Connect with us

PRIVREDA

Tuzlanski kanton: Trgovci otpustili 667 radnika, ugostitelji 837, obrtnici 719…

Objavljeno

 


Tuzla

Na jučerašnjoj sjednici Vlada Tuzlanskog kantona je prihvatila informacije o stanju u privrednim oblastima i poslovanju privrednih subjekata u raznim privrednim oblastima.

Kada se rezimiraju podaci dobiveni od Poreske uprave FBiH, Vlada Tuzlanskog kantona planira kroz mjere finansijske podrške za poduzetnike kojima je rad zabranjen naredbama štabova civilne zaštite i koji su imali pad prometa 20% i više zbog pandemije korona virusa, podršku pružiti za 4.781 obrt koji zapošljavaju 7.380 zaposlenika i 1.594 malih i srednjih preduzeća sa 14.516 zaposlenika.

Dakle, mjerama podrške Vlade TK bi trebalo biti obuhvaćeno ukupno 6.375 poslovnih subjekata u kojima je ukupno uposleno 21.896 osoba.

Poljoprivrednici radili bez prestanka

Analizirajući stanje po oblastima, za oblast poljoprivrede i drvne industrije, resorno ministarstvo je obavilo konsultacije sa privrednim subjektima te se može zaključiti, da nije došlo do prestanka procesa proizvodnje, ali su otežani uslovi odvijanja procesa proizvodnje u smislu poštivanja naloženih mjera od strane nadležnih institucija, kroz obezbjeđivanje zaštitne opreme za uposlenike i poštivanje socijalne udaljenosti.

Kod nekih kompanija je došlo do smanjenja obima proizvodnje u manjem procentu.

Reklama

Generalni je zaključak i da nije bilo otpuštanja radnika, ali su procjene da će, ukoliko ove mjere potraju duži vremenski period, biti prinuđeni za poduzimanje i mjere otpuštanja uposlenih. Evidentno je da se javljaju problemi sa nabavkom sirovina i repromaterijala i to prije svega onih sirovina koje se dobavljaju van granica BiH, dok se sirovine od domaćih dobavljača dopremaju bez većih problema. Distribucija gotovih proizvoda vrši u otežanim uslovima, a određeni proizvođači odlučili su se i za lagerovanje proizvoda do promjene trenutnih uslova.

Turizam najviše pogođen

U oblasti trgovine, od 16. marta do 14. aprila smanjen je broj zaposlenih 667 osoba.

Oblast turizma jedna je od najviše pogođenih mjerama za suzbijanje pandemije.

Putničke agencije sa područja Tuzlanskog kantona su u proteklom periodu, a po principu tzv. „ranog bookinga” prodale oko 2.500 turističkih aranžmana i tom prodajom su od korisnika usluga naplatile oko 1.500.000 KM. Ova sredstva su uplaćena davaocima usluga u gore navedenim destinacijama, a nijedan davalac usluga za sada ne pokazuje namjeru povrata uplaćenih sredstava.

Sa ovim problemom se susreću i putničke agencije širom regiona, pa s tim u vezi, agencije predlažu donošenje uredbe sa zakonskom snagom o pravu izdavanja vaučera (turističkih uputnica) sa rokom važenja do 31.12.2021. godine. To znači da bi korisnici usluga mogli do navedenog roka iskoristiti svoj ugovoreni aranžman u potpunosti na ugovorenoj destinaciji i pod već ugovorenim uslovima.

Reklama

Na osnovu informacija s kojima resorno ministarstvo raspolaže, nije bilo otkaza u putničkim agencijama, a plate za mart su uredno obračunate i isplaćene.

Prema evidenciji Službe za zapošljavanje TK, u periodu od 16.03.2020. do 14.04.2020. godine 837 radnika je ostalo bez posla u djelatnosti turizma i ugostiteljstva, što zajedno za otpuštenim radnicima iz oblasti trgovine iznosi 1504 radnika.

U oblasti javnog prijevoza putnika, određeni broj radnika otpušten je ili im nije produžen ugovor o radu. Značajan broj radnika je zbog smanjenja obima poslovanja upućen na godišnje odmore ili plaćena odsustva.

Kada su u pitanju obrti, od početka marta do sredine aprila odjavljeno je ukupno 719 uposlenika.

Imajući u vidu sve navedeno danas Vlada će u narednim danima nastojati raspisati Javni poziv za dodjelu budžetskih sredstava za isplatu plaća za mjesec april. Ovim će se omogućiti finansijska jednokratna pomoć svim pravnim i fizičkim licima čija djelatnost je zabranjena na osnovu naredbi štabova civilne zaštite do visine minimalne plaće (406 KM).

Beskamatni krediti

Reklama

Nastavlja se realizacija projekta beskamatne kreditne linije Vlade TK sa Bosna Bank International d.d. Sarajevo. Privrednicima je na raspolaganju 27.150.000,00 KM kreditnih sredstava, a Vlada subvencionira ukupan iznos kamate.

U planu je i nova kreditna linija koja će omogućiti dodatna finansijska sredstva za privrednike i obrtnike Tuzlanskog kantona kojima bi se osigurao plasman od cca 50 miliona KM za ublažavanje posljedica pandemije.

Uspostava garantnog fonda

Kada su u pitanju mjere za prevazilaženje trenutnog stanja, privrednici predlažu uspostavu garantnog fonda za područje Tuzlanskog kantona s ciljem održavanja i poboljšanja likvidnosti privrednih subjekata za koje se utvrdi da im je poslovanje ugroženo zbog pandemije, sufinansiranje minimalne plate sa svim pripadajućim porezima i doprinosima u realnom sektoru privrednim subjektima koji rade sa smanjenim kapacitetom, odnosno kojima je zabranjen rad za vrijeme trajanja pandemije, obezbijeđenje povoljne kreditne linije ili produženje rokova za vraćanje kredita za privredne subjekte čije poslovanje ugroženo pojavom pandemije, oslobađanje plaćanja parafiskalnih nameta za vrijeme pandemije, porezne olakšice za privredne subjekte ( ukidanje obaveze plaćanja akontacije poreza na dobit i dohodak, prekid obračuna zatezne kamate na javne prihode, prolongiranje rokova za plaćanje obaveza, smanjenje stopa poreza na dobit i dr.), te omogućavanje uvoza i izvoza sirovina i gotovih proizvoda na graničnim prijelazima koji su najbliži Tuzlanskom kantonu, te na kraju osiguranje novčanih sredstava za refundaciju troškova proljetne sjetve.

Biznisinfo

Reklama

PRIVREDA

Čapljinski preduzetnici traže coworking prostor po uzoru na Trebinje i Mostar

Objavljeno

 

Od

Čapljina, kao i mnogi manji gradovi, još uvijek nema coworking prostor koji bi privukao digitalne nomade, samostalne profesionalce i sve one kojima je potreban radni prostor s kvalitetnim uvjetima.

Inicijative poput coworking prostora, iako prisutne u većim gradovima, i dalje su rijetke u manjim sredinama poput Čapljine, koja ima potencijal za privlačenje nove generacije radnika, ali nedostaju potrebna ulaganja i podrška.

Jedan od rijetkih primjera coworking prostora u Hercegovini jest CodeHub Mostar, koji je pokrenuo Intera Tehnološki Park s ciljem stvaranja profesionalnog okruženja za rad, povezivanje i usavršavanje.

Ovaj coworking prostor pokazao se uspješnim i privlačnim za freelance stručnjake, poduzetnike te digitalne nomade, a ponudio je sve što jedan moderan radni prostor mora imati – brz internet, kvalitetne radne stolove, ugodnu radnu atmosferu i priliku za umrežavanje, piše Čapljinski portal.

Benefiti coworking prostora

Coworking prostori poput CodeHuba nude brojne prednosti koje bi mogle unaprijediti poslovnu klimu u manjim gradovima kao što je Čapljina.

Prvo, oni pružaju brz internet i tehnološki opremljen prostor, što je ključan preduvjet za suvremeni način rada.

Reklama

U coworking prostoru, radnici su okruženi sličnim profesionalcima, što potiče produktivnost i radnu atmosferu koju je teško postići u kućnom okruženju.

Dodatna prednost coworkinga je umrežavanje i stvaranje novih poslovnih veza. Rad u zajedničkom prostoru omogućava razmjenu ideja, kontakata i suradnji, čime coworking prostor postaje inkubator novih poslovnih inicijativa.

Također, prisutnost digitalnih nomada u coworking prostorima doprinosi raznolikosti i širenju znanja, što obogaćuje lokalnu zajednicu i otvara vrata novim projektima.

Potencijal za Čapljinu

Unatoč rastućoj popularnosti coworking prostora, manji gradovi poput Čapljine ostaju zapostavljeni, iako bi upravo takvi prostori mogli privući novu generaciju radnika koji ne ovise o stalnom mjestu boravka.

Coworking prostor u Čapljini ne samo da bi obogatio lokalnu poslovnu scenu, već bi stvorio preduvjete za rast zajednice digitalnih nomada, poduzetnika i kreativaca.

Primjer mostarskog CodeHuba pokazuje da coworking prostori mogu uspješno djelovati i u regijama koje nisu urbani centri, ali zahtijeva podršku i ulaganja koja će omogućiti dugoročnu održivost ovakvih inicijativa.

Reklama

Ulaganje u coworking prostor u Čapljini moglo bi postati ključan korak prema stvaranju napredne poslovne klime, privlačenju novih profesionalaca te razvoja poslovnih veza koje bi mogle potaknuti nove projekte i lokalnu ekonomiju.

Nastavite čitati

PRIVREDA

VIDEO / Jedan dan u Lasti – kako se proizvode najukusniji keksi?

Objavljeno

 

Od

Tvornica keksa i vafla “Lasta“ Čapljina pokrenula je ponovno proizvodnju nakon što ju je preuzeo privrednik Petar Čorluka, vlasnik Violete.

Tvornica radi “punom parom“ i proizvodi kekse koji su zauzeli police trgovina širom regije.

Lasta je zaposlila i veliki broj radnika, što je veliki plus za lokalnu privredu.

Kako se proizvode keksi i kako izgleda jedan dan u Lasti, pogledajte u video prilogu.

Nastavite čitati

PRIVREDA

„Invictus“ otpušta radnike

Objavljeno

 

Od

 Kompanija „Invictus Technology Group” iz Banjaluke, osnovana nakon što je “Infinity International Group” dospjela na “crnu listu” Sjedinjenih Američkih Država najavila je drastične poteze i otpuštanje “značajnog broja radnika”.

Oni tvrde da je odluka donesena nakon što su se “suočili sa brojnim nezakonitim postupcima onih koji bi u Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini trebali da osiguraju prava zagarantovana zakonima”.

Kažu da su ambiciozno zaposlili 170 ljudi nakon što su ugasili “Infinity” koji bi nastavili poslovanje koje su do tada vodili u okviru nekoliko kompanija koje su se 18. juna i ranije našle pod sankcijama.

Tvrde da su prvobitno mislili da im banke neće praviti probleme i da će im otvoriti račune, ali da je podrška izostala.

“Bez obzira što se prvobitno činilo da ćemo kod banaka bez većih problema otvoriti račune, te završiti i sve druge neophodne aktivnosti kod drugih relevantnih institucija, ipak smo naišli na ozbiljne prepreke koje nas sprečavaju da ostvarimo započeti plan. Podrška je izostala, prije svega, od banaka koje nisu bile spremne da postupe po zakonu. Nakon ogromnog pritiska Ambasade SAD u Sarajevu, a u strahu od narednih poteza američke administracije i novih sankcija, banke su ignorisale naša nastojanja da kao nova kompanija dobijemo polazne elemente neophodne za normalno poslovanje. Zbog ovakvog nerazumijevanja teško možemo da održimo finansijsku stabilnost što iz dana u dan dodatno usložnjava čitavu situaciju”, saopštili su iz “Invictusa”.

Objašnjavaju da su početkom ovog mjeseca kao novi poslovni subjekt optimistično počeli sa radom i potpisali ugovore sa više od 170 zaposlenih. Sud je uredno izvršio registraciju nove kompanije, ali su sada došli u situaciju da moraju preduzeti neželjene poteze. Za sve krive Ambasadu SAD-a u BiH, iako im je sankcije prethodno uvelo američko Ministarstvo finansija.

Reklama

“Garantujemo da će svi zaposleni dobiti svoja zarađena primanja uz poštovanje ugovorom o radu i zakonom predviđenih mehanizama za djelovanje u ovakvim i sličnim situacijama. Želimo da naglasimo da se zbog postupaka Ambasade SAD na najbrutalniji način radnicima uskraćuje pravo na rad i osiguranje gole egzistencije iako za to nema bilo kakvog pravnog osnova. Baš zbog toga pozivamo sve nadležne institucije da što prije pronađu adekvatno rješenje kako ni jedna druga domaća kompanija u budućnosti ne bi bila izložena nezabilježenoj diskriminaciji”, saopšteno je iz “Invictusa”.

Kažu i da su sada izloženi potezima koji nemaju bilo kakve veze sa normalnim poslovanjem i poštovanjem zakonskih normi, a da ih relevantne institucije kao savjesnog poslovnog subjekta nisu u stanju zaštiti, zbog čega moraju priznati da je teško pronaći adekvatniji odgovor koji ne bi uključivao ozbiljnije rezove u samoj kompaniji.

Podsjetimo, 18. juna ove godine američka Kancelarija za kontrolu imovine stranaca OFAC uvela je sankcije nizu kompanija koje “čine mrežu podrške predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku”, a “Infinity International” se našao među njima, skupa sa firmama “Infinity Media”, “Prointer ITSS”, “Sirius 2010”, “Kaldera”, “K-2 Audio” u čijem je vlasništvu Alternativna televizija, “Una World” u čijem je vlasništvu bila “Una TV”.

Iz “Infinity-ja” su tada saopštili da će bez posla ostati oko 800 ljudi, a spas su potražili u registrovanju novih kompanija i promjenama vlasničke strukture, pretvarajućći dotatašnje rukovodioce u vlasnike.

„Invictus“ su prije mjesec dana osnovali menadžeri „Prointera“ i „Siriusa”.

CAPITAL.BA

Reklama
Nastavite čitati

U trendu