Connect with us

ANALIZE

Francuska ekonomija će se na nivo prije krize vratiti tek 2022. godine

Objavljeno

 


Francuskoj ekonomiji trebaće dvije godine da se oporavi od svoje najgore poslijeratne recesije koju je ove godine pokrenula epidemija koronavirusa, objavila je u utorak centralna banka.
Druga najveća ekonomija eurozone ove bi se godine trebala smanjiti za 10,3%, prije nego što dođe do rasta od 6,9 posto 2021. i 3,9 posto 2022. godine, prognozira Banka Francuske.

Ove godine će vjerovatno biti izgubljeno gotovo milion radnih mjesta, a nezaposlenost bi se mogla popeti na novih rekordnih 11,8% u prvoj polovini 2021. godine, izvještava Reuters.

Centralna banka saopćila je kako bi izgledi mogli biti svjetliji ako se virus brzo dovede pod kontrolu, dok bi drugi val infekcija mogao ove godine mogao dovesti do pada od 16%, praćenog rastom od svega 6% u 2021. i 4% u 2022. godini.

Prognoze nisu uzele u obzir potencijalni uticaj plana oporavka koji vlada želi objaviti u sljedećim mjesecima.

Pad aktivnosti

Predsjednik Emmanuel Macron uveo je neke od najstrožih mjera u Evropi sredinom marta, čime je efektivno zaustavio velike dijelove ekonomije dok 11. maja nije počelo ukidanje ograničenja.

Reklama

Od kraja maja, ekonomska aktivnost i dalje je bila za 17% ispod normalnog nivoa, premda je porasla u odnosu na smanjenje od 32% koje je zabilježeno tokom prve dvije sedmice zastoja u martu, procijenila je centralna banka. Poslovne ankete sugerirale su da bi se aktivnost ovog mjeseca mogla vratiti na manje od 12% pada u odnosu na normalni nivo.

Bez obzira na to, vrijeme provedeno pod blokadom značilo je da se ekonomija vjerovatno smanjila za 15% u drugom kvartalu u odnosu na prethodna tri mjeseca, kada je već pala za 5,3%, procijenila je Banka Francuske.

Biznisinfo

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu