Connect with us

PRIVREDA

Cvijanović: Kampanja „Doživi Srpsku“ treba da bude trajna

Objavljeno

 


Banja Vrućica

Republika Srpska mora podizati svijest o svojim turističkim potencijalima, a kampanja „Doživi Srpsku“, koja ima za cilj da pomogne i građanima i poslodavcima u oblasti turizma, treba da bude trajna i okrenuta prema domaćim, ali i stranim gostima.

Ovo je istakla Željka Cvijanović, predsjednica Republike Srpske, dodajući da Republika Srpska ima šta da ponudi kada je riječ o turizmu te cilj kampanje nije da se postignu spektakularni rezultati u prvoj godini, već da se na određeni način omogući građanima pod nekim povoljnijim uslovima da svoj odmor koji tradicionalno provode na moru, provedu u Republici Srpskoj.

„Ovo su privremena rješenja i dali smo podsticaj. Trajno treba da bude opšta kampanja kojom izlazimo i prema domaćem konzumu, ali i stranim turistima. Mnogo toga je uloženo u oblast turizma i prepoznatljivi smo po nekim stvarima i dobro je da smo počeli da podižemo svijest i reklamiramo sopstvene potencijale i mogućnosti“, rekla je Cvijanovićeva, koja je, uz Vladu Republike Srpske, pokrovitelj kampanje „Doživi Srpsku“.

Inače, kampanja „Doživi Srpsku“ pokrenuta je na zahtjev Privredne komore, turističke zajednice i poslodavaca koji djeluju u oblasti turizma, ugostiteljstva i hotelijerstva, a cilj je promocija domaćih turističkih potencijala, prije svega za domaće goste, koji bi bolje upoznali svoju zemlju, ali i pomogli turizmu i ugostiteljstvu, koji su pretrpjeli najveću štetu tokom pandemije virusa korona.

„Ovo je pokušaj i dobra namjera da se olakša svima onima koji djeluju i posluju u okviru turizma i hotelijerstva, ali isto tako i namjera da se podrže naši građani koji žele da provedu dio svog odmora jeftinije nego što bi to inače bilo“, kazala je Cvijanovićeva.

Ona je istakla da je činjenica da je smanjen broj putovanja i odlazaka u inostranstvu te da u Republici Srpskoj postoji veliki broj mjesta u kojima se može provesti godišnji odmor, od banja, planina, nacionalnih parkova i rijeka pa do mjesta koja su poznata po etno i vjerskom turizmu, ali i ekstremnim sportovima.

Reklama

„Znam da su ljudi tradicionalno vezani za to da se godišnji odmor provede na moru, ali su restrikcije takve da će mnogi promijeniti svoje planove i mi im nudimo podršku za koju mislimo da je bolja nego kad nema ništa. Ako bi 100 ljudi provelo godišnji odmor u Republici Srpskoj, mi bismo bili zadovoljni“, istakla je Cvijanovićeva.

Kampanju kojom se promovišu potencijali Republike Srpske podržavaju i u Privrednoj komori Republike Srpske, gdje ističu da bez pomoći države industrija turizma teško da će opstati.

Goran Račić, predsjednik Područne privredne komore Banjaluka, kaže da je ovo prvi put da Republika Srpska sprovodi kampanju te da se ona radi u vrijeme koje baš i nije naklonjeno turizmu.

„Radi se o pokušaju oživljavanja domaće turističke ponude i pomoći domaćim turističkim radnicima. Kampanju treba nastaviti i u narednom periodu, jer gdje god da je rađena, nije u prvoj godini dala pune rezultate. Interesovanja među domaćim turistima da posjete domaće potencijale ima i nije neuspjeh i ako neki od vaučera koji su emitovani ne budu iskorišteni. Očekujemo da će već u avgustu biti bolja situacija i veće interesovanje“, rekao je Račić.

Izvor: Nezavisne novine

Reklama

PRIVREDA

Zaduženost Republike Srpske gotovo dvostruko veća od FBiH

Objavljeno

 

Od

Prvo zaduženje u ovoj godini Vlada Republike Srpske planira već ove sedmice. Zakazana je aukcija šestomjesečnih trezorskih zapisa na Banjalučkoj berzi, putem koje se RS planira zadužiti 10 miliona KM.

Podsjetimo da je Narodna skupština RS krajem prošle godine usvojila odluke o dugoročnom i kratkoročnom zaduženju RS za 2024. godinu kojima je predviđeno da se taj entitet može zadužiti iznosom do 1,2 milijarde KM.

Najavljeno je da će 87. aukcija trezorskih zapisa RS biti održana 25. januara na Banjalučkoj berzi. Planirani iznos emisije je 10 miliona KM sa rokom dospijeća šest mjeseci. Biće to prvo ovogodišnje zaduženje RS.

Maksimalan iznos kratkoročnog duga prema odluci koja je usvojena krajem godine ne može biti veće od 337 miliona KM u ovoj godini, a dugoročno maksimalno 951 milion KM.

Sredstva pribavljena dugoročnim zaduživanjem biće upotrijebljena u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama RS za finansiranje kapitalnih investicija, refinansiranje ukupnog duga ili dijela duga RS, plaćanje uslovnih obaveza po osnovu garancija RS te za finansiranje budžetskog deficita u slučajevima kada Ministarstvo finansija procijeni da će planirani rashodi biti veći od iznosa planiranih prihoda, naveli su iz Vlade.

Ukupan javni dug RS je oko 6,2 milijarde KM što je oko 40 posto BDP-a i vlast ovog entiteta tvrdi da RS nema problema sa otplatom te da je zaduženost na istorijskom minimumu. Opozicija je stava da se i u ovoj godini nastavlja politika neosmišljenog zaduživanja kojima se krpe rupe u budžetu.

Reklama

Neosmiljeno zaduživanje kao što je neosmiljeno bez osnovnih ekonomskih parametara, recimo, podići minimalnu platu u RS. To je vjestačka priča koja služi za jednokratnu upotrebu i zadovoljenje političkih mjera koje služe samo za izbornu priču – smatra Milan Miličević, predsjednik SDS-a.

To zaista zvuči mnogo, ovako kada razmišljate, ali to je opet u okvirima onih normalnih zaduženja BDP-a i dugoročno – kaže Anja Ljubojević, potpredsjednica NSRS.

Zbog priča o sankcijama, podsjeća nas sagovornik, nije isključeno da se Vlada kada je riječ o zaduženju na međunarodnom tržištu okrene dalekoistočnim zemljama.

Zaduženje koje mora da obavi RS nije ozbiljan iznos ni za jednu berzu, tako da je samo pitanje koliko je politička situacija stabilna u smislu investitora koji bi pozajmili taj novac za obveznice, mada je kamata koja je određena vrlo atraktivna i vjerujem da će biti lako naći investitore – ističe ekonomski analitičar Zoran Pavlović.

Ukupan javni dug FBiH je oko 6,4 milijarde KM i veći je za oko 200 miliona KM u odnosu na RS. No, gledano u odnosu na BDP zaduženost RS je gotovo dvostruko veća u odnosu na drugi entitet.

BHRT

Reklama
Nastavite čitati

PRIVREDA

Odobrena akvizicija: Britanci vlasnici Mtel-ove firme „Sky Towers Infrastucture“

Objavljeno

 

Od

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine dopustilo je koncentraciju na tržištu iznajmljivanja telekomunikacijskih tornjeva, odnosno, tržištu pružanja prostora na tornjevima za instalaciju infrastrukture elektronskih komunikacijskih mreža na području Bosne i Hercegovine.

Drugim riječima, Vijeće je odobrilo prodaju Mtelove firme Sky Towers Infrastucture međunarodnom gigantu Actis EU Menagement S à.r.l. Luksemburg, izvještava BiznisInfo.ba.

Kako smo ranije pisali, kompanija Actis, vodeći globalni investitor u održivu infrastrukturu sa sjedištem u Londonu, preuzima veliku mrežu telekomunikacionih stubova u Bosni i Hercegovini koja je pripadala firmi Mtel, odnosno Telekomu Srbija.

Odlukom Konkurencijskog vijeća otklonjena je prepreka za ovu veliku akviziciju.

Kako smo ranije pisali, Telekom Srbija Grupa osnovala je Sky Towers Infrastructure u Srbiji, Crnoj Gori i BiH na koje je prenijela vlasništvo nad antenskim stubovima, kao i nad poslovima njihove izgradnje i održavanja. Sky Towers Infrastructure tako je postao vlasnik antenskih stubova i ostale pasivne telekomunikacione infrastrukture.

Prošlog mjeseca smo objavili da Telekom Srbija sprema prodaju ove infrastrukture, i to ukupno 1.827 ovih stubova, od kojih se 995 nalazi u Srbiji, 725 u Bosni i Hercegovini i 107 u u Crnoj Gori.

Reklama

Telekom Srbije posljednjih godina se agresivno širio u cijelom regionu, uključujući BiH, ali je ujedno drastično uvećao dugove. Iz kompanije su kasnije rekli da se prodaju stubovi, ali ne i oprema za telekomunikacije povezana sa njima, kao što su bazne stanice.

Telekom će i dalje ostati korisnik tih stubova u svojstvu zakupca, a njihovom prodajom će prikupiti značajna sredstva.

BiznisInfo.ba

Nastavite čitati

PRIVREDA

Nakon 44 godine gasi se proizvodnja u Prevent FAD-u

Objavljeno

 

Od

Prevent grupacija odlučila je da ugasi proizvodnju u kompaniji Prevent FAD Jelah i otpusti radnike.

Kako je kazao predsjednik sindikata Prevent FAD-a Enes Roša, firma gasi proizvodnju nakon 44 godine rada, a 59 radnika ostaće bez posla.

Otkaze je već dobilo 35 radnika, a preostala 24 su iz zaštićenih kategorija kojima uprava takođe namjerava dati otkaz.

Prema navodima Roše, iz kompanije su kao razlog za gašenje naveli da proizvodni program nije profitabilan, mada je kompanija ostvarila prošle godine dobit od 2,6 mil KM. Navodno, kompanija planira mašine iz Jelaha izmjestiti u Željezaru Ilijaš.

Povodom odluke o gašenju proizvodnje i otkazima, radnici su protestvovali pred Upravom Preventa u Sarajevu tražeći da im minimalne zakonske otpremnine koje je ponudila Uprava budu uvećane.

Iz Prevent grupacije nisu se oglašavali ovim povodom.

Reklama

Prevent FAD bio je poznat kao proizvođač kočionih diskova koje je izvozio na tržište EU za direktnu ugradnju u vozila VW grupacije.

Prevent je nedavno zatvorio fabriku u Bužimu u kojoj je bez posla ostalo 70 radnika.

eKapija

Nastavite čitati

U trendu