Connect with us

ANALIZE

Uz rast BDP-a od 5,8 odsto BiH će tek za 30 godina dostići standard EU

Objavljeno

 


BiH bi bilo potrebno da u narednih 30 godina ostvaruje godišnji rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) od 5,8 odsto da bi dostigla trenutni prosjek EU, navode iz Direkcije za ekonomsko planiranje BiH u informaciji o konkurentnosti BiH ekonomije.

Dodaje se i da ovom treba dodati pretpostavku da se u BiH ne mijenja broj stanovnika i da EU ostvaruje prosječnu godišnju stopu rasta od 1,5 odsto, uz napomenu da je BDP u BiH posljednjih godina rastao po stopi od 3,1 odsto.

Životni standard u BiH mjeren BDP-om po glavi stanovnika korigovan za paritet kupovne moći bio je skoro na trećini nivoa evropskog prosjeka, što BiH sa još nekoliko evropskih zemalja svrstava na dno liste.

Većina zaposlenih radnika u proizvodnji svoja primanja ostvaruje u primarnim djelatnostima kao što su poljoprivreda, stočarstvo, ribarstvo, te u sekundarnim djelatnostima – industrija, građevinarstvo, rudarstvo, energetika.

Domaća izvozno orijentisana preduzeća često dobijaju poslove jeftine dorade/prerade, te se kod ovih preduzeća zahtijeva angažman radne snage sa relativno niskim nivoom plata.

U informaciji se naglašava da je za poboljšanje životnog standarda građana BiH u približavanju EU potrebno privlačenje stranih investicija kroz bolje poslovno okruženje koje se ogleda u stvaranju bolje putne i poslovne infrastrukture, smanjenje administrativnih barijera, dodjelu stimulacija za nove strane investicije.

Reklama

Pored toga, s ciljem boljeg životnog standarda bilo bi potrebno otvoriti više novih radnih mjesta, posebno u tercijarnim djelatnostima, ali i raditi na reformama sistema obrazovanja.

Preuzeto: Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu