Connect with us

ANALIZE

Od 26 mineralnih voda na tržištu BiH, samo je sedam domaćih

Objavljeno

 


Da je Bosna i Hercegovina raj za uvoz mineralnih i prirodnih izvorskih voda jasno je po trgovinskoj razmjeni u ovoj oblasti gdje naša zemlja godinama bilježi vrlo visok deficit, izvještava Indikator.ba.

U zemlji koja je bogata vodom i ima sve uslove da podmiri potrebe vlastitog tržišta a takođe i da izvozi, ipak dominiraju strani brandovi.

Da je to tako potvrđuju i službene liste priznatih prirodnih mineralnih i prirodnih voda koje je objavila Agencija za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine. Prema listi za 2020. godinu, od 26 priznatih prirodnih mineralnih voda u Bosni Hercegovini samo sedam je domaćih. Situacija je bolja kada je riječ o priznatim prirodnim izvorskim vodama gdje brojčano dominiraju domaći proizvođači.

Kada je riječ o priznatim prirodnim mineralnim vodama čak deset ih dolazi iz Srbije, a brandovi su proizvođača Voda Vrnjci a.d., Knjaz Miloš a.d., Planika a.d., BB Minqua a.d., Voda Voda d.o.o., Mioni d.o.o. i Nova sloga a.d. Iz Hrvatske na tržištu BiH sa svojim vodama zastupljeni su Jamnica d.d. i Studenac d.o.o. Iz Slovenije prodaju se vode proizvođača Radenska d.d., Dana d.d. i Droga Kolinska d.d.

Bosanci i Hercegovci takođe piju mineralne vode koje dolaze iz Njemačke putem dm-drogerie markt GmbH+CO, kao i Republike Češke proizvođača Karlovarske mineralni vody a.s.

Sedam domaćih proizvođača priznatih prirodnih mineralnih voda u BiH su Tilea d.o.o. Kiseljak, Tešanjska vrela d.o.o. Tešanj, Zema d.o.o.Tešanj, Sarajevski Kiseljak d.d. Kiseljak, Princess d.o.o. Kiseljak, Oaza d.o.o. Tešanj i Vitinka a.d. Kozluk.

Reklama

Uvozne prirodne izvorske vode dolaze iz Francuske putem multinacionalne kompanije Danone S.A., iz Hrvatske putem tvrtki Kustura d.o.o. i Studenac d.o.o., te iz Srbije putem proizvođača Vlasinka d.o.o., a preko njenog uvoznika Coca-Cola HBC B-H d.o.o.

Kada je riječ o stonim vodama priznato ih je devet, a sve dolaze od domaćih proizvođača, izuzev BABYLOVE koju proizvodi dm-drogerie markt GmbH+CO.

Prema ranijim istraživanjima analitičke tvrtke Euromonitor najveće udjele na tržištu flaširane vode u BiH imaju Sarajevski kiseljak, Vitinka i Jamnica.

Indikator.ba

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu