Connect with us

ANALIZE

Svijet počeo da odbacuje meso, govedine sve manje

Objavljeno

 


Crveno meso

Prošla godina je bila tek druga od 1961. u kojoj je proizvodnja mesa pala, a krenulo je ka drugom padu i ove godine, za šta nije razlog samo manja konzumacija zbog promjene načina ishrane.

Ipak, sudeći po pisanju Bloomberga, najviše opada proizvodnja govedine, što je veliki pomak za klimatske promjene, jer su emisije koje nastaju prilikom prerade ovog mesa 10 puta veće od onih koje nastaju iz proizvodnje svinjetine ili piletine.

Sada se investitori klade, u više od milijardu dolara, u to koje će proteinske alternative zavladati ove godine. Osim boraca za prava životinja i zaštitu životne sredine, a sve je više vegana i vegeterijanaca, na ovaj pad je sasvim sigurno uticala i pandemija kovid-19.

Naime, u neke svjetske klaonice je u proteklom periodu „ušao“ virus korona, kao na primjer u nemački „Tenis“, koji sada ponovo radi bezbjjedno. Ipak, poverenje ljudi je poljuljano, a krajem juna – meso je poskupjelo za čak 6,4 odsto.

Podsjetimo, u strukturi međugodišnje stope rasta cijene mesa u 2020, poskupljenje svinjskog mesa imalo je učešće od čak 79,7%, dok se ostalo odnosilo na manja poskupljenja sušenog, dimljenog i usoljenog mesa, kao i ostalih vrsta ove namirnice.

Kako ocjenjuje Bloomberg, očekuje se da pad potrošnje mesa po glavi stanovnika ove godine bude najoštriji, još od 2000. Pandemija kovid-19 je već negativno uticala na proizvodnju mesa, što se nije desilo ni tokom Svjetske finansijske krize, pa je pitanje šta nas čeka u budućnosti.

Reklama

Globalna proizvodnja mesa u 2018. godini iznosila je 340 miliona tona, a čak 302 miliona od te količine dolazilo je od govedine, svinjetine i piletine. Ukupna proizvodnja govedine je opala sa 39% iz 1961. na 20% koliko je iznosila pretprošle godine.

Svinjetina ima isti skor kao i pre skoro 60 godina (35%), a piletina je doživjela rast od 11 do 34 odsto.

Telegraf

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu