Connect with us

TRŽIŠTA

Srbija obilježava meso domaće proizvodnje u trgovinama

Objavljeno

 


Meso i proizvodi u kojima je najmanje 50 procenata mesa domaćeg porijekla u svim trgovinama u Srbiji od petka 1. aprila nosiće oznaku „Proizvedeno u Srbiji“, najavio je danas šef Odseka za označavanje hrane, šeme kvaliteta poljoprivrenih proizvoda i organsku proizvodnju u Ministarstvu poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva Branislav Raketić.

„Jedna od najbitnijih informacija za potrošače, pored cene i roka trajanja, je informacija o poreklu. Smislili smo najjednostavniji način da to obeležimo, bez menjanja ambalaže, a da opet znate da je to proizvod u skladu sa propisima“, rekao je danas Raketić za Tanjug.

Naveo je da je obaveza proizvođača mesa i mesnih preprađevina da prodavcu dostavi izjavu kojom garantuje da je njegov proizvod u skladu sa propisima i da moze da se obilježi grafičkom oznakom „Proizvedeno u Srbiji“, a da prodavac to jasno mora da istakne na mjestu gdje se prodaju ti proizvodi u njegovom objektu ili u vitrinama u kojima su izloženi.

Raketić je rekao kako je Ministarstvo posljednjih dana u živoj komunikaciji s proizvođačima i trgovcima riješilo sve neduumice, tako ova odluka može da počne da se primjenjuje prvog dana aprila.

Na pitanje kako će potrošači biti sigurni da je meso sa domaćih farmi, Raketić je odgovorio da to nije teško.

„Osim garnacije proizvođača da je meso domaće, kontrolisaće ga Uprava za veterinu, odnosno veterinarska inspeklcija, koja vrlo lako može da uđe u trag poreklu proizvoda na osnovu radnog naloga u mesnoj industriji, a u nalozima piše poreklo sirovine i sastojci koji idu u određenu prerađevinu. Mislim da naši proizvođači moraju biti svesni da je ta izjava dokaziva i da će biti predmet kontrole“, rekao je Raketić.

Reklama

Naglasio je da ova odluka treba da pomogne ne samo potrošačima, već i domaćim proizvođačima stočne hrane, mesa, mesnih proizvoda i klaničnoj industriji.

„Iskreno, mislim da će ove novine stvarno pomoći isticanju domaće proizvodnje, jer mislim da ona ima sve neophodne kvalitete, koji treba da se na jasan i vidljiv način istaknu potrošačima“, naglasio je Raketić.

On je podsjetio da Srbija ima zakon protiv genetski modifikovanih organizama (GMO) koji izričito zabranjuje promet stočne hrane koja sadrži GMO, kao i takvog mesa i hrane za ljude.

„Naši proizvođači se toga pridržavaju, što je veoma bitno za krajnje potrošače. Drugo, meso bilo kao sveže bilo kao prerađevine nije prešlo “mnogo kilometara“, tako da je to jedna informacija koja je jako bitna“, naveo je Raketić.

On tvrdi da ove novina neće ni na koji način uticati na rast cijena mesa i prerađevina, jer obilježavanje ne izaziva nikakve dodatne troškove u procesu proizvodnje, već će samo uticati na bolju prodaju takvih namirnica.

Raketić ističe da ni činjenica da se radi o domaćem mesu dobrog kvaliteta ne bi trebalo da utiče na poskupljenje takve hrane po uzoru na organske proizvode.

Reklama

„Ovde želimo da istaknemo to što je naše, jer mislim da možemo s tim da se pohvalimo i moramo raditi na podizanju lokal patriotizma, da kupujemo robu domaćeg porekla. To je vrlo izraženo i kod članica EU u Italiji i Francuskoj, pa zašto ne bi tako bilo i kod nas. Da dajemo prednost domaćim proizvodima“, zaključio je Raketić.

Tanjug

TRŽIŠTA

Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Objavljeno

 

​Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Kako će funkcionisati digitalni evro

Objavljeno

 

Digitalni evro projekt je „digitalizacije“ evropske zajedničke valute a takav bi novac bio elektroničko sredstvo plaćanja kojim bi se mogli služiti svi u evropodručju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu