Connect with us

PRIVREDA

USKORO IZ BANJALUKE PREKO BEOGRADA DO ISTANBULA Avio-kompanije dogovorile uspostavljanje kod-šer letova

Objavljeno

 


Aerodrom Banjaluka

Srpska nacionalna avio-kompanija „Er Srbija“ i turska „Turkiš erlajnz“ postigle su sporazum o uspostavljanju kod-šer letova između Beograda i Istanbula.

To znači da će saradnja biti proširena i na letove iz Beograda za Banjaluku i Tivat, kao i iz Beograda za druge gradove u Turskoj.

Kod-šer ugovor, koji će biti potpisan u bliskoj budućnosti, pokrivaće destinacije iz saobraćajnih mreža obje kompanije.

Unapređenjem partnerstva, “Er Srbija” i “Turkiš erlajnz” moći će da dodaju sopstvenu oznaku za let (marketing kod) na letove drugog partnera na relaciji Beograd-Istanbul, od 15. avgusta.

Zahvaljujući proširenom ugovoru o saradnji, putnici iz Beograda će na raspolaganju imati najbolju ponudu za putovanje u Istanbul, jedan od najvećih turističkih i saobraćajnih centara na svijetu, a preko njega i za druge, dalje destinacije.

S druge strane, zajednički letovi takođe će nuditi brze i dobre veze putnicima koji iz Istanbula putuju za Beograd i druge gradove, saopšteno je iz “Er Srbije”.

Reklama

Na osnovu ovog sporazuma, pored linije Beograd-Istanbul, saradnja dvije kompanije biće proširena i letove iz Beograda za Banjaluku i Tivat, a iz Istanbula za Ankaru, Kajseri, Izmir, Koniju, Adanu, Trabzon, Antaliju, Gasišpašu, Dalaman, Bodrum, Gaziantep.

Direktor komercijale i strategije “Er Srbije” Jirži Marek izrazio je zadovoljstvo razvojem saradnje sa “Turkiš erlajnzom” kroz kod-šer partnerstvo, koje će, kako je rekao, putnicima obje kompanije omogućiti veći izbor i fleksibilnost prilikom planiranja putovanja.

– Uvereni smo da će ovo inspirativno i strateški važno partnerstvo unaprediti međusobne ekonomske odnose dveju zemalja. Sa velikim zadovoljstvom iščekujemo putnike partnerske kompanije Turkiš erlajnz na našim letovima ka Beogradu i drugim gradovima koje obuhvata saobraćajna mreža Er Srbije – izjavio je on.

U saopštenju se navodi da će komplementarna struktura redova letenja oba avio-prevoznika i sporazum kojim se obezbjeđuje njihova međusobna usklađenost, omogućiti putnicima da uživaju u svim prednostima dobre povezanosti na matičnim aerodromima obje kompanije.

Saobraćajna mreža “Turkiš erlajnza”, koja obuhvata više zemalja i inostranih destinacija od bilo koje druge avio-kompanije na svijetu, trenutno opslužuje više od 300 putničkih i robnih destinacija u 127 zemalja.

Od svog osnivanja 1927. godine, “Er Srbija” je lider u vazdušnom prevozu jugoistočne Evrope. Tokom 2019. godine, “Er Srbija” je uvela 23 nove destinacije širom Evrope i Afrike, koje opslužuje iz tri saobraćajna centra u Srbiji.

Reklama

“Turkiš erlajnz”, kompanija osnovana 1933. godine, sa tadašnjom flotom od pet aviona, članica je “Star alijanse” (globalna alijansa avio-kompanija), sada ima flotu od 361 letelice za putnički i robni prevoz, kojom opslužuje 319 (269 inostranih i 50 domaćih) destinacija širom svijeta.

“Er Srbija” je pod tim imenom pokrenuta kao nacionalna avio-kompanija Srbije u oktobru 2013. godine.

Iz tri aerodroma u Srbiji (Beograd, Niš, Kraljevo), obavlja ili planira da leti ka više od 60 destinacija u Evropi, na Bliskom istoku, u Sjevernoj Americi i Africi u putničkom i prevozu robe.

Nudi i druge dugolinijske i međunarodne destinacije u Aziji, Australiji, Sjevernoj Americi i Africi posredstvom svojih kod-šer partnera i strateškog partnera, kompanije “Etihad ervejz”, sa učešćem u vlasništvu od 49 odsto kompanije.

Flota “Er Srbije” obuhvata jednu širokotrupnu, 13 uskotrupnih i pet turboelisnih letjelica.

Preuzeto: Srpskainfo.com

Reklama

PRIVREDA

Zaduženost Republike Srpske gotovo dvostruko veća od FBiH

Objavljeno

 

Od

Prvo zaduženje u ovoj godini Vlada Republike Srpske planira već ove sedmice. Zakazana je aukcija šestomjesečnih trezorskih zapisa na Banjalučkoj berzi, putem koje se RS planira zadužiti 10 miliona KM.

Podsjetimo da je Narodna skupština RS krajem prošle godine usvojila odluke o dugoročnom i kratkoročnom zaduženju RS za 2024. godinu kojima je predviđeno da se taj entitet može zadužiti iznosom do 1,2 milijarde KM.

Najavljeno je da će 87. aukcija trezorskih zapisa RS biti održana 25. januara na Banjalučkoj berzi. Planirani iznos emisije je 10 miliona KM sa rokom dospijeća šest mjeseci. Biće to prvo ovogodišnje zaduženje RS.

Maksimalan iznos kratkoročnog duga prema odluci koja je usvojena krajem godine ne može biti veće od 337 miliona KM u ovoj godini, a dugoročno maksimalno 951 milion KM.

Sredstva pribavljena dugoročnim zaduživanjem biće upotrijebljena u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama RS za finansiranje kapitalnih investicija, refinansiranje ukupnog duga ili dijela duga RS, plaćanje uslovnih obaveza po osnovu garancija RS te za finansiranje budžetskog deficita u slučajevima kada Ministarstvo finansija procijeni da će planirani rashodi biti veći od iznosa planiranih prihoda, naveli su iz Vlade.

Ukupan javni dug RS je oko 6,2 milijarde KM što je oko 40 posto BDP-a i vlast ovog entiteta tvrdi da RS nema problema sa otplatom te da je zaduženost na istorijskom minimumu. Opozicija je stava da se i u ovoj godini nastavlja politika neosmišljenog zaduživanja kojima se krpe rupe u budžetu.

Reklama

Neosmiljeno zaduživanje kao što je neosmiljeno bez osnovnih ekonomskih parametara, recimo, podići minimalnu platu u RS. To je vjestačka priča koja služi za jednokratnu upotrebu i zadovoljenje političkih mjera koje služe samo za izbornu priču – smatra Milan Miličević, predsjednik SDS-a.

To zaista zvuči mnogo, ovako kada razmišljate, ali to je opet u okvirima onih normalnih zaduženja BDP-a i dugoročno – kaže Anja Ljubojević, potpredsjednica NSRS.

Zbog priča o sankcijama, podsjeća nas sagovornik, nije isključeno da se Vlada kada je riječ o zaduženju na međunarodnom tržištu okrene dalekoistočnim zemljama.

Zaduženje koje mora da obavi RS nije ozbiljan iznos ni za jednu berzu, tako da je samo pitanje koliko je politička situacija stabilna u smislu investitora koji bi pozajmili taj novac za obveznice, mada je kamata koja je određena vrlo atraktivna i vjerujem da će biti lako naći investitore – ističe ekonomski analitičar Zoran Pavlović.

Ukupan javni dug FBiH je oko 6,4 milijarde KM i veći je za oko 200 miliona KM u odnosu na RS. No, gledano u odnosu na BDP zaduženost RS je gotovo dvostruko veća u odnosu na drugi entitet.

BHRT

Reklama
Nastavite čitati

PRIVREDA

Odobrena akvizicija: Britanci vlasnici Mtel-ove firme „Sky Towers Infrastucture“

Objavljeno

 

Od

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine dopustilo je koncentraciju na tržištu iznajmljivanja telekomunikacijskih tornjeva, odnosno, tržištu pružanja prostora na tornjevima za instalaciju infrastrukture elektronskih komunikacijskih mreža na području Bosne i Hercegovine.

Drugim riječima, Vijeće je odobrilo prodaju Mtelove firme Sky Towers Infrastucture međunarodnom gigantu Actis EU Menagement S à.r.l. Luksemburg, izvještava BiznisInfo.ba.

Kako smo ranije pisali, kompanija Actis, vodeći globalni investitor u održivu infrastrukturu sa sjedištem u Londonu, preuzima veliku mrežu telekomunikacionih stubova u Bosni i Hercegovini koja je pripadala firmi Mtel, odnosno Telekomu Srbija.

Odlukom Konkurencijskog vijeća otklonjena je prepreka za ovu veliku akviziciju.

Kako smo ranije pisali, Telekom Srbija Grupa osnovala je Sky Towers Infrastructure u Srbiji, Crnoj Gori i BiH na koje je prenijela vlasništvo nad antenskim stubovima, kao i nad poslovima njihove izgradnje i održavanja. Sky Towers Infrastructure tako je postao vlasnik antenskih stubova i ostale pasivne telekomunikacione infrastrukture.

Prošlog mjeseca smo objavili da Telekom Srbija sprema prodaju ove infrastrukture, i to ukupno 1.827 ovih stubova, od kojih se 995 nalazi u Srbiji, 725 u Bosni i Hercegovini i 107 u u Crnoj Gori.

Reklama

Telekom Srbije posljednjih godina se agresivno širio u cijelom regionu, uključujući BiH, ali je ujedno drastično uvećao dugove. Iz kompanije su kasnije rekli da se prodaju stubovi, ali ne i oprema za telekomunikacije povezana sa njima, kao što su bazne stanice.

Telekom će i dalje ostati korisnik tih stubova u svojstvu zakupca, a njihovom prodajom će prikupiti značajna sredstva.

BiznisInfo.ba

Nastavite čitati

PRIVREDA

Nakon 44 godine gasi se proizvodnja u Prevent FAD-u

Objavljeno

 

Od

Prevent grupacija odlučila je da ugasi proizvodnju u kompaniji Prevent FAD Jelah i otpusti radnike.

Kako je kazao predsjednik sindikata Prevent FAD-a Enes Roša, firma gasi proizvodnju nakon 44 godine rada, a 59 radnika ostaće bez posla.

Otkaze je već dobilo 35 radnika, a preostala 24 su iz zaštićenih kategorija kojima uprava takođe namjerava dati otkaz.

Prema navodima Roše, iz kompanije su kao razlog za gašenje naveli da proizvodni program nije profitabilan, mada je kompanija ostvarila prošle godine dobit od 2,6 mil KM. Navodno, kompanija planira mašine iz Jelaha izmjestiti u Željezaru Ilijaš.

Povodom odluke o gašenju proizvodnje i otkazima, radnici su protestvovali pred Upravom Preventa u Sarajevu tražeći da im minimalne zakonske otpremnine koje je ponudila Uprava budu uvećane.

Iz Prevent grupacije nisu se oglašavali ovim povodom.

Reklama

Prevent FAD bio je poznat kao proizvođač kočionih diskova koje je izvozio na tržište EU za direktnu ugradnju u vozila VW grupacije.

Prevent je nedavno zatvorio fabriku u Bužimu u kojoj je bez posla ostalo 70 radnika.

eKapija

Nastavite čitati

U trendu