Connect with us

ANALIZE

Američki trgovinski deficit dostigao 14-godišnji maksimum

Objavljeno

 


Ministarstvo trgovine izvijestilo je u utorak da se jaz između robe i usluga koje Sjedinjene Države prodaju i onoga što kupuju u inostranstvu popeo za 5,9% u avgustu na 67,1 milijardu dolara, što je najviše od avgusta 2006.

Izvoz je porastao za 2,2% na 171,9 milijardi dolara zbog porasta isporuka soje, ali uvoz je porastao više – za 3,2% na 239 milijardi dolara – predvođen kupovinom sirove nafte, automobila i auto dijelova, javlja AP.

Američki deficit s ostatkom svijeta u trgovini robom poput aviona i uređaja u avgustu je postavio rekord od 83,9 milijardi dolara. SAD su ostvarile suficit od 16,8 milijardi dolara u trgovini uslugama kao što su bankarstvo i obrazovanje, najniži od januara 2012.

Politički osjetljiv deficit u robnoj razmjeni s Kinom opao je za 6,7% na 26,4 milijarde dolara.

Do sada su ove godine SAD zabilježile trgovinski jaz od 421,8 milijardi dolara, što je 5,7% više u odnosu na period januar-avgust 2019.

Pod uticajem koronavirusa i njegovih posljedica na svjetsku ekonomiju, ukupna američka trgovina – izvoz plus uvoz – ove je godine do sada pala za 15,1% na 3,2 biliona dolara.

Reklama

“Sve u svemu, trgovinski tokovi ostaju prigušeni, a izgledi su neizvjesni s obzirom na prigušeni globalni rast i pozadinu potražnje”, rekla je Rubeela Farooqi, glavna američka ekonomistica u High-Frequency Economicsu.

Predsjednik Donald Trump kampanjom se obvezao da će umanjiti uporni trgovinski deficit u Americi. Uveo je porez na uvoz čelika, aluminijuma i većine proizvoda iz Kine, između ostalog, i ponovo pregovarao o sjevernoameričkom trgovinskom paktu u nastojanju da podstakne veću proizvodnju u Sjedinjenim Državama.

Ali trgovinski deficit neće lako popustiti promjenama u trgovinskoj politici. Dok se američka ekonomija oporavlja od proljetnih zaustavljanja, Amerikanci kupuju više uvozne robe, dok strana potražnja za američkim proizvodima ostaje slaba.

Biznisinfo

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu