Connect with us

ANALIZE

Prvi put u EU registrovano više e-vozila od dizelaša

Objavljeno

 


Tojota

U septembru je u Evropi prvi put registrovano više hibridnih i električnih modela automobila od onih na dizel gorivo. Volkswagen ponovo bilježi najveću prodaju, ali zahvaljujući svojim novim električnim modelima, među kojima je novi “ID.3” zabilježio nevjerovatno dobar start.

Čitava 2020. godina do sada je bila turbulentna na gotovo svim poljima. Što se tiče prodaje novih vozila u Evropi tokom prvih devet mjeseci, ona je pala za 29 posto (ukupno prodato 8,54 miliona jedinica). Međutim, postoje jasni znaci koji ukazuju na to da je Evropa i te kako spremna za električnu revoluciju, prenosi Nova.rs.

Prema Jato Dynamics podacima, revolucija je već počela.

Naime, obrađen je broj novoregistrovanih vozila u septembru u 27 evropskih zemalja, a dobijeni rezultati govore da je ukupano registrovano više elektrifikovanih modela (električni, plug-in hibridi, klasični i blagi hibridi) od onih na dizel-gorivo.

Ovo je prvi put u istoriji da su automobili sa alterantivnim pogonom prodati u većem broju od onih na konvencionalni pogon. Promjena je velika jer su prije samo pet godina, dizel vozila bila dominantna u Evropi.

Rast EV modela za istoriju

Reklama

Potražnja za putničkim modelima na benzin i dizel pokazuje dvocifreni pad u poređenju sa septembrom prošle godine, dok broj prodatih elektrifikovanih modela bilježi rast od čak 139 posto na 327.800 jedinica, što je rekord.

Ujedno, ovo je i prvi put da su vozila na čistiji pogon prodata u više od 300.000 primjeraka tokom jednog mjeseca.

Početak kraja za dizelaše

Istovremeno, tržišni udio vozila na dizel-gorivo bilježi rekordan pad od 24,8 u septembru. Prije tačno deset godina, dizelaši su činili 50 posto registrovanih automobila, dok su elektrifikovani tada činili svega 1 posto.

Kako kažu stručnjaci iz kompanije Jato Dynamics, ovo u najvećoj mjeri ima veze sa državnim propisima, subvencijama i slično, pa je narod u Evropi počeo da prihvata nove tehnologije.

Za pojedine proizvođače ovo je posebno pogodno, pa je, recimo, Volkswagen uspio da prevaziđe dizel-skandal iz 2015. godine i postane skoro glavni protagonista u novom poglavlju elektrifikacije automobila.

Reklama

Proteklog mjeseca, njemački proizvođač je prodao 40.300 e-modela u Evropi i tako postao drugi najprodavaniji EV brend poslije Toyote.

Biznisinfo

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu