Connect with us

ANALIZE

U septembru 67,5 posto manje turista nego lani

Objavljeno

 


BiH je u septembru posjetilo 55.156 turista, što je manje za 67,5 posto nego u istom mjesecu prošle godine, te manje za 23 posto u odnosu na avgust.
U septembru su turisti ostvarili 141.205 noćenja, što je manje za 57 posto u odnosu na isti mjesec lani, te za 32 posto manje nego u avgustu, objavila je Agencija za statistiku BiH.

U ukupno ostvarenom broju noćenja učešće domaćih turista je 75,4 posto, a stranih 24,6 posto.

Broj noćenja domaćih turista u septembru veći je za 21,7 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, te manji za 31,8 posto u odnosu na avgust, dok je broj noćenja stranih turista manji za 85,6 posto u odnosu na septembar prošle godine, te manji za 32,7 posto u odnosu na avgust.

U strukturi noćenja stranih turista u septembru najviše noćenja ostvarili su turisti iz Srbije, kojih je bilo 43,2 posto, slijede turisti iz Hrvatske 11,7 posto, Turske 3,3 posto, Kuvajta 3,2 posto i Njemačke 2,7 posto, dok su turisti iz ostalih zemalja ostvarili 35,9 posto noćenja.

Kada je riječ o dužini boravka stranih turista u BiH u septembru, na prvom mjestu je Malezija sa prosječnim zadržavanjem od 31 noći, slijede Japan sa 10,7, Mađarska sa šest, Belgija sa 5,9 i Norveška sa 5,1 noći.

Turistima je u septembru u BiH bilo na raspolaganju 16.508 apartmana i mjesta za kampovanje, što je manje za 21 posto u odnosu na septembar 2019. i 35.437 raspoloživih kreveta, što je manje za 21,3 posto u odnosu na septembar lani.

Reklama

Prema vrsti smještajnog objekta, najveći broj noćenja ostvaren je u hotelima i sličnom smještaju, sa učešćem od 92,4 posto.

Biznisinfo

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu