Connect with us

ANALIZE

Američka agencija: Hrvatska neće uvesti evro prije 2025.

Objavljeno

 


Fundamentalni pokazatelji zemalja centralne i istočne Evrope (CIE) ostaju stabilni što će se reflektovati na rejtinge u narednih 12 do 18 mjeseci, ocjenjuje američka rejting agencija Mudis (Moody’s).

Agencija ističe da izgledi za rast CIE u srednjem roku ostaju snažni nakon očekivanog oporavka od pandemije u 2021, budući da je ovaj region manje izložen dugotrajnoj šteti od posljedica kovida-19 od većine evrozone, a profitiraće od povećanog a jeftinog finansiranja Evropske unije, prenosi Poslovni dnevnik.

Mada su nivoi javnog duga i budžetskog deficita snažno porasli u 2020, mnogima će prethodno sređivanje javnih finansija i veći fiskalni prostor pružiti otpornost u odnosu na druge globalne igrače u pogledu kreditne sposobnosti.

Među njima su Hrvatska i Bugarska kojima je u novembru, nakon ulaska u evropski Mehanizam deviznih kurseva (ERM II) povećan rejting na Ba1 sa stabilnim izgledima za Hrvatsku, a za Bugarsku na Baa1 uz stabilne izglede.

„Mada ne očekujemo da će Bugarska a ni Hrvatska uvesti evro pre 2025., članstvo u ERM II osnažuje kredibilitet bugarskog valutnog odbora te hrvatski upravljani fluktuirajući kurs prema evru smanjujući valutni rizik obje zemlje“, navodi Mudis.

Uprkos programima masovne vakcinacije, rasplet zdravstvene krize je neizvjestan što predstavlja rizike po rast u 2021. Slabiji oporavak od očekivanog ili nova recesija mogli bi da ugroze javne finansije i dosadašnju otpornost banaka i da potencijalno izazovu političke pritiske u regionu CIE, smatra Mudis, a prenosi Poslovni.

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu