Connect with us

ANALIZE

Pandemija smanjila prazničnu groznicu u RS

Objavljeno

 


Ni pandemija virusa korona nije zaustavila građane Republike Srpske da uživaju i troše tokom proteklih praznika, te su tako za samo četiri dana novogodišnjih i božićnih praznika potrošili više od 111 miliona KM, ali, za razliku od prethodne godine, praznična potrošnja smanjena je za oko 16 miliona KM.

Prema evidencijama Poreske uprave RS, promet preko fiskalnih kasa u maloprodaji u Republici Srpskoj tokom novogodišnjih dana, 30. i 31. decembra 2020. godine, iznosio je 72.161.069 KM, dok je u iste dane 2019. godine iznosio 91.794.989 KM, što je za više od 19 miliona maraka manje.

Nekoliko dana kasnije, tokom božićnih praznika, 5. i 6. januara ove godine, zabilježen je promet od 38.860.049 KM, dok je tokom istih dana 2020. godine promet iznosio 35.684.854 KM, te su tako ove godine građani Srpske iz novčanika izvadili za oko tri miliona maraka više u odnosu na prošli Božić.

„111 miliona KM je dosta značajna cifra, bez obzira što je manja u odnosu na prethodnu godinu. Ovo je značajan novčani izdatak za cijelu Republiku Srpsku, odnosno za sve građane. Sigurno je da treba da se uvaže svi tradicionalni načini obilježavanja i državnih i vjerskih praznika, ali u ovom momentu, u ovoj pandemiji, ovo je dosta velika cifra“, kaže za „Nezavisne“ Goran Savanović, predsjednik Sindikata trgovine, ugostiteljstva i uslužnih djelatnosti RS.

Po njegovom mišljenju, pandemija je sigurno uticala da se ovaj iznos novca smanji.

„Mislim da će i u narednom periodu, pogotovo u Republici Srpskoj koja je u januaru puna slava, ovaj iznos sredstava u odnosu na prethodnu godinu biti za 50 odsto manji jer građani poštuju mjere koje državni organi nalažu protiv pandemije, tako da se sve obilježava u daleko manjem broju nego što je bilo do sada“, rekao je Savanović.

Reklama

Iz Udruženja građana DON Prijedor istakli su da su građani potrošili znatno više nego što trenutna situacija nalaže s obzirom na to da se nalazimo u velikoj ekonomskoj krizi i imamo smanjene prilive sredstava.

„Ono što se moglo vidjeti po svim našim gradovima jeste da je daleko manje novca potrošeno u ovom periodu, ali ovih 16 miliona ne govori da je to baš neka drastično smanjena cifra u odnosu na raniji period. Svakako, jednim dijelom je pandemija razlog smanjenju trošenja u našoj zemlji, a s druge strane očigledno je da je ovdje stigao samo dio dijaspore ili je dio dijaspore poslao novac koji je potrošen u ovom periodu. U ranijim godinama, kada je bila najezda naših ljudi koji rade negdje vani, i trošenje i troškovi su bili znatno veći nego ove godine“, istakla je za „Nezavisne“ Murisa Marić, izvršna direktorica Udruženja građana DON Prijedor.

Iz trgovačkog lanca „Konzum“ ističu da je tokom proteklih praznika zabilježen povećan broj kupaca, kao i znatno obimnija kupovina.

„Kao što je to bio slučaj i u prethodnim godinama u vrijeme novogodišnjih i božićnih praznika, u ‘Konzum’ prodavnicama je zabilježen povećan broj kupaca, kao i znatno obimnije kupovine s fokusom na proizvode karakteristične za praznične proslave. Drago nam je da su naši kupci, i pored aktuelne pandemije, ipak odlučili obilježiti praznike, u skladu sa trenutnom situacijom, u svom kućnom ambijentu sa svojim najmilijima“, istakla je PR menadžer „Konzuma“ Selma Karasalihović.

Nezavisne novine

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu