Connect with us

ANALIZE

Pandemija potaknula i štednju, kad će se početi trošiti

Objavljeno

 


Prije nekoliko sedmica mnoge su se evropske zemlje nadale da će građani s redovnim primanjima uskoro početi trošiti pandemijsku ušteđevinu, no problemi sa cijepljenjem i novi val pandemije pokazali su da stvari neće ići glatko.
Opetovano širenje covida-19 prisililo je vlade da ponovo uvedu mjere zatvaranja, a cijepljenje kasni, pa još nema odgovora na pitanje kada bi se rekordna ušteđevina građana konačno mogla pretočiti u prijeko potreban bum potrošnje.

Tako je direktor berlinske savjetodavne kompanije za tehnologiju Daniel Krupka nakon produženih mjera zatvaranja u Njemačkoj otkazao sedmodnevni porodični odmor na otoku Hiddensee na Baltiku, koji je rezervirao u aprilu. “Vjerovatno bismo potrošili i do 2.000 eura, ali ništa od toga”, rekao je Krupka.

Pandemija je ugrozila ili uništila egzistenciju miliona ljudi, a mnogi od onih koji su imali sreće i zadržali posao odlučili su više štediti budući da zbog koronaograničenja ni nemaju gdje trošiti.

“Prisilna” štednja

U Njemačkoj je tako štednja iskazana udjelom u raspoloživom dohotku porasla u 2020. na rekordnih 16,2 posto, s 10,9 posto u 2019.

U Francuskoj je u četvrtom tromjesečju prošle godine iznosila 22,2 posto, kliznuvši ipak s rekordnih 27,5 posto u razdoblju od aprila do juna, a snažno je porasla i u Italiji i Španiji.

Reklama

Ekonomisti i političari nadali su se da će građani eurozone do sada već početi trošiti “prisilnu” pandemijsku ušteđevinu i tako potaknuti oporavak ekonomije, za koji se već očekuje da će biti slabiji nego u SAD-u. Nade su im se izjalovile nakon što su Njemačka i Francuska, dvije najveće ekonomije eurozone, ponovo uvele ograničenja.

Francusko ministarstvo finansija vjeruje da će nove jednomjesečne mjere zatvaranja trgovina u Parizu i regijama na sjeveru zemlje koje ne prodaju osnovne potrepštine tek minimalno utjecati na gospodarstvo.

Suspregnuta potrošnja

Ekonomisti u privatnom sektoru nisu tako optimistični i kompanija za osiguranje kredita Euler Hermes snizila je prognozu francuskog ekonomskog rasta u ovoj godini za pola postotnog boda, na 5,4 posto.

Sve ovisi o obnovi povjerenja domačinstava, uspjehu kampanje cijepljenja i produljenju državne ekonomske podrške. Isto vrijedi i za Njemačku, čija je centralna banka u decembru prognozirala da će ekonomija ove godine porasti tri posto na temelju pretpostavke da će ograničenja biti ublažena na proljeće zahvaljujući proširenom procjepljivanju građana.

Kako nadoknaditi propušteno šišanje?

Reklama

“Pandemija i mjere zatvaranja kojima se ona suzbija u početnoj će fazi snažnije utjecati na njemačku ekonomiju, a vjerojatno i nešto dulje no što smo očekivali”, rekao je e sedmice glavni ekonomist Bundesbanka Jens Ulbrich.

“Suspregnuta” potrošnja zapljusnut će ekonomiju nakon što ograničenja budu ukinuta, smatra Ulbrich.
Drugi pak tvrde da “val” potrošnje možda i nije prava riječ.

“Neke stvari nećete nabavljati iz mjeseca u mjesec. Ko je za prve blokade kupio novi veliki televizor za kućno kino ili sofisticiranu kuhinju za pripremanje lijepih obroka kod kuće, neće to ponoviti nakon šest mjeseci”, tumači zaposlenik instituta GfK Rolf Buerkl.

“Isto vrijedi i za neke usluge. Sigurno nećete ići češće kod frizera da biste nadoknadili šišanje propušteno tokom zatvaranja. Dakle, dio osobne potrošnje dugoročno je izgubljen i ne trebamo očekivati efekt nadoknade”, objasnio je Buerkl.

Hina

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu