Connect with us

ANALIZE

Pandemija ubrzala rast elektronske trgovine za pet godina

Objavljeno

 


Godina pandemije ubrzala je razvoj elektronske trgovine u Srbiji za pet godina, ocijenjeno je juče na konferenciji „Dani internet domena Srbije“.

Član Upravnog odbora E-komerc asocijacije Srbije Marko Mudrinić rekao je da je lokdaun doveo do velike posjete veb prodavnicama, a da su se trgovci prilagodili kako bi nadomjestili gubitke i preživjeli.

„Postoje iskustva kompanija u kojima je ocijenjeno da je tokom dva mjeseca prošlogodišnjeg lokdauna, E-komerc morao da izdržava cijelu kompaniju“, rekao je on.

Naveo je da se najviše na ovaj način kupovala sportska oprema, odjeća, namirnice, a da su apsolutnici pobjednici servisi za dostavu hrane.

„Četiri najpopularnija servisa u Srbiji sada bilježe 360.000 korisnika“, rekao je on.

Mudrinić je zaključio da su digital i onlajn jedina stvar u neizvjesnim vremenima na koje može da se računa.

Reklama

Član UO iste asocijacije Ivan Tanasković istakao je da je godina pandemije pokazala da je astronomski rast elektronske trgovine u Srbiji moguć.

„Elektronska trgovina beleži istorijske rezultate u pandemiji. Navike potrošača, i poslovanje kompanija su morale da se promene. Priželjkujemo da se neke od tih navika zadrže i posle pandemije“, rekao je on.

Kako je naveo tokom 2020. godine broj transakcija karticom zabilježio je skok veći od 100 procenata, a ukupna godišnja vrijednost transakcija povećana je za više od 80 procenata.

Podatak da je prosječna vrijednost kupovine nastavila sa trendom pada uočenim od 2013. godine on je u 2020. godini objasnio mnoštvom novih kupaca.

„Novi kupci zbog sigurnosti obavljaju transakcije manje vrednosti“, rekao je on.

Dodao je da je istorijski momenat to što je ukupna vrijednost dinarskih transakcija po prvi put 2020. godine veća od zbira transakcija u ostalim valutama.

Reklama

O promjeni odnosa prema elektronskoj trogovini govori i podataka da je 82 odsto prodavaca ocijenilo da je web šop jednako važnim ili važnijim od standardnih prodavnica.

„Pandemija je imala udela u rastu. Nadamo se da će posle ovakvog iskustva privreda videti širu sliku, i da bi više ulagati u elektronsku trgovinu“, zaljučio je on.

Tanjug

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu