Connect with us

ANALIZE

U martu za 44,7 odsto više turista u BiH nego lani u istom periodu

Objavljeno

 


BiH je u martu posjetio 41.951 turista, što je više za 44,7 odsto u odnosu na isti mjesec prošle godine, ali manje za 20,8 odsto u odnosu na februar, objavila je Agencija za statistiku BiH.

Turisti su u martu ostvarili 99.201 noćenje, što je više za 37,8 odsto u odnosu na isti mjesec lani, te manje za 17,8 odsto u odnosu na februar.

U ukupno ostvarenom broju noćenja učešće domaćih turista je 58,8 odsto, a stranih 41,2 odsto.

Broj noćenja domaćih turista u martu veći je za 73,7 odsto u odnosu na isti mjesec prošle godine, te manji za 13,8 odsto u odnosu na februar, dok je broj noćenja stranih turista veći za 6,4 odsto u odnosu na mart 2020. i manji za 23 odsto u odnosu na februar.

Najviše noćenja ostvarili su turisti iz Srbije – 30,9 odsto, iz Ujedinjenih Arapskih Emirata 15,5 odsto, Hrvatske 13 odsto, Crne Gore 4,3 odsto, Slovenije 3,8 odsto, Turske 3,6 odsto, te NJemačke 3,1 odsto, dok su turisti iz ostalih zemalja ostvarili 25,8 odsto noćenja.

Što se tiče dužine boravka stranih turista u BiH u martu, na prvom mjestu je Finska sa prosječnim zadržavanjem 14,3 noći, slijede Malezija 11,3 noći, Brazil 8,8 noći, Letonija sedam noći, Grčka sa 5,8 noći, te Kuvajt sa 4,9 noći.

Reklama

Turistima je u martu u BiH bilo na raspolaganju 16.290 apartmana i mjesta za kampovanje, što je više za 10,1 odsto u odnosu na isti mjesec lani, te 34.991 raspoloživi krevet, što je više za 10,7 odsto u odnosu na isti mart prošle godine.

Neto stopa iskorištenosti soba u martu iznosila je 12,4 odsto, a stalnih kreveta 9,3 odsto, dok je u martu 2020. stopa iskorištenosti soba iznosila 11,4 odsto, a stalnih kreveta 8,6 odsto.

Prema vrsti smještajnog objekta najveći broj noćenja ostvaren je u okviru hotela i sličnog smještaj, sa učešćem od 89,4 odsto.

Preuzeto: Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu