Connect with us

ANALIZE

BiH u oktobru posjetilo 113,8 odsto više trurista

Objavljeno

 


BiH su u oktobru posjetila 93.573 turista, što je više za 113,8 odsto u odnosu na isti mjesec prošle godine, te manje za 10,1 odsto u odnosu na septembar.

U oktobru su turisti ostvarili 205.708 noćenja, što je više za 98,8 odsto od istog mjeseca lani, te manje za 13,2 odsto u odnosu na septembar, objavila je Agencija za statistiku BiH.

U ukupno ostvarenom broju noćenja učešće domaćih turista je 42 odsto, a stranih 58 odsto.

Broj noćenja domaćih turista u oktobru veći je za 21,5 odsto od istog mjeseca prošle godine, te manji za 14,5 odsto u odnosu na septembar, dok je broj noćenja stranih turista veći za 268,1 odsto u odnosu na oktobar 2020, te manji za 12,1 odsto u odnosu na septembar.

U strukturi noćenja stranih turista, u oktobru su najviše noćenja ostvarili turisti iz Hrvatske, kojih je bilo 13,6 odsto, slijede turisti iz Srbije 10,3 odsto, Saudijske Arabije 8,6 odsto, Slovenije 6,5 odsto, Turske 6,4 odsto, Njemačke 6,1 odsto, Ujedinjenih Arapskih Emirata 5,7 odsto, dok su turisti iz ostalih zemalja ostvarili 42,8 odsto noćenja.

Kada je riječ o dužini boravka stranih turista u BiH, na prvom mjestu je Kina sa prosječnim zadržavanjem 4,1 noći, slijede Kipar sa 3,9 noći, Island sa 3,8 noći, Indija sa 3,7 noći, te Finska i Kuvajt sa po 3,5 noći.

Reklama

Turistima su u oktobru u BiH bile na raspolaganju 18.023 sobe, apartmana i mjesta za kampovanje, što je za 19,1 odsto više u odnosu na isti mjesec lani, te 39.072 raspoloživa kreveta, odnosno više za 20,3 odsto nego u oktobru 2020. godine.

Neto stopa iskorištenosti soba u oktobru iznosila je 23 odsto, a stalnih kreveta 18,1 odsto, dok je u oktobru lani stopa iskorištenosti soba iznosila 14,2 odsto, a stalnih kreveta 11,8 odsto.

Preuzeto: Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu