Connect with us

ANALIZE

U prva tri kvartala neto dobit povećana za 74,81 odsto

Objavljeno

 


Komercijalne banke sa sjedištem u Republici Srpskoj ostvarile su u devet mjeseci neto dobit u ukupnom iznosu od 95,8 miliona KM, što je više za 41 milion KM ili 74,81 odsto nego u istom periodu prošle godine.

Ukupni prihodi banaka u tri kvartala iznosili su 368 miliona KM i veći su za 30,2 miliona KM ili 8,94 odsto od istog perioda lani, navedeno je u izvještaju Agencije za bankarstvo Republike Srpske.

Prihodi od kamata i slični prihodi u prva tri kvartala iznosili su 227,9 miliona KM i veći su za 7,8 miliona KM ili 3,54 odsto nego u istom periodu prošle godine, dok su operativni prihodi u pomenutom periodu iznosili 140,1 milion KM i veći su za 22,3 miliona KM ili 18,93 odsto u odnosu na devet mjeseci 2020.

Tokom devet mjeseci ukupni rashodi bankarskog sektora u Republici Srpskoj iznosili su 263,9 miliona KM i manji su za 12,9 miliona KM ili za 4,67 odsto u odnosu na isti prošlogodišnji period.

U izvještaju je navedeno da je u tri kvartala ukupna aktiva svih osam banaka iznosila skoro 10,6 milijardi KM i veća je za 871,7 miliona KM ili 8,96 odsto u odnosu na kraj 2020. godine.

Ukupni krediti u devet mjeseci iznosili su oko 5,66 milijardi KM, što je za 173,4 miliona KM ili 3,15 odsto više u odnosu na kraj prošle godine.

Reklama

Krediti dati stanovništvu u tri kvartala iznosili su oko 2,75 milijardi KM, što je za 185,6 miliona KM ili 7,21 odsto više, a krediti dati privatnim preduzećima iznose oko 2,9 milijardi KM i manji su za oko 123 miliona KM ili za 0,43 odsto u odnosu na kraj 2020. godine.

Depoziti u devet mjeseci iznosili su oko 7,3 milijarde KM i veći su za 793,8 miliona KM ili za 12,18 odsto u odnosu na kraj prošle godine.

Štednja stanovništva, uključujući i tekuće račune, u devet mjeseci iznosila je oko 3,87 milijardi KM.

Preuzeto: RTRS

Nastavite čitati

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu