Connect with us

ANALIZE

Izvoz namjenske industrije porastao za 82 miliona KM

Objavljeno

 


Proizvodnja oružja i municije

Izvoz namjenske industrije BiH prošle godine iznosio je 280,7 miliona KM, što je više za 82,1 milion KM ili 18,43 posto u odnosu na prethodnu godinu, rečeno je Srni iz Spoljnotrgovinske komore BiH.
Kao i do sada, većina izvoza se odnosi na municiju – 70 posto, na eksplozive 16,24 posto, na dijelove oružja 11,14 posto, a na ostale kategorije 1,67 posto.

Iz Komore su naveli da su lani kompanije namjenske industrije BiH najviše izvozile u SAD – 34 posto, zatim u Egipat 12,38 posto, Tursku 10,16 posto, Češku 8,17 posto, te Srbiju 5,65 posto.

Portparol Privredne komore Republike Srpske Vladimir Blagojević izjavio je Srni da su kapaciteti namjenske industrije BiH dominantno smješteni u Federaciji BiH /FBiH/, dok Republika Srpska ima tri ozbiljne kompanije koje se bave ovom djelatnošću.

Prema njegovim riječima, od ove tri kompanije, dvije su u vlasništvu Republike Srpske, a jedna je privatizovana i napravila je iskorak u poslovanju, odnosno u svoju proizvodnju je uvrstila nove proizvode.

“Za kompanije koje su u vlasništvu Republike Srpske postoje potencijali, ali je potrebno izvršiti neki vid reorganizacije, obezbijediti sredstva za nova ulaganja, kako bi došli u poziciju da odgovore na izuzetno visoke zahtjeve koji dolaze iz vojne industrije”, istakao je Blagojević.

On je zaključio da bi na taj način bili ostvareni bolji rezultati, kada je u pitanju izvoz ovog sektora iz Republike Srpske.

Reklama

Sekretar Grupacije namjenske industrije pri Privrednoj komori FBiH Almin Mališević rekao je Srni da posljednjih nekoliko godina namjenska industrija BiH bilježi rast izvoza i odlične rezultate.

Prema njegovim riječima, pandemija virusa korona prouzrokovala je da 2020. godina završi sa smanjenjem izvoza u odnosu na godinu ranije.

“Ako posmatramo zvanične statističke podatke za prošlu godinu, možemo vidjeti da je došlo do oporavka i da je značajno povećan izvoz. Važno je napomenuti da je namjenska industrija BiH vezana za kretanja na svjetskom tržištu i vidljivo je da postoji potražnja za proizvodima koji se proizvode u kompanijama namjenske industrije”, istakao je Mališević.

On je rekao da je ukupan izvoz namjenske industrije FBiH prošle godine iznosio 274 miliona KM i za 40 posto je veći od izvoza u 2020. godini.

Mališević je naveo da je izvoz oružja i municije iz FBiH u 2021. godini iznosio više od 229 miliona KM i za 43 posto je veći u odnosu na prethodnu godinu, dok je izvoz baruta i srodnih proizvoda iznosio 44,8 miliona KM i veći je za 27 posto u odnosu na 2020.

“Kompanije namjenske industrije imaju dugu tradiciju i kvalitetne proizvode. Očekivanja su da će naša namjenska industrija i ove godine kao i narednih da se razvija, proširuje asortiman proizvoda i ostvaruje odlične rezultate”, kaže on.

Reklama

Uvoz proizvoda namjenske industrije u BiH prošle godine iznosio je 39,2 miliona KM.

Preuzeto: Biznisinfo

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu