Connect with us

ANALIZE

Cijene industrijskih proizvoda u prosjeku više za 1,4 odsto

Objavljeno

 


Cijene proizvođača industrijskih proizvoda na domaćem tržištu u januaru ove u odnosu na decembar prošle godine u prosjeku su više za 1,4 odsto, a u odnosu na januar lani više su za 8,2 odsto, podaci su Zavoda za statistiku Republike Srpske.

U januaru u odnosu na decembar, najveći procentualni skok cijena od 4,7 odsto bio je kod kapitalnih proizvoda, te 4,5 odsto kod trajnih proizvoda za široku potrošnju.

Cijene proizvođača industrijskih proizvoda na stranom tržištu u januaru ove godine u odnosu na decembar prošle godine u prosjeku su više za 2,4 odsto, dok su u odnosu na januar prošle godine godine više za 17,2 odsto.

U januaru u odnosu na decembar najveći procentualni rast cijena od 3,8 odsto bio je kod intermedijalnih proizvoda.

Ekonomista Đurđica Stojadinović rekla je Srni to nisu iznenađujući podaci s obzirom na prisutnu inflaciju u Evropi, ali i značajnom djelu svijeta, uzimajući u obzir činjenicu da je privreda Srpska uvozno zavisna i da je u prvom redu riječ o uvezenoj inflaciji.

„Iz podataka o tome koje grupe proizvoda po namjeni potrošnje pokazuju najveće cjenovne skokove vidljiv je i uticaj problema nabavke repromaterijala koja je jako otežana za male ekonomije i što privrednim subjektima stvara i dodatne probleme“, navela je Stojadinovićeva.

Reklama

Ona smatra da će uticaj na cijene u budućem vremenu imati i situacija u Ukrajini i sve ono što se dešava oko tog sukoba, dodajući da je se to već odražava na cijene energenata, u prvom redu gasa i nafte, kao i zlata.

Preuzeto: Glas Srpske

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu