Connect with us

INVESTICIJE

Autoput kroz Brčko distrikt: Trasu konačno definišu u decembru

Objavljeno

 


Autoput

Ruta kojom će dio autoputa od Beograda do Sarajeva ići kroz Brčko distrikt, odnosno dalje prema Srpskoj i FBiH, mogla bi konačno biti poznata do polovine decembra, potvrđeno je za “Glas Srpske”.

Predstavnici svih nivoa vlasti u BiH, odnosno nadležnih institucija i javnih preduzeća na izgradnji autoputa od Sarajeva do Beograda, ozbiljnije pregovore o ovoj dionici su započeli još lani u decembru.

Od tada je održano nekoliko sastanaka na kojima je isticano da je ta trasa kroz Brčko distrikt svojevrsno čvorište i od posebnog interesa, ali dogovor o konkretnoj putanji nije bilo lako postići ni nakon što su svi rokovi, koji su najavljivani kao definitivni, probijeni u proteklim mjesecima.

Ipak, situacija je krenula nabolje početkom septembra kada su zvaničnici Brčko distrikta sa predstavnicima vlasti na nivou entiteta, sa direktorima republičkih “Autoputeva” i federalnih “Autocesta” na čelu, usaglasili koridore koji će prolaziti kroz distrikt.

Zavod za planiranje, projektovanje i razvoj Brčko distrikta je tada, kako je rečeno, dobio zaduženje da izradi zvanični prijedlog rješenja.

Direktor Zavoda Ismet Dedeić kaže da su nakon septembarskog sastanka, na kojem je bilo nekih korekcija na dijelu trase, sugestije unijeli u izmijenjeni prijedlog koji je poslat, u vidu obavještenja, nadležnim institucijama za autoputeve u RS i FBiH.

Reklama

– Nacrt izmjena i dopuna plana trasa kroz Brčko distrikt BiH smo uputili nadležnom resoru u ovdašnjoj vladi. Dokument treba da prođe javnu raspravu, tokom koje građani mogu da iznesu svoja viđenja i sugestije. Uglavnom, imamo pomaka kada je riječ o ovom projektu i sa ovim smo završili tehnički dio – istakao je Dedeić za “Glas Srpske”.

Procedura javne rasprave traje oko mjesec dana.

– Nakon sumiranja i sugestija, dostavljeni plan biće vraćen nama u Zavod na razmatranje, te od nas na usvajanje u Skupštinu distrikta. Procjene govore da bi to moglo doći na dnevni red polovinom decembra – rekao je Dedeić i dodao da će, ako sve bude po planovima, spremno dočekati “dolazak” autoputa do teritorije distrikta.

Dio budućeg autoputa, koji će povezati BiH i Srbiju, kroz Brčko je važan za Srpsku da bi spojio autoput od Rače i Bijeljine ka Banjaluci, ali značajna je i trasa Rača – Bijeljina – Tuzla i dalje prema Zavidovićima, Žepču i na kraju Sarajevu.

Dosta problema i zastoja ima još u FBiH, dok je Srpska ubrzala pripreme za gradnju autoputa koji treba da je, preko Posavine i Semberije, poveže sa Srbijom jer je projekat u republičkim dokumentima označen kao strateški, ukupne dužine oko 70 kilometara. Od toga dio Vukosavlje – Brčko iznosi 32, a dionica od Brčkog do Rače 38,5 kilometara.

Dokaz za to leži i u činjenici da je u Velikoj Obarskoj, nadomak Bijeljine, 15. septembra, na dan koji Srpska i Srbija zajedno proslavljaju kao Dan srpskog jedinstva, slobode i nacionalne zastave, ozvaničen početak izgradnje nove dionice autoputa na teritoriji Srpske i to od Rače do Bijeljine, u dužini od 20 kilometara. Trasu će mahom, u odnosu od 80 odsto, finansirati Vlada Srbije, koja je u potpunosti finansirala i gradnju novog mosta u Rači.

Reklama

Dogovor iz Ankare

Predstavnici BiH su u Ankari još u martu 2021. godine, tokom sastanka sa delegacijom Turske, potpisali sporazum o izgradnji autoputa Sarajevo – Beograd. Planovima je predviđena izgradnja trase od Sarajeva preko Pala i Višegrada do granice sa Srbijom, te od Sarajeva preko Zenice, Tuzle, Brčkog i Bijeljine do granice BiH sa Srbijom na Rači. Početak radova u Srbiji je ozvaničen još u oktobru 2019. u Sremskoj Rači.

Glas Srpske

FINANSIJE

Otključajte svoju finansijsku budućnost! Sa MS Loans na korak od uspjeha

Objavljeno

 

Od

Prvi alternativni investicioni fond u Bosni i Hercegovini počinje sa radom, što znači da od danas preduzetnici, mikro, mala i srednja preduzeća imaju alternativni izvor za finansiranje svojih potreba i svog poslovanja.

Zaključno sa 02.07.2024. godine uspješno je završena početna ponuda udjela za Otvoreni specijalizovani alternativni investicioni fond za ulaganje u potraživanja po datim zajmovima sa privatnom ponudom „MS Loans“. Pravilima Fonda bilo je predviđeno da početna ponuda može da traje 90 dana, međutim potrebni iznos sredstava od 1.000.000 KM je prikupljen u dosta kraćem roku, čime je okončana početna ponuda udjela.

„MS Loans“ je prvi alternativni investicioni fond u Bosni i Hercegovini, a Fond će davati zajmove mikro, malim i srednjim preduzećima i preduzetnicima. Fond je osnovan sa ciljem da privrednim subjektima omogući brži, jednostavniji i fleksibilniji pristup finansijskim sredstvima koja su im potrebna za redovan rad i razvoj.

Inače, ovo je osmi investicioni fond kojim upravlja Društvo za upravljanje investicionim fondovima „Management Solutions“ d.o.o. Banja Luka, a ukupna imovina svih fondova kojima upravlja Društvo iznosi preko 33 miliona KM. „Management Solutions“ već 17 godina svojim klijentima nudi prepoznatljiva upravljačka rješenja i omogućava im ulaganje slobodnih sredstava u respektabilne investicione fondove, čija imovina se investira kako na domaćem tržištu, tako i na razvijenim svjetskim tržištima.

Više informacija o Fondu možete pronaći ovdje

Nastavite čitati

NOVOSTI

Projekt od oko milijardu i po KM zvanično je propao

Objavljeno

 

Od

Projekat izgradnje Termobloka 7, kao najveće poslijeratne investicije u Bosni i Hercegovini, mogao bi se označiti već sada propalom investicijom.

Projekat je zvanično započet 2006. godine, a vrijednost je bila 722 miliona eura.

Tokom godina je bilo mnogo pregovaranja i dogovaranja sa austrijskim, njemačkim, švicarskim i japanskim kompanijama te izlazaka pojedinih kompanija iz projekta, a 2014. godine je ugovor potpisan s kineskim konzorcijem.

Značajna sredstva su ranije već utrošena, a s obzirom na to da ono što je započeto neće biti završeno, nadležni što prije moraju pronaći alternativu.

– Što se tiče Termobloka 7, definitivno je da se on neće graditi. Sad je pitanje hoćemo li ići u arbitražu ili ćemo postići neki sporazum s onima s kojima je bio potpisan ugovor oko toga – rekao je ove sedmice Nermin Nikšić, premijer FBiH (SDP), izvijestila je Federalna televizija.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

BIZNIS

Ekonomski stručnjaci: Koje su najisplativije investicije u 2024.

Objavljeno

 

Od

Ispraćamo još jednu tešku godinu u koju su se slile posljedice globalnih kriza iz protekle tri, ali bez nagovještaja da bi u 2024. godini moglo biti bitno drugačije. Još početkom pandemije koronavirusa energenti i hrana pokazali su se kao ključni za svaku ekonomiju, a značaja snabdijevanja iz domaćih izvora svjesniji smo iz dana u dan.

„Generalno, energetika je oblast u kojoj su nam potrebne investicije, ali kroz obnovljive izvore energije. Prioritet su nam ulaganja u energiju i hranu. To su dvije grane koje svaka zemlja treba osigurati za svoje ljude. Znači, da imaju energije i da nisu gladni“, kaže Aziz Šunje, profesor Ekonomskog fakulteta UNSA-e.

Pravci razvoja

Mi smo mali i siromašan narod koji ne može investirati u visoke tehnologije, podsjeća Aleksa Milojević, ekonomski ekspert.

„Naša baza su prirodna bogatstva – prehrambena i drvna industrija te energetika. To su osnovni pravci našeg razvoja, a tek na tim osnovama moguće je kasnije očekivati više tehnološke nivoe „, pojašnjava Milojević.

Osnovni problem Bosne i Hercegovine je taj što nema vlastite izvore finansiranja, jer se vlasti zadužuju uglavnom za potrošnju, pa prihodi koje bismo mogli investirati odlaze u otplatu duga.

Reklama

„Jedini izvor vlastite akumulacije je promjena načina raspolaganja prirodnim bogatstvima. Umjesto sadašnjih koncesija, koje su toliko niske i beznačajne, čak su mnogo niže od onih u afričkim zemljama, nekadašnjim kolonijama, ta prirodna bogatstva trebaju preći u ruke opština, a da renta za korištenje tih resursa, kao na Zapadu, dostiže čak i 90 posto neto dobiti. Tako bismo imali izvor za naše investicije. Ako ovako nastavimo da, koncesiono, praktično poklanjamo naša prirodna bogatstva, onda nam nema spasa“, ističe Milojević.

Ključna grana

Osim investicija u energetiku, u svim segmentima i svim vidovima proizvodnje energije, zatim transport, kao ključnu granu za plin i naftu, te proizvodnju hrane, Igor Gavran, ekonomski analitičar, prepoznaje još jednu stratešku granu bh. ekonomije s velikim mogućnostima.

„Ono što se, nažalost, čini izvjesnim jeste to da ne samo 2024. nego i narednih godina ulaganja u proizvodnju oružja, municije i vojne opreme imaju najbolju perspektivu“, smatra Gavran.

Očekivanja od države

Iz ugla države, profesor Šunje najznačajnijim smatra investiranje u poduzetničku infrastrukturu, kroz poticanje razvoja biznisa te poticanje poslovnog okruženja.

Reklama

„Prva investicija je svakako obrazovanje. Zatim ulaganje u putnu i željezničku infrastrukturu, uz istovremeno realizaciju reformske agende, jer su nam potrebne reforme da uhvatimo priključak za EU“, ističe Šunje.

Nove tehnologije

Gavran dodaje da razvoj novih tehnologija, vještačke inteligencije i robotike, električnih vozila, infrastrukture i opreme, ima zagarantiranu ekspanziju, a atraktivnim smatra i investicije u nekretnine te eksploataciju litija, kobalta i drugih.

avaz.ba

Nastavite čitati

U trendu