GRAĐEVINARSTVO
Trebinje: Raspisan tender za izgradnju prve faze istočne obilaznice

Putevi Republike Srpske raspisali su javnu nabavku za izgradnju prve faze istočne obilaznice oko Trebinja – od Banjevaca do Aleksine Međe, čija je vrijednost 5.000.000 KM.
Prva faza radova podrazumijeva izgradnju trase buduće obilaznice u dužini do oko četiri i po kilometara (sa mostom od 484 metra čiju izgradnju finansira HET sa oko 13.000.000 KM ukupna dužina je oko pet kilometara), dva kružna toka, potporne zidove, oborinsku odvodnju, tehničku vodu te novu trasu pristupnog puta do Hercegovačke Gračanice.
Gradonačelnik Trebinja Mirko Ćurić rekao je da je ovo veoma važan projekat, koji će omogućiti rasterećenje saobraćaja kroz centar grada, ali i kojim će se stvoriti preduslovi za širenje grada.
„Grad Trebinje je izvršio eksproprijaciju cjelokupnog zemljišta na dionici od Banjevaca do Aleksine Međe. Za te namjene vlasnicima zemljišta je isplaćeno oko 1.000.000 KM. Prema projektnom zadatku, širina kolovoznih traka biće šest i po metara i zadovoljiće sve propisane standarde„, naveo je Ćurić.
Ćurić je pojasnio da prvu fazu radova čine pripremni radovi, hidrotehnički radovi, cjevasti propust i potporne konstrukcije.
Druga faza radova podrazumijevaće asfaltiranje cijele trase, zaštitne ograde, vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, javnu rasvjetu.
Rok za dostavljanje ponuda za prvu fazu radova je 6. novembar, a predviđeno je da se prva faza radova završi u roku od najviše 36 mjeseci, od uvođenja izvođača radova u posao.

NOVOSTI
Rok za izgradnju Koridora 5C kroz BiH pomjeren za tri godine

Skoro svi entitetski i državni zvaničnici posljednjih nekoliko godina predviđali su da će Koridor 5C kroz Bosnu i Hercegovinu biti završen najkasnije do 2028. godine, ali se sada ispostavlja da to neće biti prije 2031. godine, izvještava BiznisInfo.ba.
Predviđanja za izgradnju do 2028. iznosili su bivši državni ministar finansija Zoran Tegeltija, bivši federalni premijer Fadil Novalić, resorni ministri itd.
Najkompleksniji dio koridora je Tunel Prenj između Konjica i Mostara, čija gradnja još nije ni počela.
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) prije nekoliko dana je tek izabrala konsultante na ovom projektu.
Tunel Prenj će biti dug oko 11 kilometara i jedan od najdužih ove vrste u Evropi, te predstavlja najsloženiji dio cijelog koridora kroz Bosnu i Hercegovinu. Njegova gradnja će trajati godinama te se očekuje da u međuvremenu budu završene ostale dionice.
Ono što je zanimljivo, jeste da je EBRD u obavještenju o pobjednicima tendera, naveo da je „panirani datum završetka 7. april 2031. godine“.
Dakle, prema zvaničnoj procjeni ove banke, finalni rok za ovaj tunel, a samim tim i za kompletiranje Koridora 5C kroz BiH, mnogo je dalji od svih predviđanja koje su proteklih godina iznosili naši zvaničnici.
BiznisInfo.ba
-
TELEKOMUNIKACIJE2 meseca prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
TURIZAM1 godina prije
Više od 800.000 noćenja u Srpskoj za prvih devet mjeseci
-
PRIVREDA11 meseci prije
Sve je više solarnih naponskih elektrana u BiH – investitori se snalaze
-
BIZNIS3 meseca prije
Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj
-
BIZNIS7 meseci prije
Rodoljub Drašković odustaje od investicija u Trebinju
-
FINANSIJE1 mesec prije
EPBiH prijeti finansijski kolaps – Uprava otvoreno o zatečenom stanju i nagomilanim problemima
-
TEHNOLOGIJA1 godina prije
Zaboravili ste lozinku svog Android telefona? Evo rješenja
-
INVESTICIJE2 meseca prije
Banjski kompleks „Trapisti“ širi se i prema drugom dijelu Banje Luke