Connect with us

LIDERSTVO

Sjajan menadžer ili lider nikada nije došao iz raja

Davne 1978.godine, Čarls Hendi je u knjizi “Bogovi Menadžmenta” alegorijom grčkih bogova opisao prirodu organizacija. Lijepa knjiga i sažeta u par rečenica – Zevsova kultura kluba se zasniva na ličnim odnosima između lidera i zaposlenih i nema veze sa organizacijom,

Objavljeno

 


Apolova kultura uloga se zasniva funkcijama, pravilima i racionalnosti. Zadaci su centralno mesto Atinine kulture gde snaga leži u timovima koji umeju da reše problem. Dionisova kultura se zasniva na konceptu da organizacija postoji da bi podržala potrebe pojedinca. 

Da ne bismo previše teoretisali i pričali o modelima organizacije – pročitajte knjigu. Neiscrpno zabavna i možete prepoznati mnoge stvari u svojoj organizaciji.

Ali nas interesuje naslov – sjajan menadžer, lider, vlasnik, direktor – nikada nije došao iz raja. Došao je sa drugog mjesta.

Do sada ste vjerovatno pogodili da je u pitanju pakao.

Ne u bukvalnom smislu pakao ali pakao od učenja, upravljanja, uspjeha i neuspjeha – jednom rečju – iskustva.

Česta rečenica koja se spominje za milionere ili milijardere je “nemoj me pitati kako sam zaradio prvi milion”. Takav navodno stav ne gaje mnogi, ali najpoznatiji imaju svašta da posvedoče – kako je izgledao pakao tog početka.

Reklama

Nekada lični pakao ima formu sive zone poslovanja, čudnih kupovina i preprodaja biznisa, korišćenje jeftine radne snage na loš način (bar zbog toga što je način poslovanja u matičnoj zemlji daleko humaniji), a nekada otpuštanje bitnih a nekada i loših ljudi, učenja kroz greške, dana kada izgleda da loše stvari preovladavaju dobre…

Sjajan menadžer ili lider nikada nije došao iz raja … Znači da od sebe možete da tražite “110%” i da non stop pokušavate da budete na vrhu igre ili ispred svih ali to nije tako lako.

Kao što ni svrha kapetana broda nije da plovi po mirnom moru tako ni svrha lidera nije da funkcionišu i budi odlični onda kada je sve kako treba.

A svaki pakao ima svoju cijenu i obično se iskazuje zdravljem.

Mnogi tridesetogodišnjaci ili oni samo malo stariji oboljevaju od stresa, psihičkih problema – često zato što traže od sebe i drugih nemoguće, ne prihvatajući ograničenja drugih a ponajpre sebe.

Raj u poslu skoro da ne postoji, a kroz pakao se kale ljudi. To ne znači da morate ljudima priređivati pakao ili svojim bližnjima “da bi se očeličili”. Jednostavno, morate biti svjesni da su paklene situacije neminovne i da će ih biti. Takve momente treba prepoznati, provući ih kroz sebe, umanjiti pogubne efekte i nastaviti dalje.

Reklama

I nema drugog magičnog rješenja. Teške i naporne stvari se dešavaju. Probajte da živite sa njima i da pravite rajske trenutke i uživate u poslovanju.

Kao neki bog.

“Ljudski je griješiti ali je osećaj bogovski” – tradicional

Ako ste kalibar lidera, direktora, vlasnika – učićete na greškama kojih će biti. Budite sigurni da ćete prije ili kasnije (sigurno prije) uspjeti da napravite greške. Najbitnija stvar koju morate shvatiti da greške predstavljaju situacije koje niste predvidjeli, niste objasnili dovoljno ili niste razumjeli šta se očekuje. Vremenom ćete shvatiti kako da upravljate greškama tj da ih izbegavate i to će vas učiniti boljim vlasnikom, direktorom, liderom…

Izvor: Moja firma

Reklama
Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu