Connect with us

PRIVREDA

Telekomi jedno, korisnici drugo: Utiče li povećan broj korisnika na kvalitet mobilnog interneta

Objavljeno

 


SARAJEVO – Bosnu i Hercegovinu je u prvih pola godine posjetilo blizu 640.000 turista, što je za 13,8 posto više u odnosu na isti period prošle godine. Dolaskom turista porast prodaje bilježe i tri telekom operatera koji ističu da broj korisnika ne utiče na kvalitet usluge.

I dok neke zemlje uveliko pripremaju teren za postepeno uvođenje 5G mreže, u našoj zemlji je 4G i dalje misaona imenica s obzirom na to da je uvođenje te mreže zapelo u zamršenim procedurama i nedovoljno dobroj koordinaciji institucija. Ali dok se nadaju naprednijim telekomunikacijskim uslugama, građani BiH tokom sezone godišnjih odmora i dolaskom velikog broja turista svjedoci su još lošijih usluga.

Na adresu našeg portala u posljednjih nekoliko sedmica stiglo je više upita nezadovoljnih korisnika usluga BH Telecoma, HT Eroneta i m:tel-a koji su govorili o katastrofalno lošoj brzini interneta na 3G mreži te čestom pucanju konekcije, kao i čestom prekidanju poziva.

Prema saznanjima Klix.ba, uzrok slabijeg kvaliteta usluga interneta je prevelik promet saobraćaja, odnosno naglo povećanje broja korisnika. Uprkos praksi, iz BH Telecoma odgovaraju da je tačna informacija o značajnom rastu prodaje Ultra/Tourist paketa u odnosu na prošlu godinu u vrijeme turističke sezone, ali da to ni na koji način ne utiče na odvijanje saobraćaja u 3G mreži.

Kapaciteta ima dovoljno

„Mobilna mreža BH Telecoma ima dovoljno kapaciteta da zadovolji potrebe svih naših korisnika pa i povremenih korisnika kao što je to slučaj s korisnicima Ultra Turist paketa“, kazali su za Klix.ba iz BH Telecoma.

Reklama

Iz ove kompanije ističu da su prodajni rezultati Ultra start paketa za prethodna dva mjeseca veći za 19 posto u odnosu na isti period prošle godine, a da je najznačajniji rast prodaje ostvaren za pakete Turist 1 i Turist 2 gdje je u posljednja dva mjeseca ostvareno povećanje od čak 54 posto u odnosu na isti period prošle godine.

„U narednom periodu očekujemo još bolje prodajne rezultate prepaid programa BH Telecoma zbog trajanja aktuelne promotivne akcije Unlimited Tourist koja uključuje znatno veće količine saobraćaja i specijalne pakete“.

Iz HT Eroneta za Klix.ba su kazali da zbog kolektivnog godišnjeg odmora ne mogu dati precizne podatke o prodanim prepaid karticama, ali su istakli da se svake godine za vrijeme ljetne turističke sezone bilježi porast prodanih prepaid paketa. I u ovom telekom operateru naglašavaju da povećan broj korisnika ne utiče na kvalitet Eronetovih usluga.

I u kompaniji m:tel tokom ljetne sezone bilježe rast korištenja prepaid start paketa, a kao razlog navode veći broj korisnika koji odmore provode u BiH ili se nalaze na proputovanju.

Stvaranje pretpostavki za 4G

„Uzimajući u obzir činjenicu da korisnici sve više komuniciraju putem mobilnog interneta, ovi paketi nude i dovoljne količine internet saobraćaja, kao i mogućnost njegovog dokupljivanja putem različitih prepaid tarifnih opcija“, kazali su nam iz m:tela.

Reklama

I m:tel je mislio na turističku sezonu pa je kreirao Start pakete za turiste kojima je najvažniji internet. Ali s obzirom na to da je riječ o novim prepaid korisnicima koji ne sklapaju ugovore, u m:telu nemaju evidenciju o tome da li korisnici dolaze iz stranih zemalja ili je riječ o domaćim kupcima.

I dok Vijeće ministara BiH izražava očekivanja da će nadležne institucije u skladu s politikom sektora elektronskih komunikacija BiH ubrzati aktivnosti da bi se u što kraćem roku stvorile pretpostavke za komercijalnu upotrebu mobilne mreže četvrte generacije (4G), telekom operateri u BiH tvrde da tokom enormnog povećanja korisnika sve funkcioniše savršeno.

U isto vrijeme krajnji korisnici muku muče da otvore neku od aplikacija na pametnom telefonu ili obave besplatan poziv putem interneta konektovani na mobilnu mrežu treće generacije.

 

Izvor: Klix.ba

Reklama

PRIVREDA

Čapljinski preduzetnici traže coworking prostor po uzoru na Trebinje i Mostar

Objavljeno

 

Od

Čapljina, kao i mnogi manji gradovi, još uvijek nema coworking prostor koji bi privukao digitalne nomade, samostalne profesionalce i sve one kojima je potreban radni prostor s kvalitetnim uvjetima.

Inicijative poput coworking prostora, iako prisutne u većim gradovima, i dalje su rijetke u manjim sredinama poput Čapljine, koja ima potencijal za privlačenje nove generacije radnika, ali nedostaju potrebna ulaganja i podrška.

Jedan od rijetkih primjera coworking prostora u Hercegovini jest CodeHub Mostar, koji je pokrenuo Intera Tehnološki Park s ciljem stvaranja profesionalnog okruženja za rad, povezivanje i usavršavanje.

Ovaj coworking prostor pokazao se uspješnim i privlačnim za freelance stručnjake, poduzetnike te digitalne nomade, a ponudio je sve što jedan moderan radni prostor mora imati – brz internet, kvalitetne radne stolove, ugodnu radnu atmosferu i priliku za umrežavanje, piše Čapljinski portal.

Benefiti coworking prostora

Coworking prostori poput CodeHuba nude brojne prednosti koje bi mogle unaprijediti poslovnu klimu u manjim gradovima kao što je Čapljina.

Prvo, oni pružaju brz internet i tehnološki opremljen prostor, što je ključan preduvjet za suvremeni način rada.

Reklama

U coworking prostoru, radnici su okruženi sličnim profesionalcima, što potiče produktivnost i radnu atmosferu koju je teško postići u kućnom okruženju.

Dodatna prednost coworkinga je umrežavanje i stvaranje novih poslovnih veza. Rad u zajedničkom prostoru omogućava razmjenu ideja, kontakata i suradnji, čime coworking prostor postaje inkubator novih poslovnih inicijativa.

Također, prisutnost digitalnih nomada u coworking prostorima doprinosi raznolikosti i širenju znanja, što obogaćuje lokalnu zajednicu i otvara vrata novim projektima.

Potencijal za Čapljinu

Unatoč rastućoj popularnosti coworking prostora, manji gradovi poput Čapljine ostaju zapostavljeni, iako bi upravo takvi prostori mogli privući novu generaciju radnika koji ne ovise o stalnom mjestu boravka.

Coworking prostor u Čapljini ne samo da bi obogatio lokalnu poslovnu scenu, već bi stvorio preduvjete za rast zajednice digitalnih nomada, poduzetnika i kreativaca.

Primjer mostarskog CodeHuba pokazuje da coworking prostori mogu uspješno djelovati i u regijama koje nisu urbani centri, ali zahtijeva podršku i ulaganja koja će omogućiti dugoročnu održivost ovakvih inicijativa.

Reklama

Ulaganje u coworking prostor u Čapljini moglo bi postati ključan korak prema stvaranju napredne poslovne klime, privlačenju novih profesionalaca te razvoja poslovnih veza koje bi mogle potaknuti nove projekte i lokalnu ekonomiju.

Nastavite čitati

PRIVREDA

VIDEO / Jedan dan u Lasti – kako se proizvode najukusniji keksi?

Objavljeno

 

Od

Tvornica keksa i vafla “Lasta“ Čapljina pokrenula je ponovno proizvodnju nakon što ju je preuzeo privrednik Petar Čorluka, vlasnik Violete.

Tvornica radi “punom parom“ i proizvodi kekse koji su zauzeli police trgovina širom regije.

Lasta je zaposlila i veliki broj radnika, što je veliki plus za lokalnu privredu.

Kako se proizvode keksi i kako izgleda jedan dan u Lasti, pogledajte u video prilogu.

Nastavite čitati

PRIVREDA

„Invictus“ otpušta radnike

Objavljeno

 

Od

 Kompanija „Invictus Technology Group” iz Banjaluke, osnovana nakon što je “Infinity International Group” dospjela na “crnu listu” Sjedinjenih Američkih Država najavila je drastične poteze i otpuštanje “značajnog broja radnika”.

Oni tvrde da je odluka donesena nakon što su se “suočili sa brojnim nezakonitim postupcima onih koji bi u Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini trebali da osiguraju prava zagarantovana zakonima”.

Kažu da su ambiciozno zaposlili 170 ljudi nakon što su ugasili “Infinity” koji bi nastavili poslovanje koje su do tada vodili u okviru nekoliko kompanija koje su se 18. juna i ranije našle pod sankcijama.

Tvrde da su prvobitno mislili da im banke neće praviti probleme i da će im otvoriti račune, ali da je podrška izostala.

“Bez obzira što se prvobitno činilo da ćemo kod banaka bez većih problema otvoriti račune, te završiti i sve druge neophodne aktivnosti kod drugih relevantnih institucija, ipak smo naišli na ozbiljne prepreke koje nas sprečavaju da ostvarimo započeti plan. Podrška je izostala, prije svega, od banaka koje nisu bile spremne da postupe po zakonu. Nakon ogromnog pritiska Ambasade SAD u Sarajevu, a u strahu od narednih poteza američke administracije i novih sankcija, banke su ignorisale naša nastojanja da kao nova kompanija dobijemo polazne elemente neophodne za normalno poslovanje. Zbog ovakvog nerazumijevanja teško možemo da održimo finansijsku stabilnost što iz dana u dan dodatno usložnjava čitavu situaciju”, saopštili su iz “Invictusa”.

Objašnjavaju da su početkom ovog mjeseca kao novi poslovni subjekt optimistično počeli sa radom i potpisali ugovore sa više od 170 zaposlenih. Sud je uredno izvršio registraciju nove kompanije, ali su sada došli u situaciju da moraju preduzeti neželjene poteze. Za sve krive Ambasadu SAD-a u BiH, iako im je sankcije prethodno uvelo američko Ministarstvo finansija.

Reklama

“Garantujemo da će svi zaposleni dobiti svoja zarađena primanja uz poštovanje ugovorom o radu i zakonom predviđenih mehanizama za djelovanje u ovakvim i sličnim situacijama. Želimo da naglasimo da se zbog postupaka Ambasade SAD na najbrutalniji način radnicima uskraćuje pravo na rad i osiguranje gole egzistencije iako za to nema bilo kakvog pravnog osnova. Baš zbog toga pozivamo sve nadležne institucije da što prije pronađu adekvatno rješenje kako ni jedna druga domaća kompanija u budućnosti ne bi bila izložena nezabilježenoj diskriminaciji”, saopšteno je iz “Invictusa”.

Kažu i da su sada izloženi potezima koji nemaju bilo kakve veze sa normalnim poslovanjem i poštovanjem zakonskih normi, a da ih relevantne institucije kao savjesnog poslovnog subjekta nisu u stanju zaštiti, zbog čega moraju priznati da je teško pronaći adekvatniji odgovor koji ne bi uključivao ozbiljnije rezove u samoj kompaniji.

Podsjetimo, 18. juna ove godine američka Kancelarija za kontrolu imovine stranaca OFAC uvela je sankcije nizu kompanija koje “čine mrežu podrške predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku”, a “Infinity International” se našao među njima, skupa sa firmama “Infinity Media”, “Prointer ITSS”, “Sirius 2010”, “Kaldera”, “K-2 Audio” u čijem je vlasništvu Alternativna televizija, “Una World” u čijem je vlasništvu bila “Una TV”.

Iz “Infinity-ja” su tada saopštili da će bez posla ostati oko 800 ljudi, a spas su potražili u registrovanju novih kompanija i promjenama vlasničke strukture, pretvarajućći dotatašnje rukovodioce u vlasnike.

„Invictus“ su prije mjesec dana osnovali menadžeri „Prointera“ i „Siriusa”.

CAPITAL.BA

Reklama
Nastavite čitati

U trendu