Connect with us

PRIVREDA

Cvijanović: Kampanja „Doživi Srpsku“ treba da bude trajna

Objavljeno

 


Banja Vrućica

Republika Srpska mora podizati svijest o svojim turističkim potencijalima, a kampanja „Doživi Srpsku“, koja ima za cilj da pomogne i građanima i poslodavcima u oblasti turizma, treba da bude trajna i okrenuta prema domaćim, ali i stranim gostima.

Ovo je istakla Željka Cvijanović, predsjednica Republike Srpske, dodajući da Republika Srpska ima šta da ponudi kada je riječ o turizmu te cilj kampanje nije da se postignu spektakularni rezultati u prvoj godini, već da se na određeni način omogući građanima pod nekim povoljnijim uslovima da svoj odmor koji tradicionalno provode na moru, provedu u Republici Srpskoj.

„Ovo su privremena rješenja i dali smo podsticaj. Trajno treba da bude opšta kampanja kojom izlazimo i prema domaćem konzumu, ali i stranim turistima. Mnogo toga je uloženo u oblast turizma i prepoznatljivi smo po nekim stvarima i dobro je da smo počeli da podižemo svijest i reklamiramo sopstvene potencijale i mogućnosti“, rekla je Cvijanovićeva, koja je, uz Vladu Republike Srpske, pokrovitelj kampanje „Doživi Srpsku“.

Inače, kampanja „Doživi Srpsku“ pokrenuta je na zahtjev Privredne komore, turističke zajednice i poslodavaca koji djeluju u oblasti turizma, ugostiteljstva i hotelijerstva, a cilj je promocija domaćih turističkih potencijala, prije svega za domaće goste, koji bi bolje upoznali svoju zemlju, ali i pomogli turizmu i ugostiteljstvu, koji su pretrpjeli najveću štetu tokom pandemije virusa korona.

„Ovo je pokušaj i dobra namjera da se olakša svima onima koji djeluju i posluju u okviru turizma i hotelijerstva, ali isto tako i namjera da se podrže naši građani koji žele da provedu dio svog odmora jeftinije nego što bi to inače bilo“, kazala je Cvijanovićeva.

Ona je istakla da je činjenica da je smanjen broj putovanja i odlazaka u inostranstvu te da u Republici Srpskoj postoji veliki broj mjesta u kojima se može provesti godišnji odmor, od banja, planina, nacionalnih parkova i rijeka pa do mjesta koja su poznata po etno i vjerskom turizmu, ali i ekstremnim sportovima.

Reklama

„Znam da su ljudi tradicionalno vezani za to da se godišnji odmor provede na moru, ali su restrikcije takve da će mnogi promijeniti svoje planove i mi im nudimo podršku za koju mislimo da je bolja nego kad nema ništa. Ako bi 100 ljudi provelo godišnji odmor u Republici Srpskoj, mi bismo bili zadovoljni“, istakla je Cvijanovićeva.

Kampanju kojom se promovišu potencijali Republike Srpske podržavaju i u Privrednoj komori Republike Srpske, gdje ističu da bez pomoći države industrija turizma teško da će opstati.

Goran Račić, predsjednik Područne privredne komore Banjaluka, kaže da je ovo prvi put da Republika Srpska sprovodi kampanju te da se ona radi u vrijeme koje baš i nije naklonjeno turizmu.

„Radi se o pokušaju oživljavanja domaće turističke ponude i pomoći domaćim turističkim radnicima. Kampanju treba nastaviti i u narednom periodu, jer gdje god da je rađena, nije u prvoj godini dala pune rezultate. Interesovanja među domaćim turistima da posjete domaće potencijale ima i nije neuspjeh i ako neki od vaučera koji su emitovani ne budu iskorišteni. Očekujemo da će već u avgustu biti bolja situacija i veće interesovanje“, rekao je Račić.

Izvor: Nezavisne novine

Reklama

PRIVREDA

Čapljinski preduzetnici traže coworking prostor po uzoru na Trebinje i Mostar

Objavljeno

 

Od

Čapljina, kao i mnogi manji gradovi, još uvijek nema coworking prostor koji bi privukao digitalne nomade, samostalne profesionalce i sve one kojima je potreban radni prostor s kvalitetnim uvjetima.

Inicijative poput coworking prostora, iako prisutne u većim gradovima, i dalje su rijetke u manjim sredinama poput Čapljine, koja ima potencijal za privlačenje nove generacije radnika, ali nedostaju potrebna ulaganja i podrška.

Jedan od rijetkih primjera coworking prostora u Hercegovini jest CodeHub Mostar, koji je pokrenuo Intera Tehnološki Park s ciljem stvaranja profesionalnog okruženja za rad, povezivanje i usavršavanje.

Ovaj coworking prostor pokazao se uspješnim i privlačnim za freelance stručnjake, poduzetnike te digitalne nomade, a ponudio je sve što jedan moderan radni prostor mora imati – brz internet, kvalitetne radne stolove, ugodnu radnu atmosferu i priliku za umrežavanje, piše Čapljinski portal.

Benefiti coworking prostora

Coworking prostori poput CodeHuba nude brojne prednosti koje bi mogle unaprijediti poslovnu klimu u manjim gradovima kao što je Čapljina.

Prvo, oni pružaju brz internet i tehnološki opremljen prostor, što je ključan preduvjet za suvremeni način rada.

Reklama

U coworking prostoru, radnici su okruženi sličnim profesionalcima, što potiče produktivnost i radnu atmosferu koju je teško postići u kućnom okruženju.

Dodatna prednost coworkinga je umrežavanje i stvaranje novih poslovnih veza. Rad u zajedničkom prostoru omogućava razmjenu ideja, kontakata i suradnji, čime coworking prostor postaje inkubator novih poslovnih inicijativa.

Također, prisutnost digitalnih nomada u coworking prostorima doprinosi raznolikosti i širenju znanja, što obogaćuje lokalnu zajednicu i otvara vrata novim projektima.

Potencijal za Čapljinu

Unatoč rastućoj popularnosti coworking prostora, manji gradovi poput Čapljine ostaju zapostavljeni, iako bi upravo takvi prostori mogli privući novu generaciju radnika koji ne ovise o stalnom mjestu boravka.

Coworking prostor u Čapljini ne samo da bi obogatio lokalnu poslovnu scenu, već bi stvorio preduvjete za rast zajednice digitalnih nomada, poduzetnika i kreativaca.

Primjer mostarskog CodeHuba pokazuje da coworking prostori mogu uspješno djelovati i u regijama koje nisu urbani centri, ali zahtijeva podršku i ulaganja koja će omogućiti dugoročnu održivost ovakvih inicijativa.

Reklama

Ulaganje u coworking prostor u Čapljini moglo bi postati ključan korak prema stvaranju napredne poslovne klime, privlačenju novih profesionalaca te razvoja poslovnih veza koje bi mogle potaknuti nove projekte i lokalnu ekonomiju.

Nastavite čitati

PRIVREDA

VIDEO / Jedan dan u Lasti – kako se proizvode najukusniji keksi?

Objavljeno

 

Od

Tvornica keksa i vafla “Lasta“ Čapljina pokrenula je ponovno proizvodnju nakon što ju je preuzeo privrednik Petar Čorluka, vlasnik Violete.

Tvornica radi “punom parom“ i proizvodi kekse koji su zauzeli police trgovina širom regije.

Lasta je zaposlila i veliki broj radnika, što je veliki plus za lokalnu privredu.

Kako se proizvode keksi i kako izgleda jedan dan u Lasti, pogledajte u video prilogu.

Nastavite čitati

PRIVREDA

„Invictus“ otpušta radnike

Objavljeno

 

Od

 Kompanija „Invictus Technology Group” iz Banjaluke, osnovana nakon što je “Infinity International Group” dospjela na “crnu listu” Sjedinjenih Američkih Država najavila je drastične poteze i otpuštanje “značajnog broja radnika”.

Oni tvrde da je odluka donesena nakon što su se “suočili sa brojnim nezakonitim postupcima onih koji bi u Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini trebali da osiguraju prava zagarantovana zakonima”.

Kažu da su ambiciozno zaposlili 170 ljudi nakon što su ugasili “Infinity” koji bi nastavili poslovanje koje su do tada vodili u okviru nekoliko kompanija koje su se 18. juna i ranije našle pod sankcijama.

Tvrde da su prvobitno mislili da im banke neće praviti probleme i da će im otvoriti račune, ali da je podrška izostala.

“Bez obzira što se prvobitno činilo da ćemo kod banaka bez većih problema otvoriti račune, te završiti i sve druge neophodne aktivnosti kod drugih relevantnih institucija, ipak smo naišli na ozbiljne prepreke koje nas sprečavaju da ostvarimo započeti plan. Podrška je izostala, prije svega, od banaka koje nisu bile spremne da postupe po zakonu. Nakon ogromnog pritiska Ambasade SAD u Sarajevu, a u strahu od narednih poteza američke administracije i novih sankcija, banke su ignorisale naša nastojanja da kao nova kompanija dobijemo polazne elemente neophodne za normalno poslovanje. Zbog ovakvog nerazumijevanja teško možemo da održimo finansijsku stabilnost što iz dana u dan dodatno usložnjava čitavu situaciju”, saopštili su iz “Invictusa”.

Objašnjavaju da su početkom ovog mjeseca kao novi poslovni subjekt optimistično počeli sa radom i potpisali ugovore sa više od 170 zaposlenih. Sud je uredno izvršio registraciju nove kompanije, ali su sada došli u situaciju da moraju preduzeti neželjene poteze. Za sve krive Ambasadu SAD-a u BiH, iako im je sankcije prethodno uvelo američko Ministarstvo finansija.

Reklama

“Garantujemo da će svi zaposleni dobiti svoja zarađena primanja uz poštovanje ugovorom o radu i zakonom predviđenih mehanizama za djelovanje u ovakvim i sličnim situacijama. Želimo da naglasimo da se zbog postupaka Ambasade SAD na najbrutalniji način radnicima uskraćuje pravo na rad i osiguranje gole egzistencije iako za to nema bilo kakvog pravnog osnova. Baš zbog toga pozivamo sve nadležne institucije da što prije pronađu adekvatno rješenje kako ni jedna druga domaća kompanija u budućnosti ne bi bila izložena nezabilježenoj diskriminaciji”, saopšteno je iz “Invictusa”.

Kažu i da su sada izloženi potezima koji nemaju bilo kakve veze sa normalnim poslovanjem i poštovanjem zakonskih normi, a da ih relevantne institucije kao savjesnog poslovnog subjekta nisu u stanju zaštiti, zbog čega moraju priznati da je teško pronaći adekvatniji odgovor koji ne bi uključivao ozbiljnije rezove u samoj kompaniji.

Podsjetimo, 18. juna ove godine američka Kancelarija za kontrolu imovine stranaca OFAC uvela je sankcije nizu kompanija koje “čine mrežu podrške predsjedniku Republike Srpske Miloradu Dodiku”, a “Infinity International” se našao među njima, skupa sa firmama “Infinity Media”, “Prointer ITSS”, “Sirius 2010”, “Kaldera”, “K-2 Audio” u čijem je vlasništvu Alternativna televizija, “Una World” u čijem je vlasništvu bila “Una TV”.

Iz “Infinity-ja” su tada saopštili da će bez posla ostati oko 800 ljudi, a spas su potražili u registrovanju novih kompanija i promjenama vlasničke strukture, pretvarajućći dotatašnje rukovodioce u vlasnike.

„Invictus“ su prije mjesec dana osnovali menadžeri „Prointera“ i „Siriusa”.

CAPITAL.BA

Reklama
Nastavite čitati

U trendu