Connect with us

BIZLIFE

Manipulativno ponašanje u društvu

Živimo u bučnom svijetu koji je pretrpan informacijama i porukama svake vrste. Naučili smo slušati bučni jezik svog društva koji često zna biti lažan, a zaboravili smo tihi jezik tijela – jezik koji govori pravu istinu.

Objavljeno

 


 Ljudi se više ne oslanjaju toliko na svoju pamet, svoj vid, ponekad i svoju intuiciju; nego više gledaju na društvena pravila, autoritete ili na ono što im se nudi, u bilo kojem obliku, kao istinito i stvarno. Naravno, pravila su dobra. Dobri su i autoriteti. Bez njih bi došlo do, kako se obično kaže, „raspada sistema“ i gubitka povjerenja, te društvo kao takvo ne bi moglo ni funkcionirati. Međutim, to ne znači da će autoriteti uvijek izricati i pravu istinu. Mnogi su na visokom položaju i trebali bi se brinuti za potrebe društva u kojem žive. Međutim, brinu se za vlastite potrebe, a drugima – manipulišu.

Riječ manipulacija dolazi od lat. riječi manus (ruka) i polare (podešavati, ugladiti, prevlačiti rukom, pripravljati). „U prvobitnoj upotrebi riječ manipulacija odnosila se na obradu nekog predmeta pomoću vještog korišćenja ruku. Onaj ko je bio posebno vješt i spretan u toj tehničkoj obradi materijala nazivao se manipulant. Kasnije se riječ razvijala tako da se njome počelo označavati svako pronicljivo, vješto i spretno rukovanje ili upravljanje stvarima ili ljudima kako bi se ostvario neki zajednički cilj.“[1]

Danas je riječ manipulacija opterećena negativnim značenjem i njome se obično označuju odnosi između ljudi, pri čemu jedni vrše uticaj na druge kako bi ostvarili neki lični ili grupni interes. To su  posebni oblici kontrole ponašanja pojedinaca i grupa, a da oni toga nisu niti svjesni. U javnoj, obično političkoj komunikaciji, ona je, prvenstveno, motivisana interesom. Govornik se koristi vlastitim govorničkim umijećem kako bi uvjerio sugovornika ili publiku u istinitost svojih tvrdnji i opravdanost svojih radnji. Pri tome se najčešće služi vlastitim prednostima (npr. autoritet, imućnost, obaviještenost…) i slušaocevim slabostima, ali, jednako tako, i obilježjima komunikacijske situacije (npr. situacijske nesigurnosti i ugroženosti, situacija povišenih raspoloženja…).

Manipulatori se mogu pronaći u bilo kojoj društvenoj sredini: u porodici, društvenom okruženju, na poslu.., ali posebno je opasno kada se nađu pri samom vrhu hijerarhije ili u drugom obliku javnog života što je, nažalost, čest slučaj (npr. predsjednici, političari, šefovi, naučnici, duhovne vođe, policajci, novinari…). Prema dosadašnjim istraživanjima pravih manipulatora ima malo, ali svi su oni uglavnom na visokim društvenim položajima. U javnosti mogu izmanipulisati velike mase ljudi, prouzrokovati razne sukobe i izazvati mnoge nevolje. Nažalost, veliki broj manipulatora skriva se iza časnih i visokih društvenih položaja, te ih se teško prepoznaje. Takođe, valja imati na umu i to da su manipulatori lažovi. Njih se obično ne prepoznaje preko govora, već tihim govorom tijela. Laž se može opaziti po postojanju nekih od negativnih signala kao što su: fiksirajući ili „lutajući“ pogled, češće treptanje, samoutješne geste, stisnute šake (koje se ili previše kreću ili strogo miruju), ukočeni lični mišići i uopštena napetost u tijelu, negativan rad stopala, te boja glasa. Međutim, za razliku od ostalih aspekata govora tijela, laganje se teško prepoznaje. Naime, iz izolovanih gesta ne može se zaključiti da netko vara, stoga je potrebno obratiti pažnju i na ostale podupiruće znakove. Odnosno, potrebno je posmatrati cijeli kontekst i situaciju u kojoj se određena osoba nalazi.

Još je Platon uvidio moć manipulacije u javnom nastupu rekavši da „spretni govornici u službi demagoga mogu manipulisati javnim mišljenjem“. Postoje ljudi koji smatraju da je manipulacija svemoćna. S druge strane, postoje i oni koji misle da je nemoćna. Nama nije poželjno zauzeti niti jedan niti drugi stav. Naime, kao što smo već uočili, manipulatora je malo u odnosu na društvo, te u društvu još uvijek postoje alternative u mišljenjima, vjerovanjima i ponašanju. Ipak, iako malobrojni, manipulatori zauzimaju visoke društvene pozicije, vješto stavljaju prigodne „maske“, te su jako prisutni u javnosti. Naravno, ponekad, pogledamo li političke predizborne kampanje, može nam se činiti da su preplavili javni život. Dakle, najbolje je proizvesti zaključak da je manipulacija moćna.

Moćan, autoritativan i vješt manipulator ne upućuje svoje poruke u prazno, već ih nastoji oblikovati tako da pogađaju sve vrste ljudskih motiva. Pritom koristi sve svoje neverbalne signale (glas, stav, geste, mimiku), poznavajući moć tihog govora tijela. Poznato mu je da što publika pozitivnije ocijeni govornika s obzirom na neverbalne poruke, to će njegove verbalne poruke imati jači utiecaj na publiku. Ipak, utjeha je u tome što ljudsko tijelo ne može lagati, pa će pažljivi slušalac i posmatrač javnog nastupa uočiti moguću prevaru. Naime, Albert Einstein rekao je istinu kada je primijetio: „Intuitivni um je sveti dar, a racionalni um je vječni sluga. Mi smo stvorili društvo koje cijeni sluge, a zaboravlja darove“.Moć manipulacije nije toliko sadržana u vještini manipuliranja, koliko u tome što joj pojedinac i/li grupa daje ovlasti nad sobom. Odgovornost nije, dakle, samo na manipulatorima, nego više na društvu i auditorijumu koje ih bira. Čovjeka se prepoznaje po njegovim djelima, a na taj se način najbolje uočava kako svatko ima slobodu izbora.

Reklama

Možda se čini nemogućim uočiti sigurnu laž ili manipulaciju?! Ipak, utješna su istraživanja koja pokazuju da čak 90 posto izgovorenih laži proizvede izdajničke znakove govora tijela ili paragovor (vokalni). Manipulacije mnogi nisu svjesni. Ponekad je nisu svjesni niti sami manipulatori, jer se uvjere kako čine dobro. Ona se razvija postepeno, već od ranog djetinjstva takve osobe. To joj je na neki način u naravi. Ako okolina ne uoči na vrijeme manipulaciju i spriječi je, osoba se razvija u manipulatora kojem je manipulacija način samoobrane i samoodržavanja. Takva osoba najčešće dolazi do visokog položaja u društvu, a može postati i javni govornik koji će širiti veliki utjecaj na društvo. Ljudi će joj postati oruđe, marionete, kako bi došla do svojeg vlastitog cilja. Često će koristiti glumačke tehnike kako bi svoje neverbalne znakove usuglasila sa svojim, često neistinitim, riječima. Upravo u tom dijelu komunikacije dolazi do neslaganja, jer govor tijela ne može se u potpunosti kontrolisati. Uvijek će je moći odati neki od negativnih neverbalnih znakova: nemirne ili „fiksirane“ oči, zgrčeni mišići lica, loš položaj stopala, ruke koje stalno dotiču lice, samoutješne geste, ton govora, razne mikrogeste i sl. Naravno, ti se znakovi teško mogu prepoznati kao manipulatorski, ali mogu nam ostaviti dovoljan prostor za sumnju ili pažljivije slušanje. Publika obično to i primijeti, samo što toga nije svjesna. U nama je prirođen instinkt kojim registrujemo neverbalne znakove, te naše tijelo podsvjesno reaguje na te znakove. Npr. čujemo li govor koji se ne podudara s neverbalnim znakovima, radit ćemo geste npr. prekrstiti noge ili ruke (samoobrana), kritičkog razmišljanja, samoutješnih gesta… U svakom slučaju, osjećaćemo se nelagodno. Govornik ne mora biti lažljivac ili manipulator. Jednostavno se može dogoditi da je nervozan ili da ga je „progutala“ trema, no, poenta je u tome da to publika osjeti. Zato svaki pravi govornik vježba svladavati negativne neverbalne signale i pretjerani strah prije nastupa.

 

Izvor: djecamedija.org

Nastavite čitati

KARIJERA

Motivacija i disciplina: Kako ih izbalansirati za maksimalnu produktivnost?

Objavljeno

 

Motivacija je kada želite da napravite razliku u nečijem životu, pronađete lični smisao u izgradnji biznisa ili pomognete drugima da postignu svoje ciljeve.

Biti motiviran i biti discipliniran nije isto.

Motivacija je ta koja će vas inspirisati da postavite smislene ciljeve i zamislite poželjan ishod.

MOTIVACIJA VS DISCIPLINA

S druge strane, disciplina razbija ove ciljeve u korake kojima se može upravljati i pomaže vam da ostanete na kursu uz fokusiran i dosljedan napor.

Čuveni motivacioni govornik i autor Zig Ziglar je jednom rekao: „Ljudi često kažu da motivacija ne traje dugo. Pa, ne traje dugo ni kupanje – zato ga preporučujemo svakodnevno.“

Reklama

Dok mnogi poduzetnici počinju sa sjajnim idejama, kompanije često propadaju jer osnivači nemaju motivaciju i disciplinu da prođu kroz teška vremena.

Za preduzetnike, motivacija i disciplina su dva osnovna stuba uspjeha. Iako se ova dva termina često koriste naizmjenično, oni znače različite stvari.

Šta je motivacija?

Motivacija je skup psiholoških sila koje nam omogućavaju da pokrenemo, organiziramo i ustrajemo u ponašanjima koja će nas na kraju dovesti do postizanja cilja.

Motivacija vam pomaže da svojim svakodnevnim aktivnostima pristupite sa strašću. Kada se osjećate motivirani, započinjete dan s pozitivnim stavom i željni ste da radite na svom poslu.

Postoje dvije glavne vrste motivacije:

Reklama
  • ekstrinzična
  • unutrašnja

Ekstrinzična motivacija

Ekstrinzična motivacija je kada učestvujemo u aktivnosti da bismo postigli vanjsku nagradu ili izbjegli kaznu.

Primjer ekstrinzične motivacije je bavljenje sportom jer postati profesionalni sportista može dovesti do hrpa novca, slave i uticaja.

Primjeri ekstrinzične motivacije na radnom mjestu:

  • Primit ću povišicu
  • Dobit ću dodatnu stimulaciju
  • Zarađivat ću ​više novca
  • Imat ću veći uticaj u branši

Intrinzična motivacija

Kada smo intrinzično motivirani, upuštamo se u neku aktivnost jednostavno zato što smatramo da je zabavna ili nagrađujuća.

Možda igrate golf svakog vikenda jer volite igru, smatrate je izazovnom (na dobar način) i uživate u društvu ljudi s kojima igrate. To je intrinzična motivacija.

Primjeri intrinzične motivacije na radnom mjestu:

Reklama
  • Radim dobar posao i ponosan/a sam na svoj posao
  • Tražim mogućnosti ličnog razvoja za povećanje kompetencija
  • Naporno radim jer vjerujem da činim promjenu u svijetu
  • Radim na projektu jer ga smatram lično izazovnim

Šta je disciplina?

Disciplina nam pomaže da u ovom sadašnjem trenutku učinimo pravu stvar za dugoročnu dobit, čak i kada bismo radije radili nešto drugo.

Na primjer, ako je transparentnost jedna od vaših osnovnih vrijednosti, važno je održati obećanje da ćete objavljivati ​​ažuriranje prihoda vašoj organizaciji svakog mjeseca, čak i ako ste zaglibili u svakodnevnom vođenju posla.

Razlika između motivacije i discipline

Motivacija je razlog zašto iza vaših postupaka. Nasuprot tome, disciplina se odnosi na ono što radite.

Zamislite motivaciju kao svoj početni nalet inspiracije, a disciplinu kao stvar koja vas drži da se krećete prema svom cilju dugo nakon što novina nestane.

Zamislite da imate ideju i viziju u koju vjerujete, pa osnivate kompaniju – za to je potrebna motivacija.

Reklama

Odatle, možda ćete morati da radite dva posla da biste platili račune dok gradite svoj posao sa strane, za šta je potrebno 10 godina da krene – to zahtijeva disciplinu.

Motivacija je kada želite da napravite razliku u nečijem životu, pronađete lični smisao u izgradnji biznisa ili pomognete drugima da postignu svoje ciljeve.

Raditi na svom poslu svaki dan, razvijati nepropusnu strategiju izlaska na tržište i naučiti sve što se može znati o vašem idealnom kupcu je ono što je disciplina.

Kako ostati motiviran?

Da biste ostali motivirani i nastavili sa svojim kretanjem prema konačnom cilju, istraživanja psihologa kažu da trebate poduzeti male korake.

Pod tim se misli i na trening mekih vještina i neki trening upravljanja vremenom, prema cilju, jer tako dobijate redovne povratne informacije o cilju da ostanete motivirani i nastavite svoj „pokret“ prema tom cilju.

Reklama

Takođe, kada ste u mogućnosti da vidite sebe kako napredujete, stavljate sebe i svoj mozak u bolju poziciju da postignete sve što ste zacrtali.

Danas su svi preopterećeni sa puno informacija, zbog čega je teško ostati fokusiran i na pravom putu.

Svaki dio informacije zauzima prostor u mislima ljudi i često se čini nemogućim distancirati se od ove ogromne količine podataka.. zar ne?

Međutim, trening upravljanja vremenom omogućava vam da održite određenu disciplinu u praćenju napretka, a pored toga, kada dobijete redovno pojačanje u vidu podrške i ohrabrenja od svojih kolega i trenera, vaš nivo motivacije ne opada.

Naravno, mora postojati individualna želja, sa strane osobe, da postigne svoj cilj.

Međutim, i to se dobija kao poticaj kada postoji redovna interakcija s onima koji se tiču ​​zadatka i svi se međusobno motiviraju.

Reklama

Šta je važnije, motivacija ili disciplina?

Motivacija je ključna u odluci da se krene na poduzetnički put. Koristite je da vas vodi ka svojim snovima, da steknete nadu kada se osjećate obeshrabreno i da inspirišete druge da prihvate vaše ideje.

Bilo da uvjeravate investitore da finansiraju vaš startup ili okupljate zaposlenike u prvim danima vašeg poslovanja, motivacija je ključna za održavanje svih vaših saradnika na istoj „valnoj dužini“ vaše misije.

Posvetite se zdravoj ishrani, redovnom vježbanju i dovoljnom spavanju jer je veća vjerovatnoća da ćete doživjeti sagorijevanje bez wellness rutine.

Disciplina vam također može pomoći da ostanete na zadatku uprkos smetnjama, fokusirate se na ono što je važno i borite se protiv odugovlačenja kako biste se kretali prema svojim ciljevima.

Napredujte, bez obzira na to koliko malo/puno

Reklama

Novčane nagrade također motiviraju, ali češće najveći efekat imaju inspirativne riječi ljudi kojima se divite.

Upravo oni imaju veće šanse da vas dovedu u poziciju koja vam pomaže da poboljšate svoje šanse da postignete svoj cilj.

Takve riječi ne samo da imaju moć da vas transformišu, čak i kada ste suočeni s neuspjehom, već vas također mogu provesti kroz svaku izazovnu situaciju uz minimalni stres.

Napredak, bez obzira koliko mali, koji možete vidjeti i na koji se osjećate ponosni, omogućit će vam da postignete bilo šta izazovno, pa čak i nemoguće.

Mnoge priče su pokazale da kada su pojedinci otišli „do kraja“ da steknu neku obuku mekih vještina kako bi se izdržavali i za to dobili ohrabrujuće riječi o svom napretku, ili kada su pratili svoj svakodnevni napredak, upravo zbog toga su često i uspjeli postići nemoguće.

Želite li postići nemoguće?

Reklama

Samo poduzmite akciju, redovno pratite svoj napredak, sistematski i disciplinovano i vidjet ćete kako se dobro osjećate zbog toga.

akta.ba

Nastavite čitati

EKONOMIJA

Kina u BiH investirala četiri milijarde maraka

Objavljeno

 

Od

Kina je izuzetno važan strateški partner i veliki prijatelj naše zemlje, što pokazuje i time da je ukupna vrijednost njihovih projekata u BiH već premašila dvije milijarde evra. Mi smo malo tržište koje u značajnijoj mjeri ne može uticati na globalna ekonomska kretanja, ali prostora za produbljivanje saradnje sa jednom od najmoćnijih država današnjice itekako ima, posebno uzimajući u obzir izuzetan geografski položaj naše zemlje koji omogućava kineskoj privredi pristup evropskom tržištu, rekao je u intervjuu za portal CAPITAL ambasador BiH u Kini Siniša Berjan.

Po vrijednosti investicija iz Kine, kaže Berjan, naša zemlja je na četvrtom mjestu u Centralnoj i Istočnoj Evropi, odmah poslije Srbije, Mađarske i Rumunije.

BERJAN: Kineski investitori iskazuju značajan interes za nekoliko ključnih sektora u BiH, prepoznajući izuzetne mogućnosti za razvoj i saradnju. Najveću pažnju posvećuju infrastrukturnim projektima, od izgradnje autoputeva i mostova do željezničkih pruga. Energetski sektor je vrlo atraktivan, s posebnim fokusom na projekte izgradnje hidroelektrana, termoelektrana i obnovljivih izvora energije. Rudarstvo i metalurgija su među ključnim oblastima interesa zahvaljujući bogatstvu prirodnih resursa koje BiH posjeduje. Osim toga, kineski investitori istražuju mogućnosti u sektorima poljoprivrede, turizma, zdravstva i informacionih tehnologija.

CAPITALKako onda komentariše optužbe EU koje se odnose na maligni kineski uticaj, zatim na njihovo zanemarivanje ekoloških standarda, netransparentnosti u radu, te stav da Kina koristi ovaj region samo da bi ušla na tržište EU?

BERJAN: Kineske investicije donose značajne ekonomske benefite BiH, uključujući razvoj infrastrukture i otvaranje novih radnih mjesta. Naša zemlja se trudi da osigura da svi projekti budu u skladu sa ekološkim standardima i principima transparentnosti. Saradnja za Kinom nije usmjerena protiv bilo koje treće strane, već je motivisana našim potrebama za ekonomskim razvojem i prosperitetom. BiH ostaje posvećena uravnoteženim međunarodnim odnosima i vjerujemo da je moguće ostvariti saradnju koja donosi korist svim uključenim stranama.

Tajni ugovori sa Kinom

CAPITAL: Zbog čega su ugovori sa Kinezima tajni?

Reklama

BERJAN: Ugovori sa kineskim kompanijama često sadrže komercijalno osjetljive informacije koje nisu javno dostupne radi zaštite interesa svih strana. Tajnost ugovora i poslovna povjerljivost nisu specifični samo za kineske investitore, već je uobičajena praksa u poslovnim odnosima širom svijeta kako bi se zaštitili konkurentski podaci i osigurala povjerljivost poslovnih planova. Transparentnost se osigurava kroz zakonske procedure, mehanizme nadzora nad realizacijom projekata i periodično izvještavanje relevantnih institucija, koji osiguravaju da su ovi ugovori u skladu sa interesima javnosti.

CAPITAL: Da li ste upoznati sa ugovorom koji je Vlada RS početkom juna sklopila sa kompanijom ELNIC za nabavku zaštitnog softvera?

BERJAN: Nisu mi poznati detalji ali svakako da jedan takav sporazum naglašava našu posvećenost poboljšanju mjera sajber bezbjednosti. Iako određeni aspekti takvih sporazuma mogu zahtijevati povjerljivost, zaštita naše digitalne infrastrukture ostaje prioritet.

FOTO: Ustupljena fotografija

CAPITAL: Da li ste upoznati sa konkretnim ugovorima sa Kinezima, poput HE Dabar, auto-puteva i drugim?

BERJAN: Da, Ambasada BiH u Kini je upoznata sa osnovnim karakteristikama ugovora i aktivno prati realizaciju važnih projekata. Posjedujemo osnovne, javno dostupne informacije o investitorima, vrijednostima i ciljevima ugovora. Projekat HE Dabar, koji uključuje izgradnju hidroelektrane na rijeci Trebišnjici, je u fazi implementacije i očekuje se da će značajno doprinijeti energetskoj sigurnosti regije. Takođe, kineske kompanije su uključene u izgradnju autoputeva, što je ključni segment infrastrukturnog razvoja zemlje. Ovi projekti su od strateškog značaja za ekonomski razvoj BiH, a saradnja s kineskim kompanijama omogućava transfer tehnologije, stvaranje novih radnih mjesta i poboljšanje ukupne infrastrukture u zemlji.

Reklama

CAPITAL: Prema našim informacijama, kineska kompanija Norinco planira da preko mađarskog ogranka kupi 80 odsto udjela u stolačkoj Aurori i preuzimanje koncesije na 30 godina. Da li ste upoznati sa ovim informacijama i znate li više detalja o njihovim planovima u BiH?

BERJAN: U ovom trenutku nemamo detaljnije informacije o planovima kineske kompanije Norinco u BiH ali očekujemo da će dodatne informacije o njihovim planovima biti dostupne uskoro, nakon finalizacije pregovora.

Komunikaacija kroz više kanala

CAPITAL: Da li su vam poznati detalji ulaganja u Željeznice RS koje je potpisao ministar Nedeljko Čubrilović?

BERJAN: Kineska kompanija je izrazila interes za modernizaciju i unapređenje željezničke infrastrukture u Republici Srpskoj, što uključuje rekonstrukciju postojećih pruga, eventualnu nabavku novih voznih sredstava i uvođenje naprednih tehnologija za upravljanje željezničkim saobraćajem. Ova ulaganja će doprinijeti boljem povezivanju regija unutar BiH, kao i poboljšanju međunarodnih transportnih veza.

CAPITAL: Kako se odvija komunikacija sa kineskim kompanijama zainteresovanim za BiH?

BERJAN: Komunikacija se odvija se na više nivoa i putem različitih kanala. Ambasada BiH u Kini organizuje poslovne seminare i sastanke na kojima se predstavljaju komparativne prednosti investiranja u naše zemlje. Pruža se podrška kineskim kompanijama u identifikaciji poslovnih prilika, povezivanju sa lokalnim partnerima i razumijevanju regulativa i procedura u BiH.

Reklama

Takođe, postoji saradnja sa kineskim privrednim komorama i trgovinskim organizacijama radi olakšavanja komunikacije i razmjene informacija. Ambasada aktivno učestvuje na raznim privrednim forumima i sajmovima u Kini, gdje promoviše investicione potencijale BiH i stupa u direktan kontakt s potencijalnim investitorima. Takođe, aktivno koristimo medije i promotivne kampanje. Ambasada pruža i konzularne usluge i podršku kineskim investitorima u vezi sa izdavanjem viza. Kroz ove aktivnosti, naša ambasada aktivno radi na izgradnji čvrstih poslovnih veza, olakšavanju investicionih procesa i osiguravanju uspješne saradnje između kineskih investitora i BiH.

CAPITAL: Da li se kompanije obraćaju Ambasadi BiH ili direktno vladama?

BERJAN: Kineske kompanije se često obraćaju Ambasadi BiH kao prvoj tački kontakta za informacije i podršku. Ambasada nerijetko igra ključnu ulogu u inicijalnim fazama pregovora i uspostavljanju kontakata sa relevantnim institucijama i kompanijama u BiH. Međutim, u zavisnosti od prirode projekta, kineske kompanije takođe direktno kontaktiraju vlade na državnom i entitetskom nivou, kao i lokalne vlasti, kako bi pregovarale o specifičnim uslovima i realizaciji projekata.

CAPITAL: Da li i kako komentarišu saradnju sa vlastima u BiH?

BERJAN: Kineske kompanije uglavnom pozitivno komentarišu saradnju sa vlastima u BiH. Posebno cijene otvorenost i spremnost na saradnju, kao i napore koji se ulažu u unapređenje poslovnog okruženja. Ističu da je komunikacija sa vlastima transparentna i efikasna, ali naglašavaju da postoji prostor za dalja poboljšanja, posebno u pogledu ubrzanja administrativnih procedura i smanjenja birokratskih prepreka. Kineski investitori ističu značaj BiH kao mosta za pristup drugim tržištima u regionu, što dodatno podstiče investicije.

FOTO: MIP BiH

Reklama
Birokratija u BiH izazov i za Kinu

CAPITAL: Da li se žale na administraciju i birokratske barijere?

BERJAN: Povremeno registrujemo žalbe na kompleksne procedure koje usporavaju realizaciju projekata. Kineske kompanije ističu da su proceduralni zahtjevi i složenost birokratskih procesa ponekada izazov, ali cijene napore vlasti u BiH da riješe ove probleme. Vlada i relevantne institucije aktivno rade na pojednostavljenju procedura i poboljšanju poslovnog okruženja kako bi privukle još više investicija.

CAPITAL: Ima li novih projekata u najavi i šta najuspješnije realizovano?

BERJAN: Trenutno se pregovara o nekoliko novih infrastrukturnih i energetskih projekata, kao što su proširenje mreže autoputeva i modernizacija željezničke infrastrukture što će značajno unaprijediti transportnu mrežu i povezanost. Posebno interesantne su inicijative za ulaganja u zelenu energiju. Drugi značajni projekti uključuju i izgradnju bolnice u Doboju, kao i vjetroelektranu “Ivovik” sa investicijom od 130 miliona evra.

Većina kineskih projekata koji se trenutno realizuju u BiH uglavnom se odnose na energetski sektor i saobraćajnu infrastrukturu. Posebno bih ovom prilikom izdvojio izgradnju Termoelektrane Stanari vrijednosti preko 500 miliona evra, kao rezultat saradnje  kineske kompanije “Dongfang Electric Corporation” i lokalnih partnera. To je prvi veliki infrastrukturni projekat, koji smo radili u saradnji sa Kinom, ali i prvi projekat, koji je iskoristio specijalni kredit u sklopu mehanizma saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, a kojeg je dodijelila Kineska razvojna banka.

Mnogobrojne kineske kompanije su zainteresovane za saradnju. Treba istaći da Kina i BiH imaju potpisan „Sporazum o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja“ kao i „Sporazum o zaštiti i promociji stranih investicija“ što uveliko olakšava rad zainteresovanih privrednih subjekata.

Reklama

CAPITAL: Andrijana Pisarević

Nastavite čitati

KARIJERA

Otvorene prijave za novi ciklus programa UniCredit plaćene stručne prakse

Objavljeno

 

Od

UniCredit Bank a.d. Banja Luka, već sedmu godinu zaredom, pruža priliku studentima završnih godina ekonomskog, pravnog i informatičkog usmjerenja da steknu prva radna iskustva kroz planirani program plaćene stručne prakse radeći u međunarodnoj kompaniji te inspirativnom i dinamičnom okruženju.

„Prva velika šansa“ je šestomjesečni program plaćene stručne prakse u UniCredit banci Banja Luka, koji, pored praktičnog rada u timovima, uz podršku mentora, donosi i posebno iskustvo učenja u okviru UniCredita – liderske bankarske grupacije na tržištu, koja prepoznaje potencijal i nagrađuje lično zalaganje i kvalitet te pruža jedinstvenu priliku studentima – mladim osobama na početku karijere, za dobar start i profesionalni napredak.

Tokom prakse, a u toku svakodnevnog radnog vremena (4 sata), počevši od avgusta tekuće godine, studenti će raditi na konkretnim zadacima te se upoznati sa poslovanjem Banke kao finansijske institucije, organizacionom strukturom i procesima unutar Banke te razviti korisna teorijska i praktična znanja koja će im pomoći u savladavanju dodijeljenih zadataka. Istovremeno, u periodu obavljanja prakse studenti će biti u mogućnosti da završavaju sve svoje obaveze na fakultetu. 

Članica Uprave UniCredit Bank a.d. Banja Luka, nadležna za Ljudske potencijale i korporativnu kulturu, Diana Bevanda, ovim je povodom istakla da joj je drago da ima priliku pozvati studente završnih godina ekonomskog, pravnog i informatičkog usmjerenja da se prijave za novi ciklus „Prve velike šanse”.

„Razvili smo program kroz koji studenti imaju priliku proći kroz sve ključne faze bankarskog poslovanja, na drugačiji i zanimljiviji način. Program u kojem već sam proces selekcije nije uobičajen, jer je i to prilika u kojoj studenti mogu pokazati svoja znanja, vještine, kreativnost i sposobnost snalaženja u novim situacijama. Takav pristup već u početku razvija pozitivnu konkurenciju među studentima, kako bi za vrijeme prakse stekli kvalitetno iskustvo i želju da napreduju. Svi imaju jednaku šansu da dobiju zaposlenje u Banci, ukoliko pokažu motivaciju i želju za radom. Kao društveno odgovorna kompanija, pokušavamo i na ovaj način dati mladim ljudima prilike za učenje i razvoj u našoj zemlji.”, istakla je Diana Bevanda.

Na linku možete pogledati predstavljanje programa prakse i iskustva studenata, učesnika programa svih prethodnih ciklusa „Prve velike šanse”, koji su svoju šansu već iskoristili i nakon programa postali dio UniCredit tima te došli do svog prvog zaposlenja.

Reklama

UniCredit Bank a.d. Banja Luka poziva sve zainteresovane studente završnih godina da se prijave i iskoriste svoju prvu veliku šansu i pošalju svoj CV na [email protected], pod naslovom „Prva velika šansa“ najkasnije do 31.07.2024. godine.

Nastavite čitati

U trendu