LIDERSTVO
Kako upravljati vremenom
Istraživanja su pokazala da je lična organiziovanost zuzetno važna za bolje rezultatezaposlenog, a rukovodiocima posebno (ne dao nam Bog zbrkanog šefa!).
Lična učinkovitost je prva stepenica na putu do poslovnog uspjeha i životne ravnoteže. Jedan dio lične učinkovitosti odnosi se na upravljanje svojom energijom tj. svojim vremenom. U nastavku dajemo popis nekih važnih pravila na tu temu. Nije dovoljno pročitati ih ili se samo s njima slagati. Na svakome je da ih vježbom pretvorite u rutinu:
Prioriteti
- Svojih mjesečnih i godišnjih ciljeva, sjeti se početkom i krajem svakog dana.
- Svaki tvoj rad neka ti bude u funkciji ostvarenja poslovne zadaće i postavljenih ciljeva.
- Bitne stvari su važnije od – hitnih. (Ako je hitno, ne znači da time postaje bitno. Može nekad i „hitno“ počekati).
- Uz svaku aktivnost upiši oznaku prioriteta (A,B,C) i oznaku roka (1,2,3).
- Upitaj se u 8,00 i 12,00 sati: „Što ću važno raditi“, „Je li ovaj zadatak vrijedan mog najvećeg truda“.
- Što si na višoj funkciji, to se u danu trebaš baviti s više „A“ zadataka.
- Stvari koje odgađaš, u kojima kasniš, u kojima ne izvršavaš dogovore i obećanja, u sutrašnjem planu stavi ih pod prioritet „A“ .
- Važne stvari radi sam ili pod svojim neposrednim nadzorom.
Izrada dnevnog plana
- Odvoji dnevno 15 minuta za izradu plana. Ako to uradiš danas za sutra, ili u nedjelju za cijelu sedmicu, bićeš mirniji i uspješniji.
- Dan započni pregledom ostvarenja plana za juče.
- Isplaniraj barem dva dana odjednom.
- Planiraj napismeno. Sve fiksne obveze unosi u terminski plan odmah (u suprotnom, zaboravićeš dosta toga).
- Ponedjeljak i petak manje optereti.
Napredak po planu
- Radni dan počni još jednim pregledom dnevnog plana (ili njegovom izradom, ako to nisi stigao juče).
- Kad je gužva ne radi ništa što nije isplanirano i dogovoreno.
- Pregledaj bilješke i napredak dnevnog plana u 11,00 i 14,00 sati.
- Što je veća gužva to više: bilježi, planiraj, kontroliši napredak.
- Radni dan završi precrtavanjem učinjenog. Čestitaj sam sebi!
- Ono što je „zrelo“ i pri završetku, to završi odmah, 100%.
- Ne ostavljaj za kasnije i sutra ono što treba učiniti danas.
- Krajem dana pospremi svoj radni stol.
- Radi zadatke jednog po jednog, od najvažnijih k manje važnim, pa koliko stigneš (na taj način postićeš uvijek mnogo).
- Rutinske teme rješavaj u skladu s načelima: «Uzeto, riješeno», „Jedna tema – jednom kroz ruke“.
Bilježenje
- Ujutro stavi na stol prazan komad papira A-4.
- Bilježi stalno – sve što ti je važno (što si čuo, dogovorio, smislio, preuzeo).
- Na tom papiru (ili u PC) bilježi sve svoje obveze. Popisane obveze nisu isto što i pozicija u planu. Popisana obveza je tek potencijalni zadatak u ovom sistemu planiranja.
Sastanci
- Trajanje sastanka najavi u pozivu i na početku sastanka.
- Pridržavaj se strogo isplaniranog vremena.
- Ako je u pitanju važan sastanak, predvidi rezervno vrijeme za produžetak.
- Nikad ne planiraj sastanke u nizu (ostavi pola sata predaha između dva sastanka)
Blokovi u danu
- Kad planiraš, radni dan popuni fiksnim obvezama do 50 %. Ostalo neka je slobodno.
- U planu obavezno predvidi i ova dva bloka – po 1 sat: «rezerva» i «sitna operativa».
- Slušaj svoj bioritam: kad si u danu generalno najbolji, tada radi najsloženije stvari. Lakše i zanimljivije teme ostavi za kraj dana.
- Više sitnih poslova obavi u jednom bloku (1 sat).
- Odredi kad ti je u danu tvoj «miran sat» (kad te nitko ne smije prekidati).
Prekidi
- Kad si na važnoj temi, ne dopusti da te prekinu, niti da se prekineš.
- Radi jedno po jedno, bez prekida, po planu, sve dok ne dođeš do isplanirane točke ili dok ti ne istekne isplanirano vrijeme.
- Ako te netko prekine telefonom, ocijeni: da li ćeš započeti razgovor ili dogovoriti kasnije javljanje.
- Dogovori sa nadređenim način saradnje i vrijeme komunikacije, da te svojim stalnim zahtjevima stalno ne prekida (naravno da on radi važne stvari, ali …).
Delegiranje
- Ono što drugi može bolje obaviti ili pripada njegovom opisu posla – to odmah prepusti njemu.
- Delegiraj jasno, s dovoljno instrukcija.
- Predvidi način praćenja delegiranog zadatka u realizaciji (da li: stalno, ponekad, kad je neki problem, kad se stigne u određenu etapu, kad je kraj …).
- Delegiraj stalno.
- Pravilo je: Delegiraš poslove, ali ne i svoju odgovornost (ako drugi ne uspijeva i sam si odgovoran).
- Predvidi način kako ćeš ljudima davati «podršku u hodu».
„Papirologija“
- Ima i tu važnih pravila, ali pomozi sam sebi. Tako postaješ „sam-sebi-kreativac“)
Održavanje raspoloženja
- Dođi vedar na poslao i uvijek veselo pozdravi (iako te vani pljusak smočio do kože).
- Dopusti tokom dana sebi i drugima neki vic, malo humora, kompliment…
- Ako ti je pao „mrak“ ili si u «komi» tog dana, kaži kolegama. Razumjet će.
Izvor: Manager.hr
LIDERSTVO
6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu
Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)
LIDERSTVO
Rješavanja sukoba – šta trebate znati?
Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.
Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.
Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.
Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:
- Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
- Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
- Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
- Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
- Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
- Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
- Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.
Koji su pristupi rješavanja problema?
- Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
- Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
- Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
- Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.
Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.
Vještine rješavanja sukoba
Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.
Proces uključuje:
– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.
Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.
Na umu kod pregovaranja treba imati:
- o čemu se pregovara,
- kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
- te o dotadašnjim odnosima između strana.
Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.
Kod pregovaranja trebamo:
- Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
- Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
- Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
- Predlagati što više rješenja.
- Dogovoriti jasno rješenje.
Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.
Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:
- Više se može postići sukobom nego borbom.
- Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
- Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
- Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)
Ostanite mirni i srećno!
Izvor: krenizdravo.rtl.hr
PREDUZETNIŠTVO
4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže
Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca