Connect with us

LIDERSTVO

Kako upravljati vremenom

Istraživanja su pokazala da je lična organiziovanost zuzetno važna za bolje rezultatezaposlenog, a rukovodiocima posebno (ne dao nam Bog zbrkanog šefa!).

Objavljeno

 


 

Lična učinkovitost je prva stepenica na putu do poslovnog uspjeha i životne ravnoteže. Jedan dio lične učinkovitosti odnosi se na upravljanje svojom energijom tj. svojim vremenom. U nastavku dajemo popis nekih važnih pravila na tu temu. Nije dovoljno pročitati ih ili se samo s njima slagati. Na svakome je da ih vježbom pretvorite u rutinu:

Prioriteti

  • Svojih mjesečnih i godišnjih ciljeva, sjeti se početkom i krajem svakog dana.
  • Svaki tvoj rad neka ti bude u funkciji ostvarenja poslovne zadaće i postavljenih ciljeva.
  • Bitne stvari su važnije od – hitnih. (Ako je hitno, ne znači da time postaje bitno. Može nekad i „hitno“ počekati).
  • Uz svaku aktivnost upiši oznaku prioriteta (A,B,C) i oznaku roka (1,2,3).
  • Upitaj se u 8,00 i 12,00 sati: „Što ću važno raditi“, „Je li ovaj zadatak vrijedan mog najvećeg truda“.
  • Što si na višoj funkciji, to se u danu trebaš baviti s više „A“ zadataka.
  • Stvari koje odgađaš, u kojima kasniš, u kojima ne izvršavaš dogovore i obećanja, u sutrašnjem planu stavi ih pod prioritet „A“ .
  • Važne stvari radi sam ili pod svojim neposrednim nadzorom.

Izrada dnevnog plana

  • Odvoji dnevno 15 minuta za izradu plana. Ako to uradiš danas za sutra, ili u nedjelju za cijelu sedmicu, bićeš mirniji i uspješniji.
  • Dan započni pregledom ostvarenja plana za juče.
  • Isplaniraj barem dva dana odjednom.
  • Planiraj napismeno. Sve fiksne obveze unosi u terminski plan odmah (u suprotnom, zaboravićeš dosta toga).
  • Ponedjeljak i petak manje optereti.

Napredak po planu 

  • Radni dan počni još jednim pregledom dnevnog plana (ili njegovom izradom, ako to nisi stigao juče).
  • Kad je gužva ne radi ništa što nije isplanirano i dogovoreno.
  • Pregledaj bilješke i napredak dnevnog plana u 11,00 i 14,00 sati.
  • Što je veća gužva to više: bilježi, planiraj, kontroliši napredak.
  • Radni dan završi precrtavanjem učinjenog. Čestitaj sam sebi!
  • Ono što je „zrelo“ i pri završetku, to završi odmah, 100%.
  • Ne ostavljaj za kasnije i sutra ono što treba učiniti danas.
  • Krajem dana pospremi svoj radni stol.
  • Radi zadatke jednog po jednog, od najvažnijih k manje važnim, pa koliko stigneš (na taj način postićeš uvijek mnogo).
  • Rutinske teme rješavaj u skladu s načelima: «Uzeto, riješeno», „Jedna tema – jednom kroz ruke“.

Bilježenje

  • Ujutro stavi na stol prazan komad papira A-4.
  • Bilježi stalno – sve što ti je važno (što si čuo, dogovorio, smislio, preuzeo).
  • Na tom papiru (ili u PC) bilježi sve svoje obveze. Popisane obveze nisu isto što i pozicija u planu. Popisana obveza je tek potencijalni zadatak u ovom sistemu planiranja.

Sastanci

  • Trajanje sastanka najavi u pozivu i na početku sastanka.
  • Pridržavaj se strogo isplaniranog vremena.
  • Ako je u pitanju važan sastanak, predvidi rezervno vrijeme za produžetak.
  • Nikad ne planiraj sastanke u nizu (ostavi pola sata predaha između dva sastanka)

Blokovi u danu

  • Kad planiraš, radni dan popuni fiksnim obvezama do 50 %. Ostalo neka je slobodno.
  • U planu obavezno predvidi i ova dva bloka – po 1 sat: «rezerva» i «sitna operativa».
  • Slušaj svoj bioritam: kad si u danu generalno najbolji, tada radi najsloženije stvari. Lakše i zanimljivije teme ostavi za kraj dana.
  • Više sitnih poslova obavi u jednom bloku (1 sat).
  • Odredi kad ti je u danu tvoj «miran sat» (kad te nitko ne smije prekidati).

Prekidi

  • Kad si na važnoj temi, ne dopusti da te prekinu, niti da se prekineš.
  • Radi jedno po jedno, bez prekida, po planu, sve dok ne dođeš do isplanirane točke ili dok ti ne istekne isplanirano vrijeme.
  • Ako te netko prekine telefonom, ocijeni: da li ćeš započeti razgovor ili dogovoriti kasnije javljanje.
  • Dogovori sa nadređenim način saradnje i vrijeme komunikacije, da te svojim stalnim zahtjevima stalno ne prekida (naravno da on radi važne stvari, ali …).

Delegiranje

  • Ono što drugi može bolje obaviti ili pripada njegovom opisu posla – to odmah prepusti njemu.
  • Delegiraj jasno, s dovoljno instrukcija.
  • Predvidi način praćenja delegiranog zadatka u realizaciji (da li: stalno, ponekad, kad je neki problem, kad se stigne u određenu etapu, kad je kraj …).
  • Delegiraj stalno.
  • Pravilo je: Delegiraš poslove, ali ne i svoju odgovornost (ako drugi ne uspijeva i sam si odgovoran).
  • Predvidi način kako ćeš ljudima davati «podršku u hodu».

„Papirologija“

  • Ima i tu važnih pravila, ali pomozi sam sebi. Tako postaješ „sam-sebi-kreativac“)

Održavanje raspoloženja

  • Dođi vedar na poslao i uvijek veselo pozdravi (iako te vani pljusak smočio do kože).
  • Dopusti tokom dana sebi i drugima neki vic, malo humora, kompliment…
  • Ako ti je pao „mrak“ ili si u «komi» tog dana, kaži kolegama. Razumjet će.

 

Izvor: Manager.hr

Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu