LIDERSTVO
Dobar lider mora biti dobar čovjek!
Mnogo je tekstova napisano o menadžerima i o menadžmentu. Stilovi upravljanja, fokus na razvoj ljudi, autoritet u vođenju timova … Međutim:
Jeste li se ikad zapitali:
kakav je menadžer kada dođe kući?Koliko je umoran za svoju porodicu?Da li je svojoj djeci role model, neko na koga će se ona ugledati?Da li koristi iste tehnike upravljanja i planiranja zadataka (u ovom slučaju kućnih) kao i na poslu?Koliko može razdvojiti privatni i poslovni život?Da li ima drugačije kriterijemu u evaluaciji svojih najmilijih?Da li svoje životne vrijednosti i životnu filozofiju primjenjuje i na poslu?
Pitanja je mnogo i odgovori su različiti. Međutim, sve dobre lidere odlikuje jedna osobina, koja je prosto neophodna kako bi se jedan menadžer snašao u trenutku u kome živimo:
“Dobar lider je dobar čovek”
Kao što ste primijetili ovdje se ne izjednačavaju pojmovi lider i menadžer. Lider, kao osoba koja vodi, inspiriše i gradi jednu dozu povjerenja u svom timu može lako biti menadžer. Ali, sa druge strane, menadžer, čovjek okrenut isključivo brojkama, strogo prateći pravila biznisa, a ne razumijevajući ljudske emocije, emocije zaposlenih, ne mora nužno biti dobar lider.
U zavisnosti od toga koliko je posvećen svom timu, lider sa njim gradi neku vrstu odnosa. Ti odnosi mogu biti različiti, definisani su u raznoraznim udžbenicima i priručnicima o savremenom menadžemntu. Kroz te odnose, naročito kad “nešto ne ide”, lider staje ispred tima, i štiti ga “svojim tijelom”, tj. svojim autoritetom.
Hoće li to uraditi neki menadžer? Ne, on će kroz brojke i head count probati da riješi nastali problem. Uglavnom je to slaba prodaja, pad revenua ili sl. Pravi lider ne vjeruje u headcoun. On vjeruje u headcount. Rijetko kada se može čuti da je jedan lider spreman da žrtvuje čak i svoje postojanje u kompaniji zarad svog tima. Na to ne može ostati ravnodušan ni jedan pretpostavljeni. O timu da i ne govorimo. Tim će mu višestruko vratiti svojim povjerenjem, motivacijom i punim angažovanjem na poslu. I, ko je tu na dobitku? Naravno, lider jer je upravo iskusio čari, kako ja volim da kažem 3D menadžmenta. 3D menadžment je građenje kvalitetnih veza i odnosa na 3 nivoa u svom okruženju:
Prvi i osnovni nivo je saradnja sa kolegama na svom nivou, sa svojim peer-ovima. Ovu vrstu veze je potrebno prvo izgraditi, jer se od ovih ljudi očekuje podrška i uvođenje u posao.
Drugi nivo je saradnja sa svojim timom, sa svojim juniorima. Ta saradnja je ključna za jednog lidera, jer o lideru i o njegovom kvalitetu govori njegov tim, tim je njegovo ogledalo.
I na kraju, a za kvazi menadžere prvo, je saradnja sa svojim pretpostavljenima. Vjerujte, kada ste uspostavili kvalitetnu saradnju sa svojim timom, izgradili partnerske odnose sa svojim peer-ovima, u očima vaših pretpostavljenih vi ste pravi lider. Taj odnos se gradi kroz prva dva i neće biti kvalitetan ukoliko nisu i prva dva.
Izvor: Mcb.rs
LIDERSTVO
6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu
Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)
LIDERSTVO
Rješavanja sukoba – šta trebate znati?
Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.
Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.
Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.
Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:
- Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
- Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
- Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
- Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
- Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
- Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
- Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.
Koji su pristupi rješavanja problema?
- Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
- Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
- Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
- Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.
Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.
Vještine rješavanja sukoba
Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.
Proces uključuje:
– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.
Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.
Na umu kod pregovaranja treba imati:
- o čemu se pregovara,
- kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
- te o dotadašnjim odnosima između strana.
Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.
Kod pregovaranja trebamo:
- Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
- Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
- Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
- Predlagati što više rješenja.
- Dogovoriti jasno rješenje.
Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.
Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:
- Više se može postići sukobom nego borbom.
- Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
- Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
- Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)
Ostanite mirni i srećno!
Izvor: krenizdravo.rtl.hr
PREDUZETNIŠTVO
4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže
Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE11 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca