Connect with us

ANALIZE

Domaćim trgovcima stimulans, vlastima instrumenti za uticaj na poremećaje na tržištu

Objavljeno

 


Strategija razvoja trgovine Republike Srpske od 2022. do 2028. godine kao glavni cilj ima, kako se ističe, obezbjeđenje uređenog i stabilnog tržišta.

„Uticaj institucija vlasti u trgovini i privredi treba da bude ograničen samo na stvaranje stabilnosti i snabdjevenosti tržišta, uz ovlašćenje Republike da preduzima određene mjere kojima će uticati na tržište, ali samo u slučajevima značajnih poremećaja na tržištu“, navodi se u ovoj strategiji.

Dodaje se da ovo treba da postane zvanični dokument za vođenje politike razvoja trgovine Republike Srpske, kao i da služi ka cilju izgradnje novih institucionalnih i pozitivno-pravnih rješenja u oblasti tržišta i trgovine.

„Nova rješenja, koja će biti usvajana posredstvom ove strategije, u potpunosti uvažavaju sve promjene koje su se manifestovale u prethodnom periodu. Sektor trgovine robom i uslugama nalazi se u stanju konstantne evolucije. Razvoj trgovine potrebno je usmjeravati u pravcu stimulisanja domaćih trgovinskih subjekata, njihovog umrežavanja i podsticanja razvoja domaćih trgovinskih lanaca. Ovo je značajno zbog postizanja ravnomjernog razvoja trgovinske mreže u Republici Srpskoj, te otvaranja mogućnosti plasmana domaće robe kroz domaće trgovine“, piše, između ostalog, u Strategiji razvoja trgovine 2022-2028. godine.

Primarni zakonodavni ciljevi realizacije trgovinske politike u Srpskoj trebalo bi da budu integralna povezanost trgovine kao podsistema u sklopu privrednog sistema, obezbjeđenje stabilnosti tržišta, obezbjeđenje pravne zaštite svih učesnika trgovine, obezbjeđenje slobodnog protoka robe i usluga, obezbjeđenje fer tržišne konkurencije i sprečavanje nastanka monopola, kontrola kvaliteta robe i usluga i briga o zaštiti zdravlja potrošača, sprečavanje nastanka poremećaja (vještačkog) na tržištu, obezbjeđenje podrške učesnicima na tržištu, praćenje tendencija na tržištu i u skladu sa njima stvaranje i implementacija novih zakonskih i podzakonskih rješenja, implementacija novih zakonskih rješenja vezanih sa sve oblike elektronske trgovine.

„Osniva se Savjet za razvoj trgovine RS sa ciljem uspostavljanja dijaloga i saradnje između Ministarstva trgovine i turizma i predstavnika trgovine na veliko i na malo, Privredne komore, Udruženja poslodavaca, Saveza opština i gradova. Savjet za razvoj trgovine djelovaće kao savjetodavno tijelo čiji će zadatak biti evaluacija dostignutog nivoa i kvaliteta razvoja trgovine i primjene međunarodno prihvatljivih standarda sa preporukama i smjernicama za dalji razvoj i unapređenje tržišne mreže i trgovinskog sektora“, piše u Strategiji.

Reklama

Iz Ministarstva trgovine i turizma RS su za „Nezavisne“ rekli da Strategija predstavlja nastavak izgradnje savremene i konkurentski snažne trgovinske mreže, sa primjenom inovativnih i tehnoloških dostignuća koja će omogućiti visoku efikasnost i produktivnost trgovinskog sektora Republike Srpske.

„Strateški ciljevi razvoja trgovine u Republici Srpskoj su izgradnja i unapređenje zakonskog i institucionalnog okvira trgovinskog sektora, odnosno unapređenje trgovine putem novih zakonskih rješenja i izgradnje kapaciteta trgovinskog sektora, unapređenje konkurentnosti domaćih proizvoda i razvoj potencijala domaće trgovine, koje podrazumijeva unapređenje aktivnosti brendiranja domaćih proizvoda, aktivnosti na razvijanju svijesti potrošača o kupovini domaćih proizvoda i stimulisanje tražnje za domaćim proizvodima, te unapređenje zaštite potrošača, odnosno institucionalnu podršku u zaštiti potrošača na tržištu i razvoj i unapređenje podrške udruženjima za zaštitu potrošača.

Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu