U Velikoj Kladuši proteklih dana je trebao boraviti Roelof Antonio Leenders. Velikokladuškoj javnosti to ime ne predstavlja mnogo, no ukoliko biste u Holandiji pitali za Roelofa Antonia Leendersa, malo ko ne bi znao o kome se radi.
Roelof Antonio Leenders je holandski glumac, poznat najviše po svojim ulogama u serijama „Laat maar zitten“ iz 1988. godine, „Gebroken spiegels“ (1984.), a glumio je i u filmu „Soul Assassin“ iz 2001. godine. U Holandiji je Leenders poznat i kao uspješan biznismen, vlasnik i suvlasnik velikog lanca teretana.
U Velikoj Kladuši je Leenders trebao boraviti poslovno i to na nagovor glavnog predstavnika Firme „Kafen“, Jasmina Kubata, kako bi pronašao adekvatnu firmu, preduzeće ili privatni obrt sa kojima bi dogovorio poslovnu saradnju. Riječ je o projektu humanitarnog karaktera koji bi uključivao izradu modnih asesoara, odnosno shoping torbi. Torbe bi se pravile za Fondaciju „Ibiza Art On Canvas“ čiji je glavni predstavnik upravo holandski biznismen i glumac Leenders. Jasmin Kubat je podržao ideju pod uslovom da posrednik u svemu bude Firma „Kafen“ doo iz Velike Kladuše, a s namjerom da se posao pokrene u ovom gradu i da se omogući zapošljavanje Kladuščana. Ideja je trebala biti realizirana bez ikakve novčane naknade za Firmu „Kafen“, s tim da sav novac od prodaje torbi bude usmjeren na liječenje djece koja boluju od nedovoljno istraženih bolesti.
Budući da je cijeli projekat humanitarnog karaktera, on uvjetuje i minimalne troškove. Materijale za izrade torbi Fondacija „Ibiza Art On Canvas“ dobija gratis od španske vlade. Riječ je o promotivnim bannerima partyja, koji se odvijaju na poznatom turističkom odredištu, Ibizi. Upravo ti promotivni materijali, cerade kojih se rješavaju vlasnici diskoteka, na nagovor Kubata, bili bi dopremljeni u Bosnu i Hercegovinu, gdje bi se izrađivale torbe.
Cijela proizvodna linija zamišljena je sa jednim osnovnim ciljem, da na više načina pomogne velikom broju ljudi. Sa jedne strane, u smislu reciklažnog postupka bio bi riješen otpadni materijal, pokrenut jedan cijeli proizvodni postupak, potpomognuta ekonomija, dok bi sa druge strane bila prodana određena vrsta emocije, koja bi povezivala posjetioce zabava na Ibizi i eventualne kupce torbi.
Propuštena prilika da se zaposli 50 radnika
U cijeloj ovoj priči, za našu, velikokladušku javnost, važan je sljedeći podatak. Saradnja na projektu bi uključivala sigurnih 50 radnih mjesta. No, potraga na području Velike Kladuše za adekvatnim poslovnim partnerom bila je bezuspješna.
Od strane službenika firme „Kafen“ nekoliko puta je pokušavano stupiti u kontakt sa pojedinim poslovnim subjektima iz Velike Kladuše koje nude usluge šivanja. Međutim, bilo je nemoguće ostvariti čak i telefonski poziv, što najbolje govori o ažurnosti i spremnosti na saradnju poslovnih subjekata u Velikoj Kladuši.
Nakon nemogućnosti uspostavljanja saradnje u Velikoj Kladuši, Leenders je odlučio posao preusmjeriti na općinu Prnjavor, gdje je pronašao potencijalnog partnera. Uz pomoć menadžera i glavnog knjigovođe u Firmi „Kafen“, Armina Redžića, dogovoren je posjet Prnjavoru i Firmi „Export City“. Nakon dvodnevnih pregovora i boravka u Prnjavoru dogovorena je poslovna saradnja i napravljeni su prvi koraci ka ispunjenju cilja. Tako je propuštena prilika da se zaposli 50 Kladuščana.
Propala investicija od 3 miliona eura
No, nisu Kladuščani propustili samo ovu priliku za poslovnu saradnju. Mali broj građana Velike Kladuše zna, a oni koji i znaju ne žele o tome javno govoriti, da je dolaskom Firme „Kafen“ u Veliku Kladušu, naš grad trebao dobiti starački dom i investiciju za tu namjenu tešku 3 miliona eura. U ovom slučaju zakazala je saradnja sa općinskim organom uprave u Velikoj Kladuši koji nisu imali sluha. U prilog tome imamo i svjedočenja dvojice predsjednika mjesnih zajednica u Velikoj Kladuši čiji su identiteti poznati službenicima „Kafena“.
Kada je u pitanju saradnja sa organom uprave Općine Velika Kladuša i sami možemo posvjedočiti o sporosti rješavanja obligacionih poslova. Naime, predstavnici Firme „Kafen“ doo intenzivno u posljednja dva mjeseca pokušavali su stupiti u kontakt sa odgovornom službom u Općini Velika Kladuša kako bi zaključili Ugovor o iznajmljivanju plakatnih površina za postavljanje reklama. Tek krajem prošlog mjeseca stupljeno je u kontakt sa službom, obavljen razgovor, a Nacrt ugovora dobijen je 15. aprila. Ukoliko su dva mjeseca trebala da se dobije samo prilika za razgovor o zakupu općinske površine i pri tom donese profit općini, pitamo se koliko vremena bi trebalo za realizaciju većih projekata, kakav je trebao biti starački dom.
Saradnja sa Leendersom trebao je biti treći projekat „Kafena“ u cilju razvoja velikokladuške lokalne zajednice. Trebao je biti, no, trenutno jedini projekat koji je zaživio je sam „Kafen“, koji zahvaljujući naporima uloženim u njegov razvoj konstantno napreduje.
“Bez obzira na sredinu u kojoj se nalazimo, bez obzira na sporost i težinu utega koja nas vuku unazad, važan je jedino naš konačan cilj, da razbijemo okvire kojima smo već decenijama okruženi, da gledamo unaprijed u smislu zajedničkog napretka, da razvijamo našu lokalnu zajednicu i pružimo prilike onima koji tome iskreno teže”, ističu iz firme Kafen doo.
Izvor: kladuša.net