Connect with us

TEHNOLOGIJA

Data centar za vašu firmu

SRBIJA – Svi ćemo u cloud, ali i oblaci moraju negdje da se smjeste. A oblaci danas obitavaju u data centrima…

Objavljeno

 


 

Zanimljivo je kako tako nešto amorfno kao što je oblak zahtjeva tako čvrstu konstrukciju, osiguranu od elementarnih nepogoda, višestruko napajanu strujom i povezanu s ostatkom digitalnog svijeta. Data centri postoje i kod nas, a oni koji su ih izgradili, u početku najčešće za sopstvene potrebe, s pravom ističu njihove karakteristike i pouzdanost, koju zatim nude korisnicima. A korisnici – kao korisnici… Najradije bi i oni imali svoj data centar gde bi njihovi podaci bili sigurni, ušuškani, a uvijek dostupni. Ali ekonomija je čudna umjetnost, pa je najam često najisplativije, a samim tim i najbolje rješenje. Kad korisnici to „prelome“, prelaze na sljedeći niz dilema…

Da li da dam?
Najvažnije pitanje se uvijek odnosi na bezbjednost podataka. Prvi problem, zbog koga se korisnici najviše brinu, se odnosi na izmeštanje osjetljivih podataka iz njihove firme. Plaše se da će podaci van njihove firme slučajno ili namerno postati dostupni drugima, što može da izazove neugodne posljedice. Zato je zaštita od krađe ili neovlašćenog uvida u podatke veoma bitna stavka za korisnika, bilo zbog straha od krađe ideja i poslovnih planova, do brige za finansijske podatke i bilanse.

S druge strane, korisnici strahuju da će im podaci biti nedostupni ili barem nedovoljno dostupni zbog zastoja ili otkaza opreme u data centru, prekida veze s data centrom ili zbog banalnog unapređenja softvera ili servisa u data centru. Da bi umirili korisnike po ovim pitanjima, savremeni data centri koriste sve prednosti virtuelizacije, pa podaci i procesi korisnika mogu da se sele s jedne na drugu virtuelnu mašinu bukvalno u trenutku. Dostupnost je tako postala važna stavka, pa se periodično snimaju snapshot‑ovi virtuelnih mašina, podaci se backup‑uju i multipliciraju, često na različitim medijima i lokacijama, a sve to treba da obezbjedi gotovo trenutni oporavak korisnikovog sistema, ma kakav se incident desio.

Za pouzdanu zaštitu podataka nudi se enkripcija, koja će korisnika svakako zaštititi od neovlašćenog uvida u podatke, ali bi možda korisnicima prijalo i malo više transparentnosti koja bi im dokazala da su podaci zaista sigurni kroz detaljno dokumentovanje svih sigurnosnih procedura i matematičku procjenu njihove bezbjednosti – navlačenje fantomki preko podataka ne vodi nikuda.

Hardver i usluge
Korisnici, prije svega, mogu da iznajme hardverske resurse data centara i data centri će im velikodušno izaći u susret skalabilnom ili čak hiperskalabilnom ponudom, koja će zadovoljiti njihove potrebe čak i u najvećim špicevima proizvodnje i prodaje, a prištedeti neki dinar kad je angažovanje resursa manje. Najveće kompanije zapravo najčešće koriste resurse data centra u formi IaaS (Infrastructure as a Service) ili čak u hibridnoj formi u kojoj imaju sopstveni data centar, a po potrebi ga dopunjuju iznajmljenim resursima.

Reklama

Nešto manje zahtjevni korisnici razmišljaju o tome da za sve koriste iznajmljene resurse, pa je onda zgodno da im se na virtuelnom hardveru obezbjedi odgovarajuća platforma PaaS (Platform as a Service). Za većinu malih i srednjih preduzeća (a takva su skoro sva u Srbiji), idealna je varijanta da neko preuzme potpunu brigu o njihovim IT potrebama, jer ne bi podnjeli ulaganje u sopstvenu infrastrukturu i angažovanje stalno zaposlenih koji bi se brinuli za održavanje, licenciranje softvera i još koješta. Zato je model SaaS (Software as a Service) veoma pogodan za njih. Uopšte, trend je da sve postane servis EaaS (Everything as a Service), pa je imperativ data centara da, uz infrastrukturne resurse, korisnicima ponude i već formirane usluge ovog tipa.

Data centri će korisnike najpre privući objedinjenom ponudom – ozbiljna firma ne želi da realizuje svoje IT servise parcijalno, već će izabrati objedinjene usluge ili, izborom modularnih opcija, složiti svoj IT u kompaktnu, funkcionalnu i korisnu cjelinu. Naravno, uvijek će ostati bar nešto da se dopuni ili doradi, pa se zato kao korisnik svakako raspitajte o svim opcijama koje nudi data centar prije nego što donesete konačnu odluku. Budite pragmatični pa nađite ko nudi najviše od onoga što vam je potrebno za najmanje novca.

AUTOR: Voja Gašić

Izvor: PC press

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Kompanija Richarda Bransona u BiH promijenila vlasnike i identitet

Objavljeno

 

Od

Kompanija Virgin Pulse Bosnia, jedan od vodećih IT firmi u Bosni i Hercegovini, primijenila je ime i vizuelni identitet, nakon spajanja i promijena u vlasničkoj strukturi.

Podsjećanja radi, riječ je o kompaniji koju je osnovao britanski milijarder Richard Branson.

Kompanija Virgin Pulse nedavno je spojena sa drugom kompanijom, HealthComp. Nova kompanija koja je nastala spajanjem ove dvije firme zove se Personify Health, pa je posljedično preimenovana i kompanija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.

Kombinovana vrijednost dvije kompanije je 3 mlrd USD. Obje kompanije se bave unapređenjem zdravlja koristeći najsavremenije tehnologije.

Od spajanja, dvije firme su predstavile prvu i jedinu personaliziranu zdravstvenu platformu – sve na jednom mjestu. Personify Health pomaže firmama da optimiziraju ulaganja u svoje članove dok istovremeno osnažuje ljude da se dublje bave svojim zdravljem.

Nova kompanija ima kompleksnu vlasničku strukturu iza koje stoje veliki ulagači. Većinski vlasnik Personify Healtha je fond New Mountain Capital, div koji upravlja imovinom ukupne vrijednosti od preko 40 mlrd USD. Fond je osnovao Steve Klinsky 1999. godine.

Reklama

Drugi veliki dioničari Personify Healtha su Blackstone, Marlin Equity Partners i Morgan Health.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, firma Virgin Pulse Bosnia prošle godine je ostvarila ukupne prihode od oko 32,4 mil KM. To su rekordni prihodi i predstavljanju veliko povećanje u odnosu na 21,4 mil KM iz 2021. godine ili 12,7 miliona iz 2020. godine. Nedavno su dosegli broj od 600 zaposlenih u BiH.

Virgin Pulse Bosnia ima sjedište u Tuzli i ured u Sarajevu. Ova kompanija u BiH se neprestano širi. Riječ je trenutno o jednoj od vodećih kompanija u BiH iz IT industrije. Iz naše zemlje, oni rade sa klijentima širom svijeta.

Virgin Puls je 2018. preuzeo tuzlansku firmu Piksel Interactive koja je tada zapošljavala oko 100 mladih i obrazovanih ljudi. Kompanija, koja se od tada zove Virgin Pulse Bosnia, konstantno se širi. Agencija za promociju stranih investicija proglasila Virgin Pulse jednim od najznačajnijih stranih investitora u BiH u 2021.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH

Objavljeno

 

Od

Najveća regionalna platforma za elektroničku trgovinu Ananas, članica Delta Holdinga Miroslava Miškovića, planira ove godine ući na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obznanila je danas na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj kompanije Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

– Platforma je u prošloj godini otvorila svoje urede u Sjevernoj Makedoniji, a u ovoj godini planiran je izlazak na nova tržišta regije, prije svega Crne Gore već u prvoj polovini godine. Smatramo kako ova zemlja ima veliki potencijal. Također, početkom druge polovine godine planiramo i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine – kazala je Desivojević Cvetković.

Ananas na crnogorsko tržište neće ući putem akvizicije postojećeg e-trgovca kako je to uradio u Sjevernog Makedoniji nego izravno. Cvetkovićeva je najavila i širenje na tržišta Albanije i Kosova.

Manager.ba

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Google lansirao Gemini, odgovor na Chat GPT

Objavljeno

 

Od

Google je u srijedu lansirao ono što smatra svojim najvećim i najsposobnijim modelom vještačke inteligencije dok raste pritisak na kompaniju da odgovori kako će unovčiti AI.

Veliki jezički model Gemini uključivaće paket od tri različite veličine: Gemini Ultra, njegova najveća, najsposobnija kategorija; Gemini Pro, koji se prilagođava širokom rasponu zadataka; i Gemini Nano, koji će koristiti za specifične zadatke i mobilne uređaje.

Za sada, kompanija planira da licencira Gemini korisnicima putem Google Clouda za korištenje u vlastitim aplikacijama. Od 13. decembra programeri i poslovni korisnici mogu pristupiti Gemini Pro putem Gemini API-ja u Google AI Studiju ili Google Cloud Vertex AI. Android programeri takođe će moći da grade s Gemini Nano.

Gemini će se takođe koristiti za pokretanje Googleovih proizvoda kao što su njegov Bard chatbot i Search Generative Experience, koji pokušava odgovoriti na upite pretraživanja tekstom u stilu razgovora (SGE još nije široko dostupan).

Gemini Ultra je prvi model koji nadmašuje ljudske stručnjake na MMLU-u , koji koristi kombinaciju 57 predmeta kao što su matematika, fizika, istorija, pravo, medicina i etika za testiranje znanja o svijetu i sposobnosti rješavanja problema, kompanija je rekla u blog postu u srijedu. Navodno može razumjeti nijanse i razmišljanje u složenim temama.

Gemini je rezultat velikih zajedničkih napora timova Googlea, uključujući naše kolege iz Google Researcha – napisao je izvršni direktor Sundar Pichai u objavi na blogu u srijedu. “Izgrađen je od temelja da bude multimodalan, što znači da može generalizovati i neprimjetno razumjeti, djelovati i kombinirati različite vrste informacija uključujući tekst, kod, audio, sliku i video.”

Reklama

Počevši od danas, Googleov chatbot Bard koristit će Gemini Pro za pomoć s naprednim razmišljanjem, planiranjem, razumijevanjem i drugim mogućnostima. Početkom sljedeće godine pokrenuće “Bard Advanced”, koji će koristiti Gemini Ultra, rekli su rukovodioci  u razgovoru s novinarima u utorak. Predstavlja najveće ažuriranje Barda, njegovog chatbota sličnog ChatGPT-u, prenio je SEEbiz.

Nastavite čitati

U trendu