Connect with us

LIČNE FINANSIJE

Kako je tehnologija promijenila navike bankarske populacije

Posmatrajući potrošače na globalu u periodu od 1990 – 2007, možemo reći da je to bio period visoke stope zaposlenosti što je u korelaciji i sa visokom stopom trošenja.

Objavljeno

 


Rastući životni standard, krediti kao svakodnevnica, kupovina iz zadovoljstva ili era terapijske kupovine je ukazivala na period potrošačkog optimizma. Danas se susrećemo sa sve većom nezapolsenošću koja uslovljava današnjeg potrošača na štednju, a što se nepovoljno odražava na trošenje i kupovinu.

Pored štednje i veće informisanosti, kupci se sve češće odlučuju za on-line kupovinu, kako bi i uštedeli na vremenu. Sve veća penetracija interneta, kao i upotreba pametnih telefona podstiče kupce na on-line kupovinu, ali i na elektronsko bankarstvo, čime ih dodatno podstiču i same banke koje nude plaćanje računa bez nadokande.

Dok potrošači srednje i starije generacije najčešće koriste kompjutere i lap topove za online kupovinu, mlađi korisnici više koriste pametne telefone za pristup internetu i ostale mobilne uređaje za pristup mreži. Međutim, uprkos  rasprostranjenoj upotrebi mobilnih telefona, korisnici su i dalje skeptični kada je u pitanju upotreba telefona u svrhu plaćanja. Ova ideja plaćanja se najmanje dopada starijim od 45 godina, a koji su inače korisnici interneta preko pametnih telefona.

Razloga je svakako više, ali najveći broj od 76 odsto njih navodi bojazan od krađe identiteta kao rezultat prisustva finansijskih podataka u telefonu. Polovina nema povjerenje u adekvatnu zaštitu koju im nudi provajder.

Za ciljnu grupu potrošača starosti od 25 – 34 godine privatnost i bojazan od zloupotrebe njihovih ličnih podataka je daleko manji problem. Njima internet sve više postaje prvo mjesto na kom se ljudi informišu o proizvodima ili uslugama. Ova ciljna grupa je glavna meta za online kupovinu proizvoda za kuću.

Prema podacima iz finansijskog omnibusa agencije Ipsos Srbija, vidimo da se i način ponašanja domaćih potrošača prema upotrebi mobilnog i internet bankarstva mijenja, kao i sam način poslovanja sa bankom. Bankarska populacija u Srbiji polako usvaja i elektronski kanal u svakodnevnom poslovanju sa bankom, a upotreba mobilnog i internet bankarstva raste. Korisnici su uglavnom zaposleni, visokoobrazovani ljudi iz gradova. Značajno je veći udeo stanovnika starosti izmedju 30 i 39 godina u odnosu na total populaciju zemlje.

Prema poslednjim prikupljenim podacima istraživanja MEDIApuls i BRANDpuls iz maja mjeseca tekuće godine, internet u Srbiji koristi sada već 70 odsto stanovnika. Sve veća upotreba interneta svakako uslovljava i povećanje on line kupovine u Srbiji na koje je dodatno još uticalo i uvođenje Pay Pal-a. U septembru godine je 17 odsto populacije od 14 do 65 godina kupilo nešto ili platilo neku uslugu putem interneta u poslednjih šest mjeseci. U maju ove godine je taj broj porastao na oko 25 odsto.

Reklama

 

Izvor: IPSOS Strategic Marketing

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Svako veče uradite ovo: Najbolji savjeti za uštedu novca

Objavljeno

 

Kako uštedeti više novca je tema koja sve zanima, posebno poslije praznika i kad počnemo da razmišljamo o ljetovanju. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Koliko se razlikuje potrošnja goriva po putnom računaru od stvarne potrošnje

Objavljeno

 

Cijene goriva

Zanimljivo je da većina kompjutera u automobilu obmanjuje u korist vozača i pokazuje više u odnosu na ono koliko vozilo zaista troši. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Kako da izbjegnete postpandemijsko trošenje i uštedite

Objavljeno

 

Pandemija koronavirusa finansijski je oštetila brojne porodice, ali je i neke osobe naučila da budu štedljive. (više…)

Nastavite čitati

U trendu