LIČNE FINANSIJE
Kako je tehnologija promijenila navike bankarske populacije
Posmatrajući potrošače na globalu u periodu od 1990 – 2007, možemo reći da je to bio period visoke stope zaposlenosti što je u korelaciji i sa visokom stopom trošenja.
Rastući životni standard, krediti kao svakodnevnica, kupovina iz zadovoljstva ili era terapijske kupovine je ukazivala na period potrošačkog optimizma. Danas se susrećemo sa sve većom nezapolsenošću koja uslovljava današnjeg potrošača na štednju, a što se nepovoljno odražava na trošenje i kupovinu.
Pored štednje i veće informisanosti, kupci se sve češće odlučuju za on-line kupovinu, kako bi i uštedeli na vremenu. Sve veća penetracija interneta, kao i upotreba pametnih telefona podstiče kupce na on-line kupovinu, ali i na elektronsko bankarstvo, čime ih dodatno podstiču i same banke koje nude plaćanje računa bez nadokande.
Dok potrošači srednje i starije generacije najčešće koriste kompjutere i lap topove za online kupovinu, mlađi korisnici više koriste pametne telefone za pristup internetu i ostale mobilne uređaje za pristup mreži. Međutim, uprkos rasprostranjenoj upotrebi mobilnih telefona, korisnici su i dalje skeptični kada je u pitanju upotreba telefona u svrhu plaćanja. Ova ideja plaćanja se najmanje dopada starijim od 45 godina, a koji su inače korisnici interneta preko pametnih telefona.
Razloga je svakako više, ali najveći broj od 76 odsto njih navodi bojazan od krađe identiteta kao rezultat prisustva finansijskih podataka u telefonu. Polovina nema povjerenje u adekvatnu zaštitu koju im nudi provajder.
Za ciljnu grupu potrošača starosti od 25 – 34 godine privatnost i bojazan od zloupotrebe njihovih ličnih podataka je daleko manji problem. Njima internet sve više postaje prvo mjesto na kom se ljudi informišu o proizvodima ili uslugama. Ova ciljna grupa je glavna meta za online kupovinu proizvoda za kuću.
Prema podacima iz finansijskog omnibusa agencije Ipsos Srbija, vidimo da se i način ponašanja domaćih potrošača prema upotrebi mobilnog i internet bankarstva mijenja, kao i sam način poslovanja sa bankom. Bankarska populacija u Srbiji polako usvaja i elektronski kanal u svakodnevnom poslovanju sa bankom, a upotreba mobilnog i internet bankarstva raste. Korisnici su uglavnom zaposleni, visokoobrazovani ljudi iz gradova. Značajno je veći udeo stanovnika starosti izmedju 30 i 39 godina u odnosu na total populaciju zemlje.
Prema poslednjim prikupljenim podacima istraživanja MEDIApuls i BRANDpuls iz maja mjeseca tekuće godine, internet u Srbiji koristi sada već 70 odsto stanovnika. Sve veća upotreba interneta svakako uslovljava i povećanje on line kupovine u Srbiji na koje je dodatno još uticalo i uvođenje Pay Pal-a. U septembru godine je 17 odsto populacije od 14 do 65 godina kupilo nešto ili platilo neku uslugu putem interneta u poslednjih šest mjeseci. U maju ove godine je taj broj porastao na oko 25 odsto.
Izvor: IPSOS Strategic Marketing
LIČNE FINANSIJE
Svako veče uradite ovo: Najbolji savjeti za uštedu novca
Kako uštedeti više novca je tema koja sve zanima, posebno poslije praznika i kad počnemo da razmišljamo o ljetovanju. (više…)
LIČNE FINANSIJE
Koliko se razlikuje potrošnja goriva po putnom računaru od stvarne potrošnje
Zanimljivo je da većina kompjutera u automobilu obmanjuje u korist vozača i pokazuje više u odnosu na ono koliko vozilo zaista troši. (više…)
LIČNE FINANSIJE
Kako da izbjegnete postpandemijsko trošenje i uštedite
Pandemija koronavirusa finansijski je oštetila brojne porodice, ali je i neke osobe naučila da budu štedljive. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE11 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca