Connect with us

LIČNE FINANSIJE

Kako možete naplatiti odštetu za kašnjenje leta?

SVIJET – Prema pravilima EU kada kupujete kartu ne smije vam se naplatiti veća cijena zbog nacionalne pripadnosti ili mjesta gdje kupujete kartu. Također, imate prava i u slučaju problema (kašnjenja, otkazivanja i prevelikog broja rezervacija) zbog kojih se ne možete ukrcati i primjenjuju se ako putujete iz bilo koje zračne luke u EU-u ili dolazite u EU s prevoznikom iz EU-a ili prevoznikom iz Islanda, Norveške ili Švicarske.

Objavljeno

 


 

Povrat novca ili zamjenski prevoz

Ako vam je uskraćeno ukrcavanje, ako je vaš let otkazan ili je odobreno previše rezervacija, imate pravo na:

-prevoz do konačnog odredišta odgovarajućim zamjenskim sredstvom ili

-povrat novca za kartu i, u nekim slučajevima, besplatan povratak do mjesta polaska.

Pravo na povrat novca imate i ako vaš let kasni 5 sati ili više (ali ako prihvatite povrat, zrakoplovna kompanija više nema obvezu omogućiti vam nastavak putovanja ili pružiti pomoć).

Vaša avionska kompanija mora vas obavijestiti o vašim pravima i o razlogu zbog kojega vam je uskraćeno ukrcavanje ili je došlo do otkazivanja ili velikog kašnjenja (dužeg od 2 sata odnosno, u slučaju letova dužih od 3.500 km, i do 4 sata).

Reklama

Hrana i smještaj

Ovisno o dužini leta i trajanju kašnjenja, možete imati pravo i na manji ili veći obrok, mogućnost komuniciranja (npr besplatan telefonski poziv) te po potrebi i noćenje.

Novčana naknada

Uz to, ako vam je uskraćeno ukrcavanje, ako je vaš let otkazan ili kasni do konačnog odredišta navedenog na vašoj karti s više od 3 sata, možda imate pravo na financijsku odštetu u iznosu od 250 do 600 EUR, ovisno o dužini leta:

Unutar EU-a

1 500 km ili manje – 250 EUR

Reklama

više od 1 500 km – 400 EUR

Između zračne luke unutar EU-a i zračne luke izvan EU-a

1 500 km ili manje – 250 EUR

1 500 – 3 500 km – 400 EUR

više od 3 500 km – 600 EUR

Ako vam je prevoznik ponudio zamjenski let sa sličnim redom letenja, odšteta se može smanjiti za 50 %.

Reklama

U slučaju otkazanih letova nemate pravo na odštetu:

-ako je do otkazivanja došlo zbog izvanrednih okolnosti, primjerice zbog lošeg vremena

-ako ste o tome obaviješteni 2 sedmice prije zakazanog datuma leta

-ako vam je ponuđen drugi let za istu relaciju s redom letenja sličnim onom izvornom.

U slučaju otkazivanja zbog vanrednih okolnosti možda nemate pravo na odštetu, no prevoznik vam i dalje mora osigurati:

-povrat novca za kartu (puni iznos ili samo za neiskorišteni dio)

Reklama

-zamjenski način prijevoza do konačnog odredišta prvom sljedećom prilikom

-novu rezervaciju za kasniji datum po vašem izboru (ovisno o broju slobodnih mjesta).

Čak i u vanrednim okolnostima, avionske kompanije moraju vam osigurati pomoć ako vam je potrebna dok čekate zamjenski prevoz.

Kako dobiti povrat ili naknadu

Svojoj avionskoj kompaniji obrazac za pritužbe na prava putnika u zračnom prometu EU-a i obavezno zadržite jedan primjerak.

Ako vam avionska kompanije ne odgovori ili niste zadovoljni odgovorom, možete se žaliti nacionalnom putnom tijelu u zemlji EU-a u kojoj je nastao problem.

Reklama

Ili, ako je problem nastao u polaznoj zračnoj luci izvan EU-a, a riječ je o zrakoplovnoj kompaniji iz EU-a, pritužbu možete poslati mjerodavnom nacionalnom provedbenom tijelu pdf English u zemlji EU-a u koju ste putovali.

Izgubljena ili oštećena prijavljena prtljaga

Predana prtljaga

Ako je vaša prijavljena prtljaga izgubljena, oštećena ili kasni, možda imate pravo na naknadu zrakoplovne kompanije do iznosa od otprilike 1 220 EUR.

Iznimka: ako je šteta uzrokovana postojećim nedostatkom na samoj prtljazi.

Ručna prtljaga (uključujući osobne stvari)

Reklama

Ako je prevoznik odgovoran za nastalu štetu, dužan je platiti odštetu.

Pritužbu morate podnijeti u roku od 7 dana od primitka prtljage (ili 21 dan ako je prtljaga dostavljena sa zakašnjenjem).

Ako želite poduzeti druge pravne mjere, morate to učiniti u roku od 2 godine od prijema prtljage.

Uključuje li vaša prtljaga skupe predmete, možda postoji mogućnost da uz dodatni trošak ugovorite viši iznos naknade (iznad 1 220 EUR). Za to je potrebno avionskoj kompaniji podnijeti posebnu izjavu, najkasnije pri prijavi i predaji prtljage. Ipak, savjetujemo vam da uzmete privatno putno osiguranje.

Ne postoji standardni obrazac za posebnu izjavu. Avionska kompanija sama odabire vrstu obrasca.

Rezervacije putem interneta – transparentnost cijena

Reklama

Pri rezervaciji leta putem interneta, ukupna cijena karte, uključujući sve obvezne elemente poput poreza i pristojbi, mora biti vidljiva od samog početka, tako da možete usporediti cijene različitih zrakoplovnih kompanija i donijeti informiranu odluku.

Uz konačnu cijenu moraju biti prikazane i sljedeće informacije: cijena leta, porezi, pristojbe u zračnim lukama, ostale naknade te dodatne naknade ili pristojbe (primjerice za sigurnost ili gorivo).

Sve dodatne usluge moraju biti jasno prikazane i ne smiju se zaračunati bez osobnog pristanka putnika.

Izvor: Akta.ba

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Svako veče uradite ovo: Najbolji savjeti za uštedu novca

Objavljeno

 

Kako uštedeti više novca je tema koja sve zanima, posebno poslije praznika i kad počnemo da razmišljamo o ljetovanju. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Koliko se razlikuje potrošnja goriva po putnom računaru od stvarne potrošnje

Objavljeno

 

Cijene goriva

Zanimljivo je da većina kompjutera u automobilu obmanjuje u korist vozača i pokazuje više u odnosu na ono koliko vozilo zaista troši. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Kako da izbjegnete postpandemijsko trošenje i uštedite

Objavljeno

 

Pandemija koronavirusa finansijski je oštetila brojne porodice, ali je i neke osobe naučila da budu štedljive. (više…)

Nastavite čitati

U trendu