Connect with us

LIDERSTVO

5 najvećih grešaka koje govornici čine nesvjesno

Bilo u školi, na fakultetu, na poslu ili negdje drugo, većina nas se nekad našla u situaciji da treba nešto da govori ili prezentuje pred manjom ili većom gdupom ljudi. Sadržaj često nije problem, ali zato organizacija prezentacije i način predstavljanja uglavnom jeste. Sve nas tada muči isto pitanje, a to je: Kako to izvesti i pri tom biti zanimljiv?

Objavljeno

 


prezentacija javni nastup

 

shawn doyle cspShawn Doyle, profesionalni govornik i životni trener, autor 18 knjiga od kojih su neke bestseleri, podijelio je korisne savjete za sve one koji žele ili se već bave govorništvom.

“Kao profesionalni govornik održao sam više hiljada prezentacija u posljednjih 28 godina, a isto tako sam i vidio je na hiljade ljudi kako prezentuju. Žao mi je što to moram konstatovati, ali većina prezentacija je bila užasna i dosadna.” – kaže Doyle i dodaje: “Svi želimo imati ubitačnu prezentaciju, ali ne i prezentaciju koja ubija publiku”.

Evo nekih najvećih grešaka koje po njegovom mišljenju ljudi najčešće čine:


1. PowerPoint prezentacija koja davi

PowerPoint prezentacija je alat koji bi trebao da ilustruje ključne stvari prezentacije, a ne da cijela prezentacija bude ključna stvar.

Većina govornika ima previše slajdova, previše informacija i previše ključnih stvari na slajdovima. Imajte na umu da vaša prezentacija treba da informiše, a ne uništi ljude sa nepotrebnim podacima.

Reklama

SAVJET: Birajte slajdove štedljivo kako bi ilustracijom poentirali na ključnim stvarima. Nemojte čitati sa ekrana jer vaša publika zna čitati.


2. Prezentacija ne počinje sa praskom, već sa cviljenjem

Živimo u svijetu instant zadovoljstva i zabave. Ljudi mogu gledati nešto momentalno na bilo kojem uređaju. A onda dovedemo ljude u neku salu, smjestimo ih u tvrde plastične stolice i tako sjedeći cijeli dan očekujemo da će im biti interesantno.

SAVJET: Počnite prezentaciju sa pričom, analogijom, citatom ili statistikom. Šokirajte ih, iznenadite ih, izazovite ih, učinite ih znatiželjnima.
Zadobijte njihovu pažnju već u prvim minutama. Ukoliko se to ne dogodi, izgubićete ih i nećete ih više povratiti. Njihova tijela će tu i dalje sjediti, ali njihove misli će biti otsutne.


3. Mislite da se radi o vama

Mnogi ljudi kada govore misli da se sve vrti oko njih. Žao mi je, ne radi se o vama. Realnost je upravo suprotna. Dobri govornici su orjentisani na publiku, umjesto na sebe. Oni misle o svojoj publici i žele da joj pomognu da savlada ili shvati ono što joj se prezentuje.

Reklama

SAVJET: Pitajte se- šta je to što publika želi znati? Gdje ih boli i kako im vi možete olakšati tu bol. Saznajte unaprijed ko je vaša publika i šta želi. Napravite prezentaciju tako da se radi o njima, ne o vama.


4. Nemate smisla za humor

Mnogi govornici su isuviše ozbiljni. Tačno je da ponekad govorimo o ozbiljnim temama, ali to ne znači da trebamo izbjegavati humor.
Dokaz za to su i govori na sahranama koji često sadrže neke anegdote ili smiješne priče o preminulom. Humor vas čini interesantnijim i zabavnijim. Opušta publiku, a vas čini ljudskim i prirodnim.

SAVJET: Koristite humor, ali izbjegavajte viceve. Ako koristite viceve, to će biti kao bomba, te će prezentacija lako izmaći kontroli. Koristite stvarne priče koje su smiješne i koje će vam pomoći da učvrstite svoju prezentaciju. Smiješite se publici uz prijatno i opušteno držanje. Publika će vam uzvratiti osmijehom i biće opuštena.


5. Koristite poštapalice

Mnogi ljudi tokom govora nesvjesno koriste poštapalice poput: “Onaj”, “Ovaj”, “Znači” i sl. Ako je vaša prezentacija puna poštapalica, publika će to primijetiti i vaša poruka će otići u drugi plan.

SAVJET: Snimite se dok držite prezentaciju, a zatim izbrojte koliko ste puta koristili poštapalice.
Korištenjem jednostavnih vodiča, možete napraviti solidnu prezentaciju koja će biti zanimljiva i zabavna vašoj publici, tako i vama.

Reklama

 

Privrednik.ba

Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Od

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu