Connect with us

LIDERSTVO

Galupovo istraživanje: Kako zaposleni žele da se prati njihov rad

Objavljeno

 


Prema rezultatima istraživanja koje je sproveo Galup (Re-Engineering Performance Management, Gallup, 2017) zaposleni očejuju da se njihov rad prati u kontinuitetu i da im se što češće daju povratne informacije, a ne samo na kraju godine kada ocjena njihovog rada postaje manje tačna ili netačna.

Česte povratne informacije

Zaposleni žele da se što češće čuju i vide sa svojim pretpostavljenima kako bi znali koliko je ono što rade dobro i da li negjde griješe i gdje. Većina zaposlenih, 60%, očekuje da dobije povratnu informaciju odmah po završetku zadatka, odnosno projekta na kom su radili u ličnom, neformalnom i opuštenom razgovoru sa pretpostavljenim.

Zaposleni vjeruju da u takvim okolnostima ocjena njihovog rada postaje relevantnija, konstruktivnija i da ju je mnogo lakše prevesti u konkretnu akciju koju treba preduzeti.

Takva praksa daje i menadžerima mogućnost da prepoznaju dobar rad ili da isprave greška na vrijeme dok ih je još uvijek lako ispraviti.

Takođe, menadžeri mogu da daju instrukcije, pohvale ili korekcije dok to još uvek ima nekog smisla, a ne mjesecima kasnije kada se malo ko sjeća šta se tačno dogodilo.

Na ovaj način zaposleni imaju mogućnost da tokom cijele godine unapređuju svoj rad praveći manje, ali stalne promjene. U suprotnom kada povratna informacija uslijedi samo jednom godišnje zaposleni se nalaze u situaciji da odjednom dobiju praviše informacija koje je teško obraditi, usvojiti i preduzeti konkretnu akciju, pa samim tim izostaje željena promjena u ponašanju.

Reklama

Konačno praktikovanjem da se povratne informacije što češće daju i zaposleni i menadžeri dobijaju mogućnost da vježbaju kako se ispravno daje i prima kritika.

Za većinu ljudi je podjednako neprijatno i kada treba da kažu šta misle o tuđem radu, ali i kada treba da čuju šta drugi misle o njihovom radu.

Problem nije samo kazati nešto neprijatno jer je mnogima nelagodno i kada treba da pohvale druge isto kao što im je neprijatno da slušaju kako ih drugi hvale.

Osim što češćeg dobijanja povratnih informacija od pretpostavljenih zaposleni očekuju i jasno postavljene ciljeve i radne zadatke.

Jasnost ciljeva i zadataka

Već pomenuto Galupovo istraživanje je pokazalo da 50% zaposlenih nema jasnu ideju šta se od njih očekuje svakog radnog dana. To znači da polovina radne snage dolazi ujutro na posao ne znajući šta treba da postignu u tom danu.

Ne samo da se to negativno odražava na produktivnost već i iritira zaposlene. Naime, dato istraživanje pokazuje da su oni koji u potpunosti razumiju svoje obaveze i prioritete dva i po puta angažovaniji, zadovoljniji i uspješniji na poslu u poređenju sa zaposlenima kojima to nije najjasnije.

Reklama

I upravo zbog toga zaposleni očekuju da sistem praćenja radne uspješnosti bude kreiran na način koji će im ostaviti dovoljno prostora da zajedno sa svojim pretpostavljenima definišu i postave ciljeve koje treba da postignu.

Na taj način ne može da dođe do zabune i zaposlenima je u tom slučaju moguće da preuzmu odgovornost za realizaciju zadatih ciljeva.

Kvalitet vođstva

Očekujući učestale povratne informacije i jasno postavljene ciljeve i zadatke zaposleni u stvari očekuju kvalitetno vođstvo.

Ukoliko se uzme u obzir i to da 44% zaposlenih napušta posao zbog nesporazuma sa neposrednim rukovodiocem tek onda se može shvatiti koliki značaj ima kvalitet rukovođenja za zaposlene i organizaciju u cjelini.

Generalno gledajući zaposleni žele da rade za rukovodioce koji umiju da ih saslušaju, podrže, ohrabre, posavetuju, daju jasne instrukcije i ukažu neophodno poštovanje.

Takođe, menadžeri treba da znaju i razumiju šta zaposleni, kojima rukovode, rade i kako doprinose sveopštem uspjehu kompanije kako bi i samim zaposlenima pomogli da vide datu vezu jer to djeluje motivišuće povećavajući njihovu produktivnost i radnu uspješnost.

Reklama

Odnosno, umješni rukovodioci znaju kako da približe zaposlenima viziju i misiju kompanije dajući im osjećaj smisla i pravca u kojem treba da idu.

Razvojne mogućnosti

Na kraju, zaposleni očekuju i to da sistem praćenja radne uspješnosti ima razvojnu konotaciju, a ne samo da bude vezan za dodjelu bonusa ili povišica.

Međutim, čak 47% kompanija, obuhvaćenih jednim istraživanjem, koristi sistem praćenja radne uspješnosti samo kao formalnost koja prati godišnje povećenje zarada.

Iako zaposleni očekuju pravednu nadoknadu za svoj rad, razvojne mogućnosti danas postaju, možda, još i važnije.

Naime, najmlađa generacija zaposlenih razvojne mogućnosti smatra jednom od najznačajnijih stavki pri razmatranju koji posao da prihvate.

Zbog toga je neophodno da sistem praćenja radne uspješnosti bude pokretač profesionalnog razvoja zaposlenih.

Reklama

Pri tome treba negovati individualno karijerno vođenje zaposlenih jer se zaposleni veoma razlikuju u pogledu toga šta ih motiviše i kako najbolje uče.

 

Izvor: Mojtim.com

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu