Connect with us

INVESTICIJE

Uskoro obnova autoputa na ulasku u Srbiju

Objavljeno

 


BATROVCI – Prvo sa čim se suoče svi oni koji u Srbiju ulaze Koridorom 10, iz Hrvatske, odnosno zemalja EU, već godinama su rupe, kolotrazi i ispucali asfalt, ali je, izgleda, tome došao kraj.

Obnova dionice Batrovci – Kuzmin od 21,6 kilometara, trebalo bi, poslije više od 20 godina, da počne krajem juna ili početkom jula, a do kraja 2019. da bude konačno i završena, najavljuju iz Puteva Srbije.

Za popravku tog dijela autoputa, naime, u prethodnom periodu nije bilo finansijskih sredstava, a kada se konačno ušlo u taj posao, projekat rehabilitacije je kasnio skoro dvije godine, zbog problema sa projektantom, konzorcijumom “Spea Engineering S.p.A & “Safege & Safege”, sa kojim je zato i raskinut ugovor.

Inače, granični prelaz Batrovci je najprometniji u Srbiji i prošle godine je kroz naplatnu stanicu Šid u pravcu Kuzmina prošlo 1.295.979 vozila, a u pravcu Batrovaca 1.349.839 vozila.

Vozači na Batrovcima koji često koriste tu dionicu autoputa kažu za Tanjug da je autoput u zaista lošem stanju i da je krajnje vrijeme da se nešto preduzme.

“Ne može biti gore”, kaže vozač kamiona iz Šapca, Veselin Panić i dodaje:

Reklama

“Ovo je strašno, ulaziš u državu i da ne ideš dalje, odmah da se vratiš. Povremeno ga krpe, ali trebalo bi da se skroz presvuče“, rekao je.

Vozač iz Hrvatske dodaje – “ima, ima dosta rupa, loš je autoput totalno. Više od 70 km na sat ne idem”.

Kamiondžija iz Bugarske Georgi Tabov kaže dobacuje da “treba da se popravi, da bude poravan, da može da se vozi spokojno…”.

V.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak ističe da će vrlo brzo biti sprovedena javna nabavka za izbor izvođača radova i da bi obnova autoputa trebalo da bude gotova do novembra 2019. ili do kraja te godine.

Kaže da je projektant predlagao da se skine cijela kolovozna konstrukcija na tom dijelu autoputa i da se stavi nova.

“Mi smo kao investitori htjeli da uštedimo finansijska sredstva iz kredita EBRD i taj projekat je trebalo da košta 25 miliona evra, kako su rekli projektanti, a mi smo to sveli na oko 17 miliona evra ili 2,07 milijardi dinara”, naveo je.

Reklama

Prema njegovim riječima, u martu ide javna nabavka, a radovi se očekuju krajem juna ili početkom jula.

Drobnjak kaže da je taj autoput rađen još 1997. godine i da zbog nedostatka novca još nije “rehabilitovan”.

“Tu je bilo samo održavanje, kako bi saobraćaj mogao da funkcioniše”.

EBRD je pre skoro dvije godine odobrila novac za obnovu autoputa, ali projektant nije završio povereni posao za predviđenih devet mjeseci, iako je ugovor sa njim potpisan još u aprilu 2016. godine, u vrijednosti od 191.000 evra.

Na pitanje ko je odgovoran za toliko kašnjenje, Drobnajk kaže:

“Projektant je inostrana firma, a banke im to tolerišu. Oni nemaju ni garanciju za dobro izvršenje posla, a po ugovoru ne mogu ni da im se naplate penali”.

Reklama

Putevi Srbije će, navodi, insistirati kod evropskih banaka da projektant sa kojim je raskinut ugovor više ne može da učestvuje na tenderima u našoj zemlji.

Takođe, kaže da je nadzorni organ odgovoran tek kada počnu radovi, ali da je u ovom slučaju “zapelo” već kod projektovanja.

“Stanje na tom dijelu autoputa je mnogo loše i zato ćemo da ga popravimo, da bude kao u Evropi”, zaključio je Drobnjak.

Glavni projekat je u fazi revizije bezbijednosti saobraćaja od strane nezavisnog konsultanta, a paralelno se radi priprema konkursne dokumentacije za nabavku radova.

 

Izvor: Tanjug

Reklama

NOVOSTI

Projekt od oko milijardu i po KM zvanično je propao

Objavljeno

 

Od

Projekat izgradnje Termobloka 7, kao najveće poslijeratne investicije u Bosni i Hercegovini, mogao bi se označiti već sada propalom investicijom.

Projekat je zvanično započet 2006. godine, a vrijednost je bila 722 miliona eura.

Tokom godina je bilo mnogo pregovaranja i dogovaranja sa austrijskim, njemačkim, švicarskim i japanskim kompanijama te izlazaka pojedinih kompanija iz projekta, a 2014. godine je ugovor potpisan s kineskim konzorcijem.

Značajna sredstva su ranije već utrošena, a s obzirom na to da ono što je započeto neće biti završeno, nadležni što prije moraju pronaći alternativu.

– Što se tiče Termobloka 7, definitivno je da se on neće graditi. Sad je pitanje hoćemo li ići u arbitražu ili ćemo postići neki sporazum s onima s kojima je bio potpisan ugovor oko toga – rekao je ove sedmice Nermin Nikšić, premijer FBiH (SDP), izvijestila je Federalna televizija.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

BIZNIS

Ekonomski stručnjaci: Koje su najisplativije investicije u 2024.

Objavljeno

 

Od

Ispraćamo još jednu tešku godinu u koju su se slile posljedice globalnih kriza iz protekle tri, ali bez nagovještaja da bi u 2024. godini moglo biti bitno drugačije. Još početkom pandemije koronavirusa energenti i hrana pokazali su se kao ključni za svaku ekonomiju, a značaja snabdijevanja iz domaćih izvora svjesniji smo iz dana u dan.

„Generalno, energetika je oblast u kojoj su nam potrebne investicije, ali kroz obnovljive izvore energije. Prioritet su nam ulaganja u energiju i hranu. To su dvije grane koje svaka zemlja treba osigurati za svoje ljude. Znači, da imaju energije i da nisu gladni“, kaže Aziz Šunje, profesor Ekonomskog fakulteta UNSA-e.

Pravci razvoja

Mi smo mali i siromašan narod koji ne može investirati u visoke tehnologije, podsjeća Aleksa Milojević, ekonomski ekspert.

„Naša baza su prirodna bogatstva – prehrambena i drvna industrija te energetika. To su osnovni pravci našeg razvoja, a tek na tim osnovama moguće je kasnije očekivati više tehnološke nivoe „, pojašnjava Milojević.

Osnovni problem Bosne i Hercegovine je taj što nema vlastite izvore finansiranja, jer se vlasti zadužuju uglavnom za potrošnju, pa prihodi koje bismo mogli investirati odlaze u otplatu duga.

Reklama

„Jedini izvor vlastite akumulacije je promjena načina raspolaganja prirodnim bogatstvima. Umjesto sadašnjih koncesija, koje su toliko niske i beznačajne, čak su mnogo niže od onih u afričkim zemljama, nekadašnjim kolonijama, ta prirodna bogatstva trebaju preći u ruke opština, a da renta za korištenje tih resursa, kao na Zapadu, dostiže čak i 90 posto neto dobiti. Tako bismo imali izvor za naše investicije. Ako ovako nastavimo da, koncesiono, praktično poklanjamo naša prirodna bogatstva, onda nam nema spasa“, ističe Milojević.

Ključna grana

Osim investicija u energetiku, u svim segmentima i svim vidovima proizvodnje energije, zatim transport, kao ključnu granu za plin i naftu, te proizvodnju hrane, Igor Gavran, ekonomski analitičar, prepoznaje još jednu stratešku granu bh. ekonomije s velikim mogućnostima.

„Ono što se, nažalost, čini izvjesnim jeste to da ne samo 2024. nego i narednih godina ulaganja u proizvodnju oružja, municije i vojne opreme imaju najbolju perspektivu“, smatra Gavran.

Očekivanja od države

Iz ugla države, profesor Šunje najznačajnijim smatra investiranje u poduzetničku infrastrukturu, kroz poticanje razvoja biznisa te poticanje poslovnog okruženja.

Reklama

„Prva investicija je svakako obrazovanje. Zatim ulaganje u putnu i željezničku infrastrukturu, uz istovremeno realizaciju reformske agende, jer su nam potrebne reforme da uhvatimo priključak za EU“, ističe Šunje.

Nove tehnologije

Gavran dodaje da razvoj novih tehnologija, vještačke inteligencije i robotike, električnih vozila, infrastrukture i opreme, ima zagarantiranu ekspanziju, a atraktivnim smatra i investicije u nekretnine te eksploataciju litija, kobalta i drugih.

avaz.ba

Nastavite čitati

NOVOSTI

Jedan od najbogatiji Mađara preuzima cementaru u Lukavcu

Objavljeno

 

Od

Fabrika cementa Lukavac do kraja godine će da završi u rukama jednog od najbogatijih Mađara, Lorinca Meszarosa, kažu za Radio Slobodna Evropa (RSE) iz Meszaros grupe, koja okuplja firme ovog biznismena.

Njega prate kritike zbog bliskosti sa mađarskim premijerom Viktorom Orbanom.

Meszaros, koji je u Hrvatskoj vlasnik Nogometnog kluba Osijek i nekoliko luksuznih vila na Jadranu, ovom kupovinom prvi put ulazi na tržište Bosne i Hercegovine.

Magazin Forbes u svom profilu ovog biznismena navodi da je jedna od njegovih kompanija, Meszaros i Meszaros, veliki igrač u mađarskom građevinskom sektoru, zahvaljujući ugovorima koje dobija od državne vlasti.

Njegova Talentis grupa, koja je u sastavu Meszaros grupe, tokom ljeta je pokrenula proces kupovine jedne od najvećih bh. cementara od austrijske firme Asamer Baustoffe AG.

Austrijska firma je 2001., tokom privatizacije u BiH, kupila 51% vlasništva nad cementarom.

Reklama

Potom je 2014. otkupila preostale dionice.

Savezno konkurencijsko vijeće Austrije je 7. novembra obaviješteno o prodaji 100% dionica Lukavac cementa, njegovih podružnica i 50% dionica u Rudniku krečnjaka Vijenac, kompaniji Talentis International Construction Investments Kft.

Fabrika cementa u Lukavcu je poznato, jedna od dvije velike cementare u BiH.

Počela je sa radom 1974. godine.

Kako navode na sajtu fabrike, godišnje može da proizvede 700.000 tona klinkera (materijala za izradu cementa) i više od 900.000 tona cementa.

Lukavačka fabrika i Tvornica cementa Kakanj na godišnjem nivou imaju prihode veće od 50 miliona eura.

Reklama

Cementara u Kaknju je u vlasništvu njemačke multinacionalne kompanije Heidelberg Materials od 2000. godine.

U odgovoru za RSE iz Talentisa, rečeno je da su tokom ljeta potpisali pismo namjere da kupe Lukavac Cement.

Time su dobili „ekskluzivna prava za pregovaranje“.

Dodaju da će nastaviti sa svojim poslovnim aktivnostima na međunarodnom nivou.

„Kupovina Lukavac Cementa dalje će proširiti građevinski portfolio Meszaros Grupe, sa stabilnom kompanijom koja je izuzetno profitabilna u regiji, te će doprinijeti smanjenju nestašice sirovih materijala na domaćem tržištu“, navodi se u odgovoru.

Prema procjenama magazina Forbes, Lorinca Meszaros posjeduje bogatstvo vrijedno oko 1,6 milijardi dolara.

Reklama

On je počeo tako što se bavio postavljanjem gasnih instalacija u gradiću Felchut, 25 kilometara zapadno od Budimpešte, mjestu gdje je odrastao današnji mađarski premijer Viktor Orban.

Nakon što je Orban po drugi put došao na mjesto premijera, 2010. godine, počeo je uspon Meszarosa.

Od 2011. do 2018. bio je i gradonačelnik ovog mjesta, uz podršku Orbanove stranke Fidesz.

Poznat je po citatu da su „Bog, sreća i Viktor Orban“ igrali ulogu u njegovom usponu.

seebiz.eu

Reklama
Nastavite čitati

U trendu