Connect with us

ANALIZE

Forbes analiza: Razlozi zbog kojih je jedino IKEA uspjela u globalnom širenju svojih prodavnica

Objavljeno

 


IKEA uskoro otvara svoju prvu poslovnicu u Indiji, a to je samo po sebi prilično velika vijest jer je trgovcima iz zapadnih zemalja potrebno mnogo truda da prođu indijsku birokraciju, naročito kada je riječ o lokaciji. To će biti 37. država u kojoj će IKEA poslovati, a Forbes piše da to vjerovatno nije uspjelo nikome osim lancima brze hrane i UN-u.
Većina američkih maloprodajnih kompanija nisu imale previše uspjeha kada je riječ o poslovanju na međunarodnom nivou, naročito u Kini i Aziji. Ništa bolje nisu prošle ni evropske prodavnice, a Forbes podsjeća da su Marks & Spencer i Carrefour uglavnom propali u svojim globalnim poduhvatima.

No sve to pošlo je za rukom IKEA-i, a ovo je šest ključnih razloga zašto je to tako:

1. IKEA dolazi s malog tržišta u Švedskoj, a menadžeri su veoma rano shvatili da će uspjeti samo ako otvore prodavnice van matične države. Od samog početka je internacionalna ekspanzija bila dio strategije, a ne nešto što je došlo na red tek kada su iscrpili domaće tržište.

2. Strpljenje je jedan od glavnih principa ove kompanije tokom njene međunarodne ekspanzije. Prva IKEA prodavnica u SAD-u otvorena je 1985. godine, a na drugu se čekalo godinama. Čak i danas, na području SAD-a postoji samo 45 IKEA prodavnica. U Indiji su strpljivo čekali povoljne uvjete za otvorenje, dok su mnogi trgovci razmišljali na način „prvo otvori, a kasnije promisli“.

3. U koju god državu da je došla, IKEA je uvijek pažljivo razmišljala o očuvanju cjelokupnog ambijenta. Uz to je prilagođavala prodavnice uvjetima u koje dolazi. Tako će prodavnica u Indiji nuditi uslugu montaže namještaja, iako je IKEA poznata po „uradi sam“ tradiciji.

4. Dizajn IKEA proizvoda je neutralno što je odlično jer je jednostavan dizajn popularan u svim državama svijeta.

Reklama

5. Samo ime švedskog lanca namještaja je dio globalne strategije. Ukoliko odaberete nerazumljivo i neobično ime za svoje proizvode ili kompaniju koje se teško izgovara i nema smisla u drugim državama imajte na umu da će ono teško biti prihvaćeno.

6. Na kraju, jedan od razloga je nevjerovatno dobar model proizvodnje. Kupovinom dijelovima u zemlji u kojoj posluju IKEA je napravila super potez, jer su im na taj način dijelovi odmah dostupni. Dodatna prednost je što brže dođu do njih,

Ipak, Forbes navodi da neće sve biti jednostavno kada IKEA otvori prodavnicu u Indiji. Švedske mesne okruglice neće biti popularne u zemlji u kojoj ljudi ne jedu govedinu, a i male su šanse da će im se svidjeti svi proizvodi. No, s obzirom na to da je riječ o IKEA-i, Forbes piše da će menadžeri vjerovatno toga na vrijeme biti svjesni.

 

Izvor: Kilix.ba

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu