Connect with us

OSTALO

Humanost u doba lajkova

Objavljeno

 


Možemo li u isto vreme biti humani i raditi na ličnoj promociji? Ako je suditi prema posljednjim trendovima na Instagramu, to se od nas i očekuje…

Humanost, za razliku od politike, startela i sporta, zauzima one strane u novima koje najčešće preskačemo. Nekada ne završi ni u vikend specijalu. Poslednjih godina, Internet i društvene mreže omogućile su nam da nesebično darivanje i odricanje ne ostanu samo na nivou ideje, već i da se konkretnim primjerima ukaže na potrebe onih koji nemaju dovoljno. Onih čiji su životi ugroženi ili još gore, čiji su životi prepušteni takozvanoj “SMS humanosti”.

Međutim, šta se dešava kada humanost ostane u drugom planu i nadjača je naš egoizam? Želja za priznanjem, lajkovima, šerovima. Da li tada darivanje i odricanje ostavljamo po strani ili smo kao društvo konačno prelomili – nije bitan put, već isključivo cilj, pa makar sakupljali desetine hiljada lajkova na Instagramu kako bismo naočigled pomogli bolesnoj djeci?

Ukoliko ste i vi primijetili najnoviji trend koji je zahvatio domaće tržište, onda ste već prepoznali priču s početka teksta. Posljednjih dana, sve je više akcija i kampanja u kojima se pojedinci (influenseri) obavezuju da će donirati određenu cifru nekoj humanitarnoj organizaciji, dok je sama cifra uslovljena brojem lajkova na toj istoj fotografiji.

Da, dobro ste pročitali. A mislili ste da lajkovi ne donose vodu deci u Africi. Oh vi…

Pa ipak, da nečija humanost može ostati u drugom planu možda i najbolje pokazuje primjer Marka Nikolića, motivacionog govornika i fitnes influensera koji je na svom Instagram profilu objavio jedan takav post u kojem je originalno pisalo kako će za svaki lajk on lično donirati 5 dinara. Porastom broja lajkova, ta cifra snižena je na 1 dinar što su mnogi primijetili, a prava scena izbila je na profilu @negujmosrbski koji je objavio uporedni screenshot posta prije i poslije izmjene.

Reklama

Rezultat: more komentara i prepucavanja koji ne daju nikakve rezultate.

Ali ko je ovde u pravu?
Sakupljanje lajkova ne bi smjelo da bude jedan od preduslova za promociju nečije humanosti. Međutim, istinski osećaj i želja da se drugima pomogne može i treba da bude razlog nečije popularnosti – kako u offline, tako i u online svijetu. Koliko god društvene mreže bile efikasne u širenju humanitrnih akcija i poziva da se novac uplati preko SMS-a, činjenica je da je to novo, digitalno okruženje, postalo plodno tlo za mnoge kod kojih je u prvom planu primjetna želja za samopromocijom, a humanost – još jedno oruđe pomoću kog se dolazi do većeg broja pratilaca i većeg “uticaja”.

Koliko se čitava priča o humanosti transformisala u čist interes organizacija ili pojedinaca, najbolje pokazuje primjer i nekih stranica na Instagramu koje dodatno naplaćuju objavljivanje sadržaja humanitarnog karaktera.

Prisjetimo se samo jednog primjera za koji vjerujem da su mnogi i zaboravili, a koji nikada ne bi ni došao u žižu javnosti da nije bilo Tanje Peternek koja je u jednoj emisiji otkrila da su Dragan Nikolić i Milena Dravić nekako skupili novac za novi automobil, ali ipak odlučili da ga doniraju dječaku koji je imao velikih problema sa vidom. Čak i sam tekst započinje rečenicom “onaj ko od srca pomaže drugome u nevolji nikada se neće time hvaliti”.

Da li smo na društvenim mrežama humani samo da bismo bili popularni i koliko je to etično sa naše strane?

 

Reklama

Autor: Marko Crnjanski
Izvor: Netokracija.rs

OSTALO

Jednostavni savjeti kako uštedjeti gorivo u vožnji

Objavljeno

 

Autoput

Njemačka organizacija Tüv Süd, koja se bavi certificiranjem i inspekcijama, dala je nekoliko zanimljivih savjeta o štedljivoj vožnji. Neke znate, a neke možda i ne.  Kako biste uštedjeli gorivo prebacite u višu brzinu pri 2000 o/min. Također, mnogi vozači imaju potrebu ostati u nižoj brzini, ali već pri 50 km/h možete biti u četvrtoj brzini, a ovisno prijenosnim omjerima u mjenjaču te vrsti motora (turbodizelski, turbobenzinski…) možda čak i u petoj. Potrošnja goriva pada za čak pedeset posto ako ste u četvrtoj brzini, a ne u drugoj pri navedenoj brzini. Novi automatski mjenjači optimiziraju stupanj prijenosa, ali s ručnim mjenjačima vi ćete morati izabrati, piše Revijahak.hr. (više…)

Nastavite čitati

OSTALO

KKI Vrbas i MH “Elektroprivreda Republike Srpske” potpisali ugovor o saradnji

Objavljeno

 

Povodom 20 godina postojanja Košarkaškog kluba invalida „Vrbas predsjednik KKI „Vrbas“ Marinko Umičević i generalni direktor MH “Elektroprivreda Republike Srpske” Luka Petrović potpisali su ugovor o saradnji i tom prilikom je Elektroprivreda Republike Srpske donirala klubu iznos od 5 hiljada KM, kao znak podrške za uspješan rad. (više…)

Nastavite čitati

OSTALO

Željka Cvijanović otvorila izložbu posvećena KKI Vrbas

Objavljeno

 

Željka Cvijanović, predsjednica Republike Srpske otvorila je izložbu „preko trnja do zvijezda“ u Muzeju sporta koji se nalazi u sklopu dvorane Borik koja je posvećena Košarkaškom klubu invalida Vrbas koji ove godine obilježava dvije decenije postojanja. (više…)

Nastavite čitati

U trendu