Connect with us

TRŽIŠTA

Sa odlascima u inostranstvo i pivarima manja zarada

Objavljeno

 


Pivo

Bruto dobit Banjalučke pivare a.d. Banja Luka pala je u 2018. na 2,5 miliona KM, a što je posljedica rastućih cijena materijala i ubrzanih ulaganja u razvoj poslovanja.

Poslije niza godina postepenog rasta obima i prihoda od prodaje, Banjalučka pivara je prošle godine zabilježila pad prodaje od oko 2 posto na 472 hiljade hektolitara. Ovo je pratilo i pad prihoda od prodaje za oko 3 posto.

– Osnovni razlog za ovo leži u generalno nepovoljnim uslovima na tržištu. Prije svega, vrlo kišoviti početak ljeta uzrokovao je opšti pad prodaje piva na ukupnom tržištu i ta izgubljena prodaja se nije uspjela značajno nadoknaditi uobičajeno visokim obimom prodaje u vrhu sezone. Drugo, i dalje vidimo smanjenje kupovne moći potrošača, kao i vrlo realan odliv velikog broja radno sposobnog stanovništva, koje značajni dio godine provodi radeći van zemlje ili se čak potpuno seli u inostranstvo. Ovi faktori utiču na smanjenje tržišta piva, pri čemu nelojalno obaranje cijena, koje vrši konkurencija, predstavlja dodatni pritisak na smanjenje prodajnih cijena proizvoda, navodi u zabilješci uz finansijski izvještaj, Nicholas Penny, direktor Banjalučke pivare.

Na drugoj strani, društvu su dobro došle nešto niže ili stabilne cijene ulaznih komponenti proteklih nekoliko godina, što znači da je uspjelo da poboljša zaradu i fokusira se na razvoj.

– Ova situacija se brzo preokrenula u 2018. godini zbog rastućih cijena nafte i manjka pivarskog slada u srednjoj Evropi. U poređenju sa istim periodom prošle godine, troškovi direktnih materijala su porasli za gotovo 10 posto, kao i troškovi zaposlenih, pri čemu su troškovi održavanja i prevoza porasli za više od 10 posto. Porast cijena će se većim dijelom odraziti na društvo i u 2019. godini, navodi Penny.

Reklama

Uprkos teškim tržišnim izazovima, Banjalučka pivara je nastavila sa ulaganjima u razvoj. Najvažnije aktivnosti odnose se na razvoj Nektar brenda na izvoznim tržištima, naročito u Srbiji i Hrvatskoj.

– Već smo svjedoci dobre prihvaćenosti brenda na ovim tržištima i namjera nam je da, kratkoročno, nastavimo sa priličnim ulaganjima da bismo izgradili dugoročni uspjeh, naglasio je Penny.

 

Izvor: Indikator.ba

TRŽIŠTA

Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Objavljeno

 

​Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Kako će funkcionisati digitalni evro

Objavljeno

 

Digitalni evro projekt je „digitalizacije“ evropske zajedničke valute a takav bi novac bio elektroničko sredstvo plaćanja kojim bi se mogli služiti svi u evropodručju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu