TRŽIŠTA
Skočio uvoz polovnjaka
BANJALUKA – Na tržište BiH u prva dva mjeseca ove godine uvezeno je oko 500 polovnih automobila više u odnosu na isti period lani, a trgovci polovnjacima tvrde da je razlog tome najavljena zabrana uvoza vozila sa “evro četiri” standardom.
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH u januaru i februaru na domaće tržište uvezeno je ukupno 11.265 automobila, od čega je 9.841 polovnjaka. Ukupna vrijednost uvezenih vozila iznosila je oko 126 miliona maraka. Podaci UIO pokazuju da je u istom periodu prošle godine na tržište BiH uvezeno ukupno 11.111 automobila, od čega je 9.333 polovnih. Vrijednost svih uvezenih četvorotočkaša u prva dva mjeseca 2018. godine bila je oko 131 milion maraka.
Vlasnik auto-placa “DM Topić” iz Banjaluke Dejan Topić ističe za “Glas Srpske” da su uvoznici polovnih automobila požurili da uvezu što više vozila “evro četiri” standarda prije nego što novi propisi stupe na snagu.
– Uskoro možda nećemo moći uvoziti “evro četiri” vozila, a dosta su tražena. U prosjeku sam lani prodavao po osam ili devet takvih vozila mjesečno – rekao je Topić.
On smatra da “evro” norma nije mjerodavna i da bi uvoz automobila trebalo ograničiti prema godini proizvodnje.
– Zakon po “evro” normi u BiH nije dobro uređen, čemu svjedoči činjenica da sada, dok je na snazi “evro četiri” standard, može biti uvezen benzinac proizveden 2000. godine, a ne može dizelaš proizveden 2005. godine – istakao je Topić.
U auto-kući “Aša auto” u Prijedoru ističu da sve zemlje u okruženju pooštravaju kontrole i tehničke preglede polovnih vozila, a samo BiH pooštrava “evro” standard.
– U Srbiji i Hrvatskoj mogu se uvoziti vozila “evro tri” standarda, ali je tehnički pregled neuporedivo ozbiljniji od onoga što se kod nas radi. Sigurno da je najavljeno ograničenje uvoza polovnjaka uticalo na to da se poveća uvoz – rekli su u toj auto-kući.
Odluka kojom će se ograničiti uvoz polovnih automobila na “evro pet” standard pripremljena je i mogla bi biti uskoro usvojena, a ranije se spekulisalo da bi nova zabrana mogla da stupi na snagu već 1. maja.
U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH ranije su istakli da će uvođenje “evro pet” standarda doprinijeti smanjenju zagađenja okoline i opasnosti po zdravlje ljudi u BiH, kao i unapređenju standarda u oblasti zaštite životne sredine s aspekta korišćenja motornih vozila. Minimalni “evro četiri” standard stupio je na snagu 1. aprila 2016. godine.
Električni automobili
Prema podacima UIO BiH u prva dva mjeseca ove godine nije uvezen nijedan električni automobil. Podaci pokazuju da je lani u BiH uvezeno sedam, a godinu ranije deset električnih automobila.
Izvor: Glas Srpske
TRŽIŠTA
Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU
Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)
ANALIZE
Suzbijanje cijena glavni zadatak
Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE11 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca