Connect with us

TURIZAM

BiH, Srbija i Crna Gora u jednom turističkom kolaču

Objavljeno

 


Turisti

BANJALUKA – BiH, Srbija i Crna Gora će od iduće godine turistima iz dalekih zemalja predstaviti zajednički proizvod, tačnije rutu najatraktivnijih destinacija za aktivan odmor, čija bi posjeta trajala nekoliko sedmica.

Ideja je predstavljena na sajmu u Mostaru, a prema ocjenama turističkih radnika u BiH, ovo je sjajna prilika da turizam, kao jedna od najbrže rastućih grana privrede, dobije dodatni impuls.

„Nama turisti dolaze sa dalekih tržišta Rusije, Kine, Indije, Japana, Tajvana i slično, obično na tri nedjelje, i njima je zaista potrebno da imaju dobar paket gdje će proći više zemalja, jer ni u jednoj ne mogu da provedu toliko vremena, a da im bude beskrajno zanimljivo“, kaže Nada Jovanović, direktor Turističke organizacije Republike Srpske.

Prema njenim riječima, turisti uglavnom dolaze da vide nešto zanimljivo i drugačije što kod njih nema.

„Ono čime su opčinjeni, a što su nam potvrdili kako turisti, tako i tur-operatori, strani novinari i blogeri, su priroda, voda i zelenilo te kulturno-istorijsko nasljeđe poput manastira i slično. Opčinjeni su prirodom do te mjere da nas porede sa Švajcarskom“, rekla je Jovanovićeva.

Reklama

Andrija Krešić, direktor Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanskog kantona, kaže kako oni već rade neke projekte s Crnom Gorom i Hrvatskom, a da su iskustva odlična.

„Destinacije treba širiti i što je veći obuhvat, to je bolje. Turisti sve više traže širinu. Nekada su dolazili na more i tu ostajali, a sada u svom dolasku žele da obiđu prostor cijele bivše Jugoslavije“, kazao nam je on.

Inače, ovaj zajednički turistički projekat inicirale su privredne komore tri zemlje.

Mirko Bošković iz Spoljnotrgovinske komore BiH, pojasnio je kako je dogovor da turisti u svakoj od zemalja borave podjednako, od pet do sedam dana.

„Bosna i Hercegovina ima dosta ponuda, ali se nadam da ćemo pronaći ono što je najbolje i najvrednije“, kazao je Bošković, dodavši kako s gotovim proizvodom planiraju konkurisati za finansiranje Komorskom investicijskom forumu, koji pruža mogućnost dalje finansijske realizacije projekta kroz marketing, brendiranje i promociju za daleka tržišta, prvenstveno Kine, Južne Koreje i Japana.

Marko Šantić, predsjednik Privredne komore Federacije BiH, kazao je da će u ovom projektu tri zemlje biti posmatrane kao jedna destinacija, koja će ponuditi avanturistički turizam, etno-turizam, gastronomiju i kulturni turizam, prirodne ljepote i sve ono što ove tri zemlje u ovom trenutku nude.

Reklama

Prema njegovim riječima, regionalna saradnja u okviru partnerstva predstavlja budućnost daljeg razvoja turizma.

Tijana Maljković, sekretar za turizam Privredne komore Srbije, rekla je da je za privlačenje turista koji dolaze sa dalekih tržišta neophodno udruživanje najmanje tri zemlje.

Plan je, kazala je ona, da se do kraja godine odrede destinacije u svakoj zemlji, nakon čega bi ture trebalo da budu promovisane na sajmovima 2020. godine.

Turističke agencije već imaju planove šta bi to turistima trebalo pokazati.

Milan Bukara iz Turističke agencije „Zepter passport“, koja je operator za teritoriju Republike Srpske, izjavio je da će se RS u ovom projektu fokusirati na avanturistički turizam, s naglaskom na banjalučku regiju.

„Planiramo uključiti i Višegrad, Nacionalni park Sutjeska, te Trebinje, ali sve će zavisiti od toga na kojim ćemo mjestima raditi poveznice sa Srbijom i Crnom Gorom“, rekao je Bukara.

Reklama

Mili Bijavica, predstavnik agencije „Fortuna Travel“, operativnog organizatora za Federaciju BiH, naglasio je da još postoji nekoliko različitih opcija za razgledanje turističkih potencijala FBiH.

Prema njegovim riječima, zamišljeno je da se iz Beograda ide ka Banjaluci, a onda dalje prema Federaciji BiH.

„Planiramo uključiti Visoko, vezirski grad u Travniku, Sarajevo, Konjic, a onda bi se preko Blidinja išlo dalje ka Hercegovini. U Hercegovini su planirani obilasci Počitelja, Kravica, Međugorja i Mostara, pa bi se produžilo ka Trebinju“, naveo je Bijavica.

Turizam nastavlja rast

Rast u bh. turizmu nastavljen je u 2019. godini. U prva dva mjeseca ove godine turisti su ostvarili 141.114 posjeta, što je više za 9,8 odsto, i 333.530 noćenja, što je više za 12,4% u odnosu na isti period 2018. godine, podaci su Agencije za statistiku BiH.

Broj noćenja domaćih turista viši je za 6,7%, dok je broj noćenja stranih turista viši za 15,6% u odnosu na isti period 2018. godine.

Reklama

U ukupno ostvarenom broju noćenja učešće domaćih turista je 33,7%, dok je 66,3% učešće stranih turista.

U strukturi noćenja stranih turista najviše noćenja ostvarili su turisti iz Hrvatske (30,7%), Srbije (18,3%), Slovenije (6,9%), Turske (3,5%), Italije (3,2%), Crne Gore (3%), Njemačke (2,8%) te Austrije i Kine (sa po 2,4%), što je ukupno 73,2 odsto. Turisti iz ostalih zemalja ostvarili su 26,8% noćenja.

Što se tiče dužine boravka stranih turista, na prvom mjestu je Estonija s prosječnim zadržavanjem od 5,4 noći, Letonija sa 5,2 noći, Island sa 4,9 noći i Finska sa 4,7 noći.

Prema vrsti smještajnog objekta, najveći broj noćenja ostvaren je u okviru djelatnosti hoteli i sličan smještaj s učešćem od 93,7%.

 

Izvor: Nezavisne novine

Reklama

TURIZAM

Wizz Air uvodi godišnju pretplatu za neograničeni broj letova

Objavljeno

 

Od

Niskotarifna avio-kompanija Wizz Air je uvela novu pretplatničku uslugu pod nazivom „all you can fly“, koja omogućava korisnicima neograničen broj letova za godišnju naknadu od 499 eura (428 funti, 549 dolara).

Iako su avio-kompanije već nudile različite pakete za više letova, koncept neograničenog broja letova je relativno nov. Ovaj program je sličan onima koje nude Frontier Airlines u SAD-u i AirAsia, kompanija sa sjedištem u Maleziji.

Wizz Air je u Velikoj Britaniji bio kritikovan zbog kvaliteta korisničke službe i kašnjenja letova. Promotivna cijena za godišnju kartu važi do 16. avgusta, nakon čega će porasti na 599 eura.

Destinacije i aerodromi

Počevši od septembra, pretplatnici će moći putovati do destinacija u Evropi, Sjevernoj Africi, Bliskom istoku i Aziji, pod uslovom da rezervišu let najmanje tri dana unaprijed i plate fiksnu naknadu od 9,99 eura.

Wizz Air je objavio da je dostupno 10.000 pretplata, raspoređenih po aerodromima sa kojih kompanija obavlja letove. Ipak, kada je BBC News provjerio njihovu web stranicu, otkriveno je da su neke opcije za „preferirani aerodrom“ već rasprodate.

Na stranici je prikazana poruka: „Ako ne možete izabrati željeni aerodrom, to znači da je kapacitet popunjen i da Wizz Air trenutno ne može ponuditi članstvo u programu ‘Wizz All You Can Fly’“.

Reklama

Dokument sa uslovima korišćenja na web sajtu Wizz Air-a takođe napominje da dostupnost sjedišta nije garantovana za članove i da će zavisiti od „različitih spoljašnjih i unutrašnjih faktora“.BIZLife

Nastavite čitati

TURIZAM

Počela onlajn prodaja karata za trajektnu liniju Kamenari – Lepetane

Objavljeno

 

Od

Onlajn kupovina karata za trajektnu liniju Kamenari – Lepetane počela je 16.08.2024. godine, obavijestili su iz Javnog preduzeća za upravljanje morskim dobrom.

Kako su kazali, platforma nudi brzu, jednostavanu i pouzdanu mogućnost korisnicima da u nekoliko koraka kupe karte, čime se smanjuje potreba za čekanjem u redu i pojednostavljuje sam proces putovanja.

Karte za trajekt moguće je kupiti direktno sa računara ili mobilnog uređaja na zvaničnim web stranicama: https://trajekt.me https://ferrymontenegro.me

– Ova inicijativa u saradnji sa M&I Systems Group predstavlja jedan od značajnijih pomaka u modernizaciji i digitalizaciji naših usluga, omogućavajući brzu, jednostavnu i sigurnu kupovinu karata putem interneta. Naš cilj je da ovim korakom unaprijedimo kvalitet usluga koje pružamo i omogućimo našim korisnicima što prijatnije iskustvo prilikom korišćenja trajektne linije – saopštili su iz Javnog preduzeća za upravljanje morskim dobrom.

Nastavite čitati

VINARSTVO

Mostar preuzeo titulu „Evropskog grada vina“ – Trebinje „Najbolja održiva destinacija za vinski turizam“

Objavljeno

 

Juče je na svečanom prijemu u vijećnici francuskog grada Toulousea, gradonačelnik Mostara Mario Kordić preuzeo titulu Evropskog grada vina Dionisio 2024. godine.

„Nakon što smo prošle godine preuzeli nagradu u Portugalu ove godine je, kao u ragbiju, predajemo Mostaru. Želio bih još dodati da su upravo gradovi predvodnici Evropske unije, te da su još od srednjeg vijeka na ovamo održavali veze i stvarali su evropski duh suradnje. Tako i danas na ovom događanju slavimo vino, jer vino povezuje sve ljude bez obzira na naciju“, izjavio je ovom prilikom gradonačelnik Toulousea Jean-Luc Moudenc.

Titulu Evropskog grada vina Dionisio dodjeljuje Evropska mreža vinskih gradova RECEVIN s ciljem promocije destinacija koje su uspješno povezale vinogradarstvo i turizam, podsjećaju iz Grada Mostara.

Ova titula posljednja je u nizu priznanja koje su hercegovački vinari i Hercegovina kao vinogradarska regija osvojili u proteklom periodu, uključujući članstvo Vinske ceste Hercegovine u Kulturnoj ruti Vijeća Europe Iter Vitis, nagradu „Najbolji Iter Vitis vinski grad“ za Grad Mostar, „Najbolja održiva destinacija za vinski turizam“ za Grad Trebinje, „Najbolja praksa unapređenja kulturno-povijesnog nasljeđa i vina“ za manastir Tvrdoš, te 39 medalja za hercegovačka vina na Decanter World Wine Awards 2023, najprestižnijem svjetskom ocjenjivanju vina.

Ovo je izvanredno priznanje našem gradu i svim ljubiteljima vina u našoj regiji. Recevin Dionisio Grad Vina za 2024. godinu predstavlja iznimnu priliku za promociju Vinske ceste Hercegovine i njenih vinara te će potaknuti razvoj turizma i gospodarstva u našem gradu. Ovo je prilika da svi zajedno pokažemo što Mostar i Hercegovina mogu ponuditi svijetu“, izjavio je mostarski gradonačelnik.

Pored Grada Mostara, delegacija Bosne i Hercegovine uključuje i predstavnike Spoljnotrgovinske komore, koja u saradnji s lokalnim zajednicama rukovodi Vinskom ceste Hercegovine, te projekta USAID Turizam, koji pruža značajnu podršku njenom razvoju.

Reklama

Ponosni smo na Grad Mostar i čestitamo im na prestižnoj tituli – Europski grad vina za 2024. Ovo priznanje dodatno ističe značaj Hercegovine u svijetu vinskog turizma. Vinska cesta Hercegovine nudi jedinstveno i bogato iskustvo za ljubitelje vina, omogućujući im da uživaju u izvrsnim okusima naših lokalno proizvedenih vina dok istražuju jedinstvenu kulturnu baštinu Hercegovine. Ova prilika također predstavlja značajan korak prema promociji naših vina i vinogradara na međunarodnoj razini. Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine ostaje posvećena podršci vinogradarima i vinarijama, i nastavlja razvijati Vinsku cestu Hercegovine kao jednu od vodećih destinacija za vinski turizam”, izjavio je dopredsjednik Spoljnotrgovinske komore Vjekoslav Vuković, navodi se u saopštenju.

Od Ljubuškog i Čitluka u zapadnoj Hercegovini, preko Mostara, Čapljine i Stoca u centralnom dijelu, pa sve do Trebinja na jugoistoku, proizvođači vina Vinske ceste Hercegovine stekli su međunarodnu prepoznatljivost kroz autohtone sorte vina žilavke, blatine, vranca i trnjaka.

Vinarije su tek najvidljiviji dio Vinske ceste Hercegovine, ali ona uključuje i mnoge prirodne atrakcije, bogato kulturno naslijeđe, gastronomsku ponudu i jedinstvenu kulturu gostoprimstva.

swot.ba

Nastavite čitati

U trendu