Connect with us

TRŽIŠTA

Na marku izvoza BiH uveze četiri marke prerađevina od voća i povrća

Objavljeno

 


povrće

SARAJEVO – 25. juna – USAID/Sweden FARMA II projekt objavio je da je u 2018. u međunarodnoj trgovinskoj razmjeni BiH u sektoru voća i povrća dominirao izvoz voća sa oko 68 odsto učešća i vrijednosti od oko 124 miliona KM.

Povrća je Bosna i Hercegovina izvezla u vrijednosti od oko 37 miliona KM, dok prerađevine od povrća i voća učestvuju sa 20 miliona KM ili 11 odsto. S druge strane, u uvozu takođe dominira voće, s tim da najveći udio čini tropsko voće.

Analize posebno upućuju na značajan nesrazmjer u preradi, gdje na jednu marku izvoza uvozimo četiri marke prerađevina. Ti podaci koje je predstavila Vanjskotrgovinska komora BiH u saradnji sa USAID/Sweden FARMA II projektom upućuju i na potrebe značajnijeg unapređenja prerade.

Da te trendove žele okrenuti u svoju korist, pokazuju i napori prerađivača širom zemlje koji ulažu u nove tehnologije, uvode savremene prakse i rade na brendiranju svojih proizvoda.

Prerađivač iz kompanije “Fana” Srebrenik Alen Džafić izjavio je da brendiranjem namjeravaju u narednom periodu izgraditi prepoznatljiv identitet svojih proizvoda.

Reklama

“U nastojanju da budemo efikasniji i konkuretniji značajno nam je pomogao projekat USAID/Sweden FARMA II kroz sufinansiranje nabavke jedne proizvodne linije u preradi povrća, a koja će nam pomoći da budemo konkurentniji, prije svega na inostranom tržištu. Ta saradnja će nam omogućiti i pretpostavke za budući razvoj te povećanje otkupa svježeg povrća”, poručio je Džafić.

Nenad Ljubojević iz zadruge “Uvac Rudo” naveo je da je izuzetno važno raditi na unapređenju tehnologije i certifikaciji.

“Uveli smo HACCP standard, a podržali smo 15 proizvođača u implementaciji GLOBALGAP standarda. Nužno je da pratimo te procedure i certifikaciju kako bismo bili konkurentni na domaćem, a posebno na međunarodnom tržištu”, dodao je Ljubojević.

 

Izvor: Fena

Reklama

TRŽIŠTA

Pica u Hrvatskoj među najskupljim u EU

Objavljeno

 

​Pice su u Hrvatskoj tokom 2022. poskupjele za 28.2 odsto, što je četvrti najveći rast u EU. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

TRŽIŠTA

Kako će funkcionisati digitalni evro

Objavljeno

 

Digitalni evro projekt je „digitalizacije“ evropske zajedničke valute a takav bi novac bio elektroničko sredstvo plaćanja kojim bi se mogli služiti svi u evropodručju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu