Connect with us

TEHNOLOGIJA

Analiza: AKVIZICIJA – Nova strategija telekom operatera

Objavljeno

 


Telekom operateri

BANJALUKA, Telekomunikaciona industrija je zadnjih desetak godina vrlo kompetetivna zbog velikog razvoja novih tehnologija i intenzivnih ulaganja u dalja istraživanja i razvoj. Zbog toga je ovo tržište dinamično i sklono velikim promjenama a zadnjih nekoliko godina karakterišu ga mnogobrojne akvizicije i spajanja.

Globalno, svi telekom operateri se osim direktne konkurencije suočavaju i sa IT divovima, poput kompanija Facebook i Google, koje pridobijaju korisnike, rade sopstvene akvizicije, polarizuju razvoj i istraživanje kao i talente jer zapošljavaju samo najbolje inženjere i naučnike.

Ove kompanije ostvaruju velike profite omogućavanjem sadržaja, slanjem reklama i pružanjem servisa putem mrežne infrastrukture čijem razvoju nisu doprinijele. Štaviše, neki od servisa koji se nude korisnicima upravo oduzimaju profit vlasnicima telekomunikacionih mreža poput Facebook-ove aplikacije WhatsApp. Broj minuta za razgovor ili broj SMS poruka nisu više toliko važni prosječnom korisniku sve dok ima mogućnost Wi-fi konekcije. Korišćenje SMS poruka je za nove generacije korisnika danas ekvivaletno medijskoj upotrebi VHS kaseta ili kompakt diskova.

Pod uticajem novih digitalnih tehnologija koje globalne kompanije razvijaju, korisničke navike se brzo mijenjaju. Neke usluge korisnici su dobili besplatno što je stvorilo osjećaj da cijene drugih usluga telekom operatera trebaju biti što niže. Takođe, korisnici očekuju da kvalitet i zadovoljstvo tim uslugama raste dok se istovremeno korisnička lojalnost smanjuje a dalja digitalizacija donosi nove izazove.

Strateške akvizicije i spajanja

U ovakvom kontekstu, telekom operateri učvršćuju pozicije na svojim matičnim tržištima gdje i dalje predstavljaju srž industrije, ekonomije i svakodnevnog života.

Reklama

Najčešća reakcija na nove izazove je smanjenje troškova, što je dobra stvar ali se dugoročno može odraziti negativno.

Druga reakcija pokazuje veoma izraženu konsolidaciju i ukrupnjavanje na tržištima, u smislu akvizicija malih i srednjih operatera od strane velikih telekomunikacionih operatera.

Akvizicije najčešće podrazumijevaju pristup novom ili povećanju postojećeg tržišta, povećanje broja korisnika, povećanje broja usluga ali i akviziciju znanja, iskustva i tehnologije u oblasti određenih usluga.

U mnogim akvizicijama targetirane su manje kompanije radi njihove tehnologije ili zaposlenih, najčešće inženjera čija je uloga sve važnija. Akvizicije su vođene i potrebom da se brzo reaguje, bilo da se stekne prednost nad konkurencijom ili da se smanji zaostatak. Dobar primjer toga je trenutna „zlatna groznica“ koja se vodi na polju kognitivnog računarstva koje je zasnovano na vještačkoj inteligenciji i obradi velikih količina podataka.

Striming servisi

Broj IPTV korisnika ubrzano raste ali su i striming servisi poput Netflix-a sve popularniji i vredniji. Predviđa se da će se korisnici okrenuti striming medijima što bi se moglo odraziti na broj ugovora za IPTV.

Reklama

Kao odgovor na to, strategija telekom kompanija je akvizicija medija i stvaranje jedinstvenog sadržaja kojeg će ponuditi svojim korisnicima. Pored pretplate na fiksnu i mobilnu telefoniju i internet nude se i TV programi i drugi medijski sadržaji kako bi se stvorila jedinstvena ponuda i pridobili korisnici.

Kombinacija medija i telekom operatera povezuje korisnike sa uslugama istovremeno im pružajući sadržaj koji ih zanima.

Digitalno oglašavanje

Praksa telekom kompanija je i širenje poslova u oblastima koje nisu srž njihovog poslovanja kao odgovor na konkurenciju u IT uslugama a u potrazi za profitabilnim rastom.

Za kompanije koje kontrolišu tržište digitalnog advertajzinga, Facebook i Google godišnji prihod od reklama je ogroman. Ove reklame se takođe distribuiraju putem mreža ali telekomunikacione kompanije koje su platile i izgradile te mreže ne dijele dobit od ove unosne i rastuće industrije.

Digitalni advertajzing je izuzetno unosan zbog mogućnosti ciljanih reklama i maksimalnog efekta oglašivača. Evropska unija je uvođenjem GDPR-a (General Data Protection Regulation) postavila ograničenje u ovoj oblasti jer korisnik mora dati pristanak da se njegovi podaci mogu obraditi u svrhe targetiranja.

Reklama

Ovo ide u prilog telekom kompanijama koje već imaju korisne podatke koje su im korisnici dali svojevoljno prilikom sklapanja korisničkih ugovora. Ove kompanije sada vide svoju šansu u akviziciji kompanija koje se bave digitalnim oglašavanjem i medijima. To je logičan korak jer se na brz način omogućuju resursi, tehnologija i iskustvo u jednoj veoma kompleksnoj industriji.

Digitalno oglašavanje je upravo primjer širenja poslovanja u oblastima koje nisu srž telekomunikacija. Kupovinom web portala stvara se digitalni prostor na kojem je moguće nuditi personalizovan sadržaj posjetiocima, korisnicima usluga telekom operatera ali i personalizovan reklamni sadržaj.

Akvizicija UPC Austria od strane T-Mobile

U Austriji je u toku je proces akvizicije kablovskog operatera UPC Austria od strane mobilnog operatera T-Mobile, kao rezultat konsolidacije tržišta i trenda objedinjavanja svih usluga.

UPC Austria posluje više od 20 godina i jedna je od vodećih kompanija u Austriji u distribuciji digitalnih sadržaja i super brzog širokopojasnog interneta a ova kupovina je jedan od najvećih poslova u Austriji u posljednjih 10 godina.

T-Mobile će ovim steći značajno uporište na austrijskom tržištu, omogućavajući svojim korisnicima četiri vrste usluga: televiziju, internet, fiksnu i mobilnu telefoniju a moći će i da računa na najbolju infrastrukturu podataka u Austriji.

Reklama

Kako je istakao Srini Gopalan, član uprave Deutche Telekoma za Evropu, ostvaren je veliki korak u strateškom postavljanju na austrijskom tržištu koja za cilj ima povećanje opsega usluga korisnicima i mnogo veću konkurentnost.

Planovi širenja Deutsche Telekoma u Holandiji

Njemački Deutsche Telekom je iskazao spremnost za kupovinu holandskog ogranka švedskog operatera Tele2. To bi mogao da bude izuzetno dobar potez pošto te dvije kompanije po veličini zauzimaju treće i četvrto mjesto na holandskom tržištu.

Ovim potezom Deutsche Telekoma bi povećao broj svojih korisnika i ojačao poziciju u Holandiji.

Konsolidacija telekom tržišta u Švedskoj

U posljednjih par godina, švedsko tržište je veoma dinamično po pitanju akvizicija i spajanja telekom operatera.

Reklama

Najveća švedska telekom kompanija Telia prije dvije godine je kupovinom regionalnog kablovskog operatera C-SAM dodatno ojačala svoju poziciju. Ovom kupovinom, Telia je uvećala broj svojih korisnika i što je još važnije dobila pristup regijama u kojima nije bila dominantna. Kupovina C-SAM operatera je važan korak i za dalji plan razvoja usluga u tom području.

Prošle godine završen je i proces spajanja švedskih telekom operatera Com Hem i Tele2. Udružene kompanije nastaviće rad pod imenom Tele 2 sa planom veće konkurentnosti i razvoja pametnih integrisanih usluga. Zajedno će svojim korisnicima nuditi usluge mobilne telefonije koje je prije toga nudio Tele 2 i fiksnu telefoniju i TV usluge koje je nudio Com Hem. Ovo udruživanje povećalo je cijenu akcija a narednih godina očekuje se veliki sinergijski efekat.

Učvršćivanje pozicija i šira ponuda usluga za korisnike u Belgiji

U svjetlu globalnog trenda konsolidacije tržišta i udruživanja operatera, posmatra se i trenutni proces akvizicije belgijskog kablovskog operatora Voo od strane francuske telekom kompanije Orange.

Iako je Orange zvanično isključio bilo kakvu ekspanziju u Evropi, ipak ostaje u potrazi za tržištima na kojima je već prisutan, posebno u Belgiji. Voo je operater koji ima svoje tržište u Valoniji.

Ovaj proces odlikuje i sve veća tražnja tržišta za mobilnim usluga u paketima.

Reklama

Zaključak

Predviđa se da će konsolidacija i ukrupnjavanje na tržištima, u smislu akvizicija malih i srednjih operatera od strane velikih telekomunikacionih operatera biti veoma izražena u naredne tri godine.

Trend akvizicije ili spajanja telekomunikacionih kompanija predstavlja srednjoročni plan učvršćivanja na matičnim tržištima kako se ne bi suočili sa marginalizacijom već postali konkurentniji većim igračima u ovoj oblasti.

Izvor: Capital

TEHNOLOGIJA

Kompanija Richarda Bransona u BiH promijenila vlasnike i identitet

Objavljeno

 

Od

Kompanija Virgin Pulse Bosnia, jedan od vodećih IT firmi u Bosni i Hercegovini, primijenila je ime i vizuelni identitet, nakon spajanja i promijena u vlasničkoj strukturi.

Podsjećanja radi, riječ je o kompaniji koju je osnovao britanski milijarder Richard Branson.

Kompanija Virgin Pulse nedavno je spojena sa drugom kompanijom, HealthComp. Nova kompanija koja je nastala spajanjem ove dvije firme zove se Personify Health, pa je posljedično preimenovana i kompanija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.

Kombinovana vrijednost dvije kompanije je 3 mlrd USD. Obje kompanije se bave unapređenjem zdravlja koristeći najsavremenije tehnologije.

Od spajanja, dvije firme su predstavile prvu i jedinu personaliziranu zdravstvenu platformu – sve na jednom mjestu. Personify Health pomaže firmama da optimiziraju ulaganja u svoje članove dok istovremeno osnažuje ljude da se dublje bave svojim zdravljem.

Nova kompanija ima kompleksnu vlasničku strukturu iza koje stoje veliki ulagači. Većinski vlasnik Personify Healtha je fond New Mountain Capital, div koji upravlja imovinom ukupne vrijednosti od preko 40 mlrd USD. Fond je osnovao Steve Klinsky 1999. godine.

Reklama

Drugi veliki dioničari Personify Healtha su Blackstone, Marlin Equity Partners i Morgan Health.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, firma Virgin Pulse Bosnia prošle godine je ostvarila ukupne prihode od oko 32,4 mil KM. To su rekordni prihodi i predstavljanju veliko povećanje u odnosu na 21,4 mil KM iz 2021. godine ili 12,7 miliona iz 2020. godine. Nedavno su dosegli broj od 600 zaposlenih u BiH.

Virgin Pulse Bosnia ima sjedište u Tuzli i ured u Sarajevu. Ova kompanija u BiH se neprestano širi. Riječ je trenutno o jednoj od vodećih kompanija u BiH iz IT industrije. Iz naše zemlje, oni rade sa klijentima širom svijeta.

Virgin Puls je 2018. preuzeo tuzlansku firmu Piksel Interactive koja je tada zapošljavala oko 100 mladih i obrazovanih ljudi. Kompanija, koja se od tada zove Virgin Pulse Bosnia, konstantno se širi. Agencija za promociju stranih investicija proglasila Virgin Pulse jednim od najznačajnijih stranih investitora u BiH u 2021.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH

Objavljeno

 

Od

Najveća regionalna platforma za elektroničku trgovinu Ananas, članica Delta Holdinga Miroslava Miškovića, planira ove godine ući na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obznanila je danas na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj kompanije Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

– Platforma je u prošloj godini otvorila svoje urede u Sjevernoj Makedoniji, a u ovoj godini planiran je izlazak na nova tržišta regije, prije svega Crne Gore već u prvoj polovini godine. Smatramo kako ova zemlja ima veliki potencijal. Također, početkom druge polovine godine planiramo i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine – kazala je Desivojević Cvetković.

Ananas na crnogorsko tržište neće ući putem akvizicije postojećeg e-trgovca kako je to uradio u Sjevernog Makedoniji nego izravno. Cvetkovićeva je najavila i širenje na tržišta Albanije i Kosova.

Manager.ba

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Google lansirao Gemini, odgovor na Chat GPT

Objavljeno

 

Od

Google je u srijedu lansirao ono što smatra svojim najvećim i najsposobnijim modelom vještačke inteligencije dok raste pritisak na kompaniju da odgovori kako će unovčiti AI.

Veliki jezički model Gemini uključivaće paket od tri različite veličine: Gemini Ultra, njegova najveća, najsposobnija kategorija; Gemini Pro, koji se prilagođava širokom rasponu zadataka; i Gemini Nano, koji će koristiti za specifične zadatke i mobilne uređaje.

Za sada, kompanija planira da licencira Gemini korisnicima putem Google Clouda za korištenje u vlastitim aplikacijama. Od 13. decembra programeri i poslovni korisnici mogu pristupiti Gemini Pro putem Gemini API-ja u Google AI Studiju ili Google Cloud Vertex AI. Android programeri takođe će moći da grade s Gemini Nano.

Gemini će se takođe koristiti za pokretanje Googleovih proizvoda kao što su njegov Bard chatbot i Search Generative Experience, koji pokušava odgovoriti na upite pretraživanja tekstom u stilu razgovora (SGE još nije široko dostupan).

Gemini Ultra je prvi model koji nadmašuje ljudske stručnjake na MMLU-u , koji koristi kombinaciju 57 predmeta kao što su matematika, fizika, istorija, pravo, medicina i etika za testiranje znanja o svijetu i sposobnosti rješavanja problema, kompanija je rekla u blog postu u srijedu. Navodno može razumjeti nijanse i razmišljanje u složenim temama.

Gemini je rezultat velikih zajedničkih napora timova Googlea, uključujući naše kolege iz Google Researcha – napisao je izvršni direktor Sundar Pichai u objavi na blogu u srijedu. “Izgrađen je od temelja da bude multimodalan, što znači da može generalizovati i neprimjetno razumjeti, djelovati i kombinirati različite vrste informacija uključujući tekst, kod, audio, sliku i video.”

Reklama

Počevši od danas, Googleov chatbot Bard koristit će Gemini Pro za pomoć s naprednim razmišljanjem, planiranjem, razumijevanjem i drugim mogućnostima. Početkom sljedeće godine pokrenuće “Bard Advanced”, koji će koristiti Gemini Ultra, rekli su rukovodioci  u razgovoru s novinarima u utorak. Predstavlja najveće ažuriranje Barda, njegovog chatbota sličnog ChatGPT-u, prenio je SEEbiz.

Nastavite čitati

U trendu