Connect with us

OSTALO

CarGo odgovor na protest taksista: Otvoreno pismo predsednika Udruženja „CarGo“ Aleksandra Vučića

Objavljeno

 


Ćutao sam danima. CarGo je ćutao danima na upućene prijetnje i ucJene taksi kartela koje trpe građani Srbije i Beograda.

Mislim da je svima dosta začaranog kruga u kome se nalazi naša zemlja – u tom krugu mnoge se teme i podjele vrte u krug. Jedna od podela je i na one koji su „za CarGo“ i druge koji su „za taksiste“. Međutim, mi ne želimo da dijelimo, već da ujedinimo naše društvo i pomognemo mu da zakorači u 21. vijek. Zašto taksi karteli beže od tehnološke stvarnosti? Zato što u tehnološkom dobu sve što hoćete da ostane u mraku, izađe na svjetlost.

Zato ovo nije odgovor CarGo-a, već odgovor Srbije na tehnološku revoluciju.

Kako ne bismo doprinosili podjelama, bili smo spremni da ćutimo. Ali – ne možemo da prećutimo prijetnje smrću. Taksistima nije bilo dovoljno blokada, ucjena, zastrašivanja, već su predstavnici taksi kartela pozvali na smrtnu kaznu za CarGo.

Ako nadležni organi već ćute na ove strašne prijetnje, mi ne možemo. Mi ne smijemo. Zbog 650 hiljada članova i brojnih građana koji nam vjeruju. Naše dalje ćutanje značilo bi da smo iznevjerili sve ljude koji podržavaju mir naspram nasilja, napredak naspram haosa.

Taksisti su pozvali na „angažovanje kineskih sudija koji osuđuju na smrt strijeljanjem i još porodici naplate metak“ i rekli da bi „to i CarGo zaustavilo“. Ne samo da zloupotrebljavaju kineski narod, već su time sami dali svoj odgovor. Ako je „njihov zakon“, on ima i svog zaštitnika.

Reklama

Taksi kartelu neće pomoći nijedan roze šljem u sakrivanju astronomskog poreskog duga. Inscenirani protest ima svog glavnog scenaristu, ali i režisera i kostimografa. Možda čak i šminkera i stilistu.

Ali nijedna šminka ne može da sakrije činjenicu da prestonički taksisti za porez duguju 2,9 milijardi dinara. Dakle, očigledan je razlog zašto protestuju – taksisti imaju minimum 2,9 milijardi razloga da blokiraju grad.

Nijedan brendirani stilista ne može da sakrije interese onih koji vode ovaj bunt. Gospodo vođe kartela, bolje da ste plaćali poreze, nego sipali novac u Šanel i Valentino tašnice.

Međutim – taksiste ne interesuju građani, već isključivo oprost poreskog duga. Prema podacima Poreske uprave, dugovanja ima čak 3.931 taksista. Svi smo mi, pa čak i pošteni taksisti koji plaćaju svoje poreze, taoci taksi kartela. Ali nadamo se, ne još dugo. Naša misija je da Beograd i Srbiju vratimo građanima, a karteli bi da nas sve drže u kandžama ucjene.

Za razliku od kartela – CarGo upošljava više od 4250 ljudi bez dinara duga, ni prema državi niti prema poslovnim partnerima.

Zato, obraćam se vama, gospodo „buntovnici“: Kako CarGo može bez duga, a vi ne možete bez otpisa duga?

Reklama

Odgovor se sam nameće. Tako što ne plaćate poreze jer znate da ćete ucjenom iskamčiti otpis dugova. Znate da ćete prijetnjama nastaviti da sve građane držite kao taoce, a državu u zamci.

Da iskoristim čuveni citat – svaka država ima svoju mafiju, samo u Srbiji taksi mafija ima svoju državu.

Vi ste zarobili ovu državu, a građani su vaši taoci. Jedini prihvatljiv otkup za vas su ljudi koji smetaju vašim nalogodavcima. Ali, vi od nas nećete dobiti pretnje, već samo istinu i činjenice.

Činjenica je da je otpis duga državna pomoć, a to su i subvencije. Činjenica je da je za vas dodatno opredeljeno čak 90 miliona evra subvencija, a za novi, najsavremeniji, klinički centar 110 miliona evra. To je veliki novac za Srbiju, ali kada se poredi sa vama izgleda minorno.

Činjenica mora da bude i da Komisija za kontrolu državne pomoći ispita sve ovo, i to po najvišim evropskim standardima, za koje su se pred Evropskom komisijom i obavezali.

Činjenica mora da bude i istraga Tužilaštva, koje će ispitati ko je dodelio ogromnu pomoć i oprostio dugove, ali i šta je dobio zauzvrat.

Reklama

U ove činjenice ne sumnjamo, a nemojte ni vi.

I povrh svega – nadali smo se da nećete pozivati na ubistva. Isto tako se i nadamo da znate šta radite, da razumete šta znači vaš poziv na smrtnu kaznu. Ako se bilo kom članu CarGo nešto desi, građani i nadležni će znati ko je kriv.

Jedino što cenimo kod vas, jeste vaša upornost – samo žao nam je što niste uporni u poboljšanju kvaliteta, unapređenju grada u kome živimo ili uslova za one koji su bili manje srećni od nas.

Umesto toga jasno je da ste uporni samo u stvaranju haosa, ali naša vizija napretka će prevagnuti.

Ako ne prevagne razum, zapitajte se i vi, ali pre svega pravdoljubiva javnost, šta će biti sa Srbijom.

 

Reklama

Danas

EKONOMIJA

Kina u BiH investirala četiri milijarde maraka

Objavljeno

 

Od

Kina je izuzetno važan strateški partner i veliki prijatelj naše zemlje, što pokazuje i time da je ukupna vrijednost njihovih projekata u BiH već premašila dvije milijarde evra. Mi smo malo tržište koje u značajnijoj mjeri ne može uticati na globalna ekonomska kretanja, ali prostora za produbljivanje saradnje sa jednom od najmoćnijih država današnjice itekako ima, posebno uzimajući u obzir izuzetan geografski položaj naše zemlje koji omogućava kineskoj privredi pristup evropskom tržištu, rekao je u intervjuu za portal CAPITAL ambasador BiH u Kini Siniša Berjan.

Po vrijednosti investicija iz Kine, kaže Berjan, naša zemlja je na četvrtom mjestu u Centralnoj i Istočnoj Evropi, odmah poslije Srbije, Mađarske i Rumunije.

BERJAN: Kineski investitori iskazuju značajan interes za nekoliko ključnih sektora u BiH, prepoznajući izuzetne mogućnosti za razvoj i saradnju. Najveću pažnju posvećuju infrastrukturnim projektima, od izgradnje autoputeva i mostova do željezničkih pruga. Energetski sektor je vrlo atraktivan, s posebnim fokusom na projekte izgradnje hidroelektrana, termoelektrana i obnovljivih izvora energije. Rudarstvo i metalurgija su među ključnim oblastima interesa zahvaljujući bogatstvu prirodnih resursa koje BiH posjeduje. Osim toga, kineski investitori istražuju mogućnosti u sektorima poljoprivrede, turizma, zdravstva i informacionih tehnologija.

CAPITALKako onda komentariše optužbe EU koje se odnose na maligni kineski uticaj, zatim na njihovo zanemarivanje ekoloških standarda, netransparentnosti u radu, te stav da Kina koristi ovaj region samo da bi ušla na tržište EU?

BERJAN: Kineske investicije donose značajne ekonomske benefite BiH, uključujući razvoj infrastrukture i otvaranje novih radnih mjesta. Naša zemlja se trudi da osigura da svi projekti budu u skladu sa ekološkim standardima i principima transparentnosti. Saradnja za Kinom nije usmjerena protiv bilo koje treće strane, već je motivisana našim potrebama za ekonomskim razvojem i prosperitetom. BiH ostaje posvećena uravnoteženim međunarodnim odnosima i vjerujemo da je moguće ostvariti saradnju koja donosi korist svim uključenim stranama.

Tajni ugovori sa Kinom

CAPITAL: Zbog čega su ugovori sa Kinezima tajni?

Reklama

BERJAN: Ugovori sa kineskim kompanijama često sadrže komercijalno osjetljive informacije koje nisu javno dostupne radi zaštite interesa svih strana. Tajnost ugovora i poslovna povjerljivost nisu specifični samo za kineske investitore, već je uobičajena praksa u poslovnim odnosima širom svijeta kako bi se zaštitili konkurentski podaci i osigurala povjerljivost poslovnih planova. Transparentnost se osigurava kroz zakonske procedure, mehanizme nadzora nad realizacijom projekata i periodično izvještavanje relevantnih institucija, koji osiguravaju da su ovi ugovori u skladu sa interesima javnosti.

CAPITAL: Da li ste upoznati sa ugovorom koji je Vlada RS početkom juna sklopila sa kompanijom ELNIC za nabavku zaštitnog softvera?

BERJAN: Nisu mi poznati detalji ali svakako da jedan takav sporazum naglašava našu posvećenost poboljšanju mjera sajber bezbjednosti. Iako određeni aspekti takvih sporazuma mogu zahtijevati povjerljivost, zaštita naše digitalne infrastrukture ostaje prioritet.

FOTO: Ustupljena fotografija

CAPITAL: Da li ste upoznati sa konkretnim ugovorima sa Kinezima, poput HE Dabar, auto-puteva i drugim?

BERJAN: Da, Ambasada BiH u Kini je upoznata sa osnovnim karakteristikama ugovora i aktivno prati realizaciju važnih projekata. Posjedujemo osnovne, javno dostupne informacije o investitorima, vrijednostima i ciljevima ugovora. Projekat HE Dabar, koji uključuje izgradnju hidroelektrane na rijeci Trebišnjici, je u fazi implementacije i očekuje se da će značajno doprinijeti energetskoj sigurnosti regije. Takođe, kineske kompanije su uključene u izgradnju autoputeva, što je ključni segment infrastrukturnog razvoja zemlje. Ovi projekti su od strateškog značaja za ekonomski razvoj BiH, a saradnja s kineskim kompanijama omogućava transfer tehnologije, stvaranje novih radnih mjesta i poboljšanje ukupne infrastrukture u zemlji.

Reklama

CAPITAL: Prema našim informacijama, kineska kompanija Norinco planira da preko mađarskog ogranka kupi 80 odsto udjela u stolačkoj Aurori i preuzimanje koncesije na 30 godina. Da li ste upoznati sa ovim informacijama i znate li više detalja o njihovim planovima u BiH?

BERJAN: U ovom trenutku nemamo detaljnije informacije o planovima kineske kompanije Norinco u BiH ali očekujemo da će dodatne informacije o njihovim planovima biti dostupne uskoro, nakon finalizacije pregovora.

Komunikaacija kroz više kanala

CAPITAL: Da li su vam poznati detalji ulaganja u Željeznice RS koje je potpisao ministar Nedeljko Čubrilović?

BERJAN: Kineska kompanija je izrazila interes za modernizaciju i unapređenje željezničke infrastrukture u Republici Srpskoj, što uključuje rekonstrukciju postojećih pruga, eventualnu nabavku novih voznih sredstava i uvođenje naprednih tehnologija za upravljanje željezničkim saobraćajem. Ova ulaganja će doprinijeti boljem povezivanju regija unutar BiH, kao i poboljšanju međunarodnih transportnih veza.

CAPITAL: Kako se odvija komunikacija sa kineskim kompanijama zainteresovanim za BiH?

BERJAN: Komunikacija se odvija se na više nivoa i putem različitih kanala. Ambasada BiH u Kini organizuje poslovne seminare i sastanke na kojima se predstavljaju komparativne prednosti investiranja u naše zemlje. Pruža se podrška kineskim kompanijama u identifikaciji poslovnih prilika, povezivanju sa lokalnim partnerima i razumijevanju regulativa i procedura u BiH.

Reklama

Takođe, postoji saradnja sa kineskim privrednim komorama i trgovinskim organizacijama radi olakšavanja komunikacije i razmjene informacija. Ambasada aktivno učestvuje na raznim privrednim forumima i sajmovima u Kini, gdje promoviše investicione potencijale BiH i stupa u direktan kontakt s potencijalnim investitorima. Takođe, aktivno koristimo medije i promotivne kampanje. Ambasada pruža i konzularne usluge i podršku kineskim investitorima u vezi sa izdavanjem viza. Kroz ove aktivnosti, naša ambasada aktivno radi na izgradnji čvrstih poslovnih veza, olakšavanju investicionih procesa i osiguravanju uspješne saradnje između kineskih investitora i BiH.

CAPITAL: Da li se kompanije obraćaju Ambasadi BiH ili direktno vladama?

BERJAN: Kineske kompanije se često obraćaju Ambasadi BiH kao prvoj tački kontakta za informacije i podršku. Ambasada nerijetko igra ključnu ulogu u inicijalnim fazama pregovora i uspostavljanju kontakata sa relevantnim institucijama i kompanijama u BiH. Međutim, u zavisnosti od prirode projekta, kineske kompanije takođe direktno kontaktiraju vlade na državnom i entitetskom nivou, kao i lokalne vlasti, kako bi pregovarale o specifičnim uslovima i realizaciji projekata.

CAPITAL: Da li i kako komentarišu saradnju sa vlastima u BiH?

BERJAN: Kineske kompanije uglavnom pozitivno komentarišu saradnju sa vlastima u BiH. Posebno cijene otvorenost i spremnost na saradnju, kao i napore koji se ulažu u unapređenje poslovnog okruženja. Ističu da je komunikacija sa vlastima transparentna i efikasna, ali naglašavaju da postoji prostor za dalja poboljšanja, posebno u pogledu ubrzanja administrativnih procedura i smanjenja birokratskih prepreka. Kineski investitori ističu značaj BiH kao mosta za pristup drugim tržištima u regionu, što dodatno podstiče investicije.

FOTO: MIP BiH

Reklama
Birokratija u BiH izazov i za Kinu

CAPITAL: Da li se žale na administraciju i birokratske barijere?

BERJAN: Povremeno registrujemo žalbe na kompleksne procedure koje usporavaju realizaciju projekata. Kineske kompanije ističu da su proceduralni zahtjevi i složenost birokratskih procesa ponekada izazov, ali cijene napore vlasti u BiH da riješe ove probleme. Vlada i relevantne institucije aktivno rade na pojednostavljenju procedura i poboljšanju poslovnog okruženja kako bi privukle još više investicija.

CAPITAL: Ima li novih projekata u najavi i šta najuspješnije realizovano?

BERJAN: Trenutno se pregovara o nekoliko novih infrastrukturnih i energetskih projekata, kao što su proširenje mreže autoputeva i modernizacija željezničke infrastrukture što će značajno unaprijediti transportnu mrežu i povezanost. Posebno interesantne su inicijative za ulaganja u zelenu energiju. Drugi značajni projekti uključuju i izgradnju bolnice u Doboju, kao i vjetroelektranu “Ivovik” sa investicijom od 130 miliona evra.

Većina kineskih projekata koji se trenutno realizuju u BiH uglavnom se odnose na energetski sektor i saobraćajnu infrastrukturu. Posebno bih ovom prilikom izdvojio izgradnju Termoelektrane Stanari vrijednosti preko 500 miliona evra, kao rezultat saradnje  kineske kompanije “Dongfang Electric Corporation” i lokalnih partnera. To je prvi veliki infrastrukturni projekat, koji smo radili u saradnji sa Kinom, ali i prvi projekat, koji je iskoristio specijalni kredit u sklopu mehanizma saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, a kojeg je dodijelila Kineska razvojna banka.

Mnogobrojne kineske kompanije su zainteresovane za saradnju. Treba istaći da Kina i BiH imaju potpisan „Sporazum o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja“ kao i „Sporazum o zaštiti i promociji stranih investicija“ što uveliko olakšava rad zainteresovanih privrednih subjekata.

Reklama

CAPITAL: Andrijana Pisarević

Nastavite čitati

OSTALO

Jednostavni savjeti kako uštedjeti gorivo u vožnji

Objavljeno

 

Autoput

Njemačka organizacija Tüv Süd, koja se bavi certificiranjem i inspekcijama, dala je nekoliko zanimljivih savjeta o štedljivoj vožnji. Neke znate, a neke možda i ne.  Kako biste uštedjeli gorivo prebacite u višu brzinu pri 2000 o/min. Također, mnogi vozači imaju potrebu ostati u nižoj brzini, ali već pri 50 km/h možete biti u četvrtoj brzini, a ovisno prijenosnim omjerima u mjenjaču te vrsti motora (turbodizelski, turbobenzinski…) možda čak i u petoj. Potrošnja goriva pada za čak pedeset posto ako ste u četvrtoj brzini, a ne u drugoj pri navedenoj brzini. Novi automatski mjenjači optimiziraju stupanj prijenosa, ali s ručnim mjenjačima vi ćete morati izabrati, piše Revijahak.hr. (više…)

Nastavite čitati

OSTALO

KKI Vrbas i MH “Elektroprivreda Republike Srpske” potpisali ugovor o saradnji

Objavljeno

 

Povodom 20 godina postojanja Košarkaškog kluba invalida „Vrbas predsjednik KKI „Vrbas“ Marinko Umičević i generalni direktor MH “Elektroprivreda Republike Srpske” Luka Petrović potpisali su ugovor o saradnji i tom prilikom je Elektroprivreda Republike Srpske donirala klubu iznos od 5 hiljada KM, kao znak podrške za uspješan rad. (više…)

Nastavite čitati

U trendu