Connect with us

TEHNOLOGIJA

YouTube slavi 15 rođendan: Od slonova do najuticajnije platforme

Objavljeno

 


Divovska video-platforma u februaru slavi petnaesti rođendan. Kako je od mjesta za dokone i kreativne YouTube došao do najuticajnije platforme svijeta: Nikada više posjetilaca, nikada veća zarada i nikada više kritike.

„Dobro, evo nas ispred slonova. Kul stvar o ovim tipovima je što imaju baš baš baš duge surle. I to je kul. To je sve što ima da se kaže“.

I to je stvarno bilo sve što je rečeno u prvom videu koji je ikada objavljen na sajtu YouTube. To je 18 sekundi snimka niskog kvaliteta koji pokazuju Džarvida Karima, jednog od osnivača platforme, ispred slonova u zoološkom vrtu San Dijega.

Kada su u februaru 2005. godine osnovali YouTube, Karim i njegovi drugari Čed Harli i Stiv Čen ni u najluđim snovima nisu mogli da sanjaju kuda će to odvesti. Samo godinu dana kasnije su prodali platformu Googleu za 1,65 milijardi dolara, piše DW.

„Bila sam tinejdžerka koja je iz spavaće sobe snimala videe, govoreći o najobičnijim stvarima. Ništa spektakularno“, priča Kijo Derer (28), novinarka ekonomske redakcije DW koja je imala YouTube kanal još 2007. godine.

„Tada se još nije radilo o prodaji proizvoda ili reklamama“, kaže ona.

Reklama

Do danas je YouTube prešao dug put – od platforme sa kratkim snimcima smješnih mačaka, do drugog najposjećenijeg sajta na planeti poslije Google tražilice. Sada se samo od reklama godišnje prihoduje 15 milijardi dolara. Uprkos blokadi u Kini i još nekoliko velikih zemalja, YouTube mjesečno bilježi dvije milijarde aktivnih korisnika.

„Veterani YouTubea najviše govore da to nije ono što je bilo. Ranije si mogao biti kreativan ili luckast, a danas platformom dominiraju velike televizijske mreže i muzičke produkcije“, kaže Derer.

Nađe se doduše mjestašca i za ljude koje YouTube u svom vokabularu naziva „kreatorima“, a običan svijet „jutjuberima“. Najpopularniji na svijetu, poput Šveđanina PewDiePie, godišnje zarađuju desetak miliona dolara.

Kako prenosi nemačka agencija dpa, petnaestogodišnja platforma je popularnija nego ikad, ali i na meti više kritika nego ikad.

„U eri lažnih vijesti, huškanja i eho-soba na internetu, YouTube je neprestano jabuka razdora“, piše dpa.

Borba za pretplatnike

Reklama

Sve društvene mreže su posljednjih godina na udaru politike sa zahtjevom da efikasno uklanjaju objave u kojima se šire propaganda i nasilje.

Kako piše dpa, na YouTube se svakog minuta postavi preko 300 sati video-materijala što kontrolu čini gotovo nemogućom.

„Ali da li to može da bude izgovor za divovski koncern sa godišnjom dobiti od preko 34 milijarde dolara?“, pita se agencija.

U tekstu se dodaje da ipak ne bi bilo fer platformu svoditi na sporne sadržaje – veći deo istorije YouTubea obilježen je bezazlenim viralnim snimcima. YouTube je, piše dpa, neiscrpno nalazište svega koje je bespovratno promijenilo industriju zabave.

Novinarka DW Kijo Derer nije sigurna da će, poslije još petnaest godina YouTubea i drugih platformi, uopšte još ostati mesta za klasičnu televiziju osim eventualno udarnih vijesti i sportskih prenosa.

„Ja sam odrasla sa tim. Za mene je YouTube moja televizija. Tako je i sa novijim generacijama“, kaže ona.

Reklama

U žestokom okršaju striming-platformi, YouTube manje polaže na oglase, a sve više na to da privuče pretplatnike koji bi plaćali kako ne bi gledali reklame. Naredne godine će pokazati može li YouTube tako da spase svoj ogromni kolač od napada Netflixa i drugih takmaca.

(Telegraf.rs/Deutsche Welle)

TEHNOLOGIJA

Kompanija Richarda Bransona u BiH promijenila vlasnike i identitet

Objavljeno

 

Od

Kompanija Virgin Pulse Bosnia, jedan od vodećih IT firmi u Bosni i Hercegovini, primijenila je ime i vizuelni identitet, nakon spajanja i promijena u vlasničkoj strukturi.

Podsjećanja radi, riječ je o kompaniji koju je osnovao britanski milijarder Richard Branson.

Kompanija Virgin Pulse nedavno je spojena sa drugom kompanijom, HealthComp. Nova kompanija koja je nastala spajanjem ove dvije firme zove se Personify Health, pa je posljedično preimenovana i kompanija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.

Kombinovana vrijednost dvije kompanije je 3 mlrd USD. Obje kompanije se bave unapređenjem zdravlja koristeći najsavremenije tehnologije.

Od spajanja, dvije firme su predstavile prvu i jedinu personaliziranu zdravstvenu platformu – sve na jednom mjestu. Personify Health pomaže firmama da optimiziraju ulaganja u svoje članove dok istovremeno osnažuje ljude da se dublje bave svojim zdravljem.

Nova kompanija ima kompleksnu vlasničku strukturu iza koje stoje veliki ulagači. Većinski vlasnik Personify Healtha je fond New Mountain Capital, div koji upravlja imovinom ukupne vrijednosti od preko 40 mlrd USD. Fond je osnovao Steve Klinsky 1999. godine.

Reklama

Drugi veliki dioničari Personify Healtha su Blackstone, Marlin Equity Partners i Morgan Health.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, firma Virgin Pulse Bosnia prošle godine je ostvarila ukupne prihode od oko 32,4 mil KM. To su rekordni prihodi i predstavljanju veliko povećanje u odnosu na 21,4 mil KM iz 2021. godine ili 12,7 miliona iz 2020. godine. Nedavno su dosegli broj od 600 zaposlenih u BiH.

Virgin Pulse Bosnia ima sjedište u Tuzli i ured u Sarajevu. Ova kompanija u BiH se neprestano širi. Riječ je trenutno o jednoj od vodećih kompanija u BiH iz IT industrije. Iz naše zemlje, oni rade sa klijentima širom svijeta.

Virgin Puls je 2018. preuzeo tuzlansku firmu Piksel Interactive koja je tada zapošljavala oko 100 mladih i obrazovanih ljudi. Kompanija, koja se od tada zove Virgin Pulse Bosnia, konstantno se širi. Agencija za promociju stranih investicija proglasila Virgin Pulse jednim od najznačajnijih stranih investitora u BiH u 2021.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH

Objavljeno

 

Od

Najveća regionalna platforma za elektroničku trgovinu Ananas, članica Delta Holdinga Miroslava Miškovića, planira ove godine ući na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obznanila je danas na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj kompanije Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

– Platforma je u prošloj godini otvorila svoje urede u Sjevernoj Makedoniji, a u ovoj godini planiran je izlazak na nova tržišta regije, prije svega Crne Gore već u prvoj polovini godine. Smatramo kako ova zemlja ima veliki potencijal. Također, početkom druge polovine godine planiramo i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine – kazala je Desivojević Cvetković.

Ananas na crnogorsko tržište neće ući putem akvizicije postojećeg e-trgovca kako je to uradio u Sjevernog Makedoniji nego izravno. Cvetkovićeva je najavila i širenje na tržišta Albanije i Kosova.

Manager.ba

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Google lansirao Gemini, odgovor na Chat GPT

Objavljeno

 

Od

Google je u srijedu lansirao ono što smatra svojim najvećim i najsposobnijim modelom vještačke inteligencije dok raste pritisak na kompaniju da odgovori kako će unovčiti AI.

Veliki jezički model Gemini uključivaće paket od tri različite veličine: Gemini Ultra, njegova najveća, najsposobnija kategorija; Gemini Pro, koji se prilagođava širokom rasponu zadataka; i Gemini Nano, koji će koristiti za specifične zadatke i mobilne uređaje.

Za sada, kompanija planira da licencira Gemini korisnicima putem Google Clouda za korištenje u vlastitim aplikacijama. Od 13. decembra programeri i poslovni korisnici mogu pristupiti Gemini Pro putem Gemini API-ja u Google AI Studiju ili Google Cloud Vertex AI. Android programeri takođe će moći da grade s Gemini Nano.

Gemini će se takođe koristiti za pokretanje Googleovih proizvoda kao što su njegov Bard chatbot i Search Generative Experience, koji pokušava odgovoriti na upite pretraživanja tekstom u stilu razgovora (SGE još nije široko dostupan).

Gemini Ultra je prvi model koji nadmašuje ljudske stručnjake na MMLU-u , koji koristi kombinaciju 57 predmeta kao što su matematika, fizika, istorija, pravo, medicina i etika za testiranje znanja o svijetu i sposobnosti rješavanja problema, kompanija je rekla u blog postu u srijedu. Navodno može razumjeti nijanse i razmišljanje u složenim temama.

Gemini je rezultat velikih zajedničkih napora timova Googlea, uključujući naše kolege iz Google Researcha – napisao je izvršni direktor Sundar Pichai u objavi na blogu u srijedu. “Izgrađen je od temelja da bude multimodalan, što znači da može generalizovati i neprimjetno razumjeti, djelovati i kombinirati različite vrste informacija uključujući tekst, kod, audio, sliku i video.”

Reklama

Počevši od danas, Googleov chatbot Bard koristit će Gemini Pro za pomoć s naprednim razmišljanjem, planiranjem, razumijevanjem i drugim mogućnostima. Početkom sljedeće godine pokrenuće “Bard Advanced”, koji će koristiti Gemini Ultra, rekli su rukovodioci  u razgovoru s novinarima u utorak. Predstavlja najveće ažuriranje Barda, njegovog chatbota sličnog ChatGPT-u, prenio je SEEbiz.

Nastavite čitati

U trendu