Connect with us

TEHNOLOGIJA

Zarada na Youtubeu – primamljivo, ali koliko je zapravo jednostavno

Objavljeno

 


Zarada na internetu, sa naglaskom na izuzetno popularne platforme poput Instagrama i YouTubea, u zadnje je vrijeme postala popularna tema o kojoj se kroje brojni mitovi.

Ljudi na sam pomen influensera, youtubera, poslova na društvenim mrežama i interneta uopšteno, odmah skaču na zaključak da se tu krije idealan posao sa malim naporima i brzom zaradom.

Najčešća je zabluda da sve što treba da uradite kako biste za nekoliko sati vozili skupi auto i živjeli u dvorcu uz doživotno riješena egzistencijalna pitanja – dovoljno samo snimiti video, smontirati i objaviti ga.

Ako vjerujete u to onda bismo svi trebali otvoriti profile na YouTubeu i početi objavljivati video snimke, kada je to tako jednostavno. Da li je to stvarno tako?!

Kako funkcioniše YouTube kao posao?

Oborivši mnoge zablude, YouTube ne funkcioniše baš na idealističkom principu da novac počnete brojati već nakon drugog koraka – čim se registrujete i objavite video.

Internet biznis industrija ipak je nešto komplikovanija od toga.

Reklama

Činjenično stanje je sljedeće – od zarade vas dijeli nešto više koraka i važan faktor vremena:

  • Registracija,
  • Objava video sadržaja,
  • 1.000 sakupljenih pretplatnika,
  • U 12 mjeseci postići ukupno vrijeme gledanja vaših objavljenih sadržaja minimalno 4.000 sati.

Kada zadovoljite sve ove parametre prema YouTube algoritmu i pravilniku, tek tada biste uopšte mogli doći u razmatranje za monetizaciju kanala – online zaradu.

Zarada na Youtube – Zaradite putem oglasa

Prijava za oglase u videima putem kojih ćete zarađivati, još jedan je način da dobijete novac od svoje YouTube karijere.

Kako funkcioniše zarada na youtube?

Ukoliko ste gore pomenute uslove zadovoljili, a istovremeno ispunjavate sve YouTube uslove i zahtjeve – objavljujete primjerene videe, ne kršite pravila i niste spammer, vrlo jednostavno se možete prijaviti za ovaj vid zarade putem oglasa.

YouTube ne plaća fiksne iznose

Matematika jeste jasno izdefinisana nauka, ali kada je u pitanju ovaj posao ona i nije baš tako jednostavna kao što se čini.

Stvar zarade komplikuje činjenica da YouTube ne plaća fiksni iznos za preglede, makar ih vi skupili i milion, a njihova kalkulacija zavisna je od puno faktora.

Reklama

YouTube ne plaća direktno i striktno za preglede videa, plaća za preglede videa u kojima su oglasi, kao i za interakciju koju vaša publika ima povodom tih oglasa.

Iznos koji ćete dobiti za oglase u video snimcima zavisi od:

  • CPV (cost per view, po pregledu oglasa)
  • CPC (cost per click, po kliku na oglas)
  • CPM (cost per mille, po 1.000 pregleda)

Dakle, očekujete li fiksnu platu na temelju pregleda videa, načekaćete se. YouTube dakle najčešće računa kako će vas platiti prema CPM (cost per mille).

Uzimajući u obzir da je mille latinska riječ za hiljadu, možemo zaključiti da CPM predstavlja iznos za svakih 1.000 pregleda. To je takođe iznos koji oglašivač mora platiti svaki put kada njihov oglas dobije 1.000 pregleda.

YouTube Adsense

Imajte na umu da gore pomenuti novac ide YouTubeu, a ne onome ko je video kreirao.

Kreator videa svoj dio dobija od YouTube Adsensa koji mu zapravo uzima priličan komad iznosa, da budemo precizni on uzima 45%. Ovaj je procenat priično velik, posebno kad shvatite koliko je teško doći do broja od 1.000 pregleda.

Prosječni YouTuber od ovog posla zaradiće između 1.50 $ i 3.00 $ na svakih 1.000 pregleda. Neki od faktora od kojih ovaj iznos zavisi su:

Reklama
  • lokacija,
  • tema videa,
  • target,
  • dobna grupa publike i sl.

Ovo nam govori da je apsolutno nemoguće izračunati tačan iznos koji jedan youtuber dobija za preglede jer je taj broj individualan i varira.

Kako funkcionišu sponzorstva?

Zarada na youtube uz pomoć sponzorstva uglavnom funkcionišu tako da brend autoru plati da snimi video o konkretnom proizvodu ili usluzi, spomene proizvod ili uslugu u toku svog video klipa ili priča o tome određeni broj minuta.

Nerijetko se dešava da brend finansira, odnosno sponzoriše, samo jedan video, ali nekada čak i cijeli kanal.

Ukoliko je cijeli vaš kanal sponzorisan, u tom slučaju vi kao YouTuber u svakom videu morate nuditi dogovorenu „reklamu“.

U ovom kontekstu, veliki YouTuberi su viša liga. Zašto? Zato što će prosječni YouTuber brendu naplatiti između 10 i 50 dolara za 1.000 pregleda.

Kada je riječ o većim i poznatijim youtuberima, čiji video klipovi imaju i do 1 milion pregleda, oni za tu brojku mogu zaraditi između 10,000 i 50,000 dolara od sponzora.

Poslovne.com

Reklama

TEHNOLOGIJA

Kompanija Richarda Bransona u BiH promijenila vlasnike i identitet

Objavljeno

 

Od

Kompanija Virgin Pulse Bosnia, jedan od vodećih IT firmi u Bosni i Hercegovini, primijenila je ime i vizuelni identitet, nakon spajanja i promijena u vlasničkoj strukturi.

Podsjećanja radi, riječ je o kompaniji koju je osnovao britanski milijarder Richard Branson.

Kompanija Virgin Pulse nedavno je spojena sa drugom kompanijom, HealthComp. Nova kompanija koja je nastala spajanjem ove dvije firme zove se Personify Health, pa je posljedično preimenovana i kompanija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.

Kombinovana vrijednost dvije kompanije je 3 mlrd USD. Obje kompanije se bave unapređenjem zdravlja koristeći najsavremenije tehnologije.

Od spajanja, dvije firme su predstavile prvu i jedinu personaliziranu zdravstvenu platformu – sve na jednom mjestu. Personify Health pomaže firmama da optimiziraju ulaganja u svoje članove dok istovremeno osnažuje ljude da se dublje bave svojim zdravljem.

Nova kompanija ima kompleksnu vlasničku strukturu iza koje stoje veliki ulagači. Većinski vlasnik Personify Healtha je fond New Mountain Capital, div koji upravlja imovinom ukupne vrijednosti od preko 40 mlrd USD. Fond je osnovao Steve Klinsky 1999. godine.

Reklama

Drugi veliki dioničari Personify Healtha su Blackstone, Marlin Equity Partners i Morgan Health.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, firma Virgin Pulse Bosnia prošle godine je ostvarila ukupne prihode od oko 32,4 mil KM. To su rekordni prihodi i predstavljanju veliko povećanje u odnosu na 21,4 mil KM iz 2021. godine ili 12,7 miliona iz 2020. godine. Nedavno su dosegli broj od 600 zaposlenih u BiH.

Virgin Pulse Bosnia ima sjedište u Tuzli i ured u Sarajevu. Ova kompanija u BiH se neprestano širi. Riječ je trenutno o jednoj od vodećih kompanija u BiH iz IT industrije. Iz naše zemlje, oni rade sa klijentima širom svijeta.

Virgin Puls je 2018. preuzeo tuzlansku firmu Piksel Interactive koja je tada zapošljavala oko 100 mladih i obrazovanih ljudi. Kompanija, koja se od tada zove Virgin Pulse Bosnia, konstantno se širi. Agencija za promociju stranih investicija proglasila Virgin Pulse jednim od najznačajnijih stranih investitora u BiH u 2021.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH

Objavljeno

 

Od

Najveća regionalna platforma za elektroničku trgovinu Ananas, članica Delta Holdinga Miroslava Miškovića, planira ove godine ući na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obznanila je danas na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj kompanije Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

– Platforma je u prošloj godini otvorila svoje urede u Sjevernoj Makedoniji, a u ovoj godini planiran je izlazak na nova tržišta regije, prije svega Crne Gore već u prvoj polovini godine. Smatramo kako ova zemlja ima veliki potencijal. Također, početkom druge polovine godine planiramo i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine – kazala je Desivojević Cvetković.

Ananas na crnogorsko tržište neće ući putem akvizicije postojećeg e-trgovca kako je to uradio u Sjevernog Makedoniji nego izravno. Cvetkovićeva je najavila i širenje na tržišta Albanije i Kosova.

Manager.ba

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Google lansirao Gemini, odgovor na Chat GPT

Objavljeno

 

Od

Google je u srijedu lansirao ono što smatra svojim najvećim i najsposobnijim modelom vještačke inteligencije dok raste pritisak na kompaniju da odgovori kako će unovčiti AI.

Veliki jezički model Gemini uključivaće paket od tri različite veličine: Gemini Ultra, njegova najveća, najsposobnija kategorija; Gemini Pro, koji se prilagođava širokom rasponu zadataka; i Gemini Nano, koji će koristiti za specifične zadatke i mobilne uređaje.

Za sada, kompanija planira da licencira Gemini korisnicima putem Google Clouda za korištenje u vlastitim aplikacijama. Od 13. decembra programeri i poslovni korisnici mogu pristupiti Gemini Pro putem Gemini API-ja u Google AI Studiju ili Google Cloud Vertex AI. Android programeri takođe će moći da grade s Gemini Nano.

Gemini će se takođe koristiti za pokretanje Googleovih proizvoda kao što su njegov Bard chatbot i Search Generative Experience, koji pokušava odgovoriti na upite pretraživanja tekstom u stilu razgovora (SGE još nije široko dostupan).

Gemini Ultra je prvi model koji nadmašuje ljudske stručnjake na MMLU-u , koji koristi kombinaciju 57 predmeta kao što su matematika, fizika, istorija, pravo, medicina i etika za testiranje znanja o svijetu i sposobnosti rješavanja problema, kompanija je rekla u blog postu u srijedu. Navodno može razumjeti nijanse i razmišljanje u složenim temama.

Gemini je rezultat velikih zajedničkih napora timova Googlea, uključujući naše kolege iz Google Researcha – napisao je izvršni direktor Sundar Pichai u objavi na blogu u srijedu. “Izgrađen je od temelja da bude multimodalan, što znači da može generalizovati i neprimjetno razumjeti, djelovati i kombinirati različite vrste informacija uključujući tekst, kod, audio, sliku i video.”

Reklama

Počevši od danas, Googleov chatbot Bard koristit će Gemini Pro za pomoć s naprednim razmišljanjem, planiranjem, razumijevanjem i drugim mogućnostima. Početkom sljedeće godine pokrenuće “Bard Advanced”, koji će koristiti Gemini Ultra, rekli su rukovodioci  u razgovoru s novinarima u utorak. Predstavlja najveće ažuriranje Barda, njegovog chatbota sličnog ChatGPT-u, prenio je SEEbiz.

Nastavite čitati

U trendu