Connect with us

TURIZAM

Vaučeri za odmor na domaćim destinacijama spas za turizam

Objavljeno

 


Turizam u Srpskoj trpi ogromnu štetu zbog pandemije virusa korona, a jedini spas za ovu privrednu granu je da Vlada RS izdvoji pet miliona maraka za subvencionisanje putovanja građana na domaćim destinacijama.

Takav prijedlog uputila je Turistička organizacija Srpske na adresu Ministarstva trgovine i turizma RS. Prema nezvaničnim informacijama ovaj prijedlog u Vladi Srpske je dobro prihvaćen i na dobrom je putu da dobije zeleno svjetlo.

– Najveći gubitak zbog pandemije je pretrpio, ali i dalje trpi turizam i transport jer ljudi ne putuju. Sistem vaučera mogao bi da spasi domaći turizam, koji bi bi­o namijenjen isključivo za putovanja po Republici Srpskoj – rekla je “Glasu Srpske” direktorica Turističke organizacije RS Nada Jovanović.

Pojasnila je da bi ovaj proces funkcionisao tako što bi Vlada Srpske izdvajala novac za vaučere koji bi se trošili za odmor u Srpskoj, što su uvele pojedine zemlje među kojima je i Srbija.

– Na primjer, izračunali smo da bi sedmodnevni boravak petočlane porodice na nekoj domaćoj destinaciji u hotelu sa tri zvjezdice koštao minimalno 1.200 maraka. Taj odmor bi uz pomoć vaučera bio jeftiniji za 300 maraka. Na taj način bi se pomoglo onima koji putuju, ali i hotelijerima, restoraterima i na kraju cjelokupnoj turističkoj privredi – rekla je Jovanovićeva.

Prema računici Turističke organizacije, Vlada RS trebalo bi da izdvoji pet miliona maraka za subvencionisanje putovanja po Srpskoj. Tu cifru dobili su na osnovu posjete stanovnika RS domaćim destinacijama te broja hotela i privatnog smještaja.

Reklama

– Taj sistem vaučera bi bio apsolutno vidljiv i provjerljiv. Sve bi to radili preko turističkih agencija, koje bi bile zadužene za dovođenje domaćih gostiju u hotele. Njima bi išlo deset odsto od iznosa subvencije, a ostatak hotelijerima, a na kraju građani bi dobili jeftinije putovanje. Takođe, pojedini hotelijeri su istakli da su spremni da snize cijene usluga za oko 30 odsto. Na ovaj način svi bi imali posla u sektoru turizma i na kraju bi digli ovu granu privrede na noge – rekla je Jovanovićeva.

Naglasila je da će nakon svega ljudi biti željni putovanja.

– I te­ kako su poželjeli negdje da odu, a mi imamo toliko čarobnih mjesta koje treba posjetiti. Srpska je prelijepa i mi imamo šta da ponudimo – navela je Jovanovićeva.

U pronalaženje rješenja za spas turizma uključene su i sve lokalne turističke organizacije širom Srpske, a Jovanovićeva ističe da će na kraju resorno ministarstvo odlučiti koje su sve mjere potrebne.

– Pandemija je do sada nanijela stoodstotnu štetu turizmu, jer su svi hoteli i restorani zatvoreni. To je jedan veliki lanac. U njemu su i proizvođači suvenira. Otkazani su i svi domaći sajmovi na kojima se prodaju domaći proizvodi – navela je Jovanovićeva.

I Udruženje trgovine, turizma i ugostiteljstva pri Privrednoj komori RS spas za turizam vidi u vaučerima za putovanje na domaće destinacije. Isti prijedlog su uputili Ministarstvu trgovine i turizma RS i nadaju se da će uskoro o tome imati stav iz Vlade.

Reklama

– Trebalo bi svakako da se mi ugledamo na Srbiju kada je riječ o mjerama koje je preuzela za spas turizma. Kampanja koju smo pokrenuli pod nazivom “Naše je bolje” ne odnosi se samo na kupovinu domaćih proizvoda, već i boravak na domaćim destinacijama. Imamo mnogo turističkih potencijala i prirodnih ljepota koje treba da se posjete. Nakon krize ljudi treba da godišnje odmore provode na destinacijama u Srpskoj – rekla je sekretar Udruženja trgovine, turizma i ugostiteljstva Dragana Šobot i dodala da će se turizam kao grana privrede posljednji oporavljati od krize jer će ljudi početi putovati tek kada se otkloni i posljednja sumnja o mogućoj zarazi.

Otkazane posjete

Nada Jovanović navela je da je turizam u Srpskoj u prva dva mjeseca ove godine cvjetao, jer je za 9,4 odsto povećan broj dolazaka, a 14,7 odsto broj noćenja u odnosu na isti period prošle godine.

– Već od polovine marta sve je utihnulo. Otkazane su posjete za mart, april, maj, a kako je krenulo isto nam slijedi i u junu. Zbog toga smo se odmah preorijentisali na onlajn kampanje i dodatnu promociju domaćeg turizma. Uključili smo se i u akciju Svjetske turističke organizacije pod sloganom “Sačuvajmo turizam zajedno” i pokrenuli kampanju “Ostanite kod kuće, odložite putovanje, putovaćemo sutra, ali po svojoj zemlji”. Takođe pokrećemo i nagradne igre u kojima je glavna nagrada boravak na nekoj od domaćih turističkih destinacija – rekla je Jovanovićeva.

Izvor: Glas Srpske

Reklama

TURIZAM

Wizz Air uvodi godišnju pretplatu za neograničeni broj letova

Objavljeno

 

Od

Niskotarifna avio-kompanija Wizz Air je uvela novu pretplatničku uslugu pod nazivom „all you can fly“, koja omogućava korisnicima neograničen broj letova za godišnju naknadu od 499 eura (428 funti, 549 dolara).

Iako su avio-kompanije već nudile različite pakete za više letova, koncept neograničenog broja letova je relativno nov. Ovaj program je sličan onima koje nude Frontier Airlines u SAD-u i AirAsia, kompanija sa sjedištem u Maleziji.

Wizz Air je u Velikoj Britaniji bio kritikovan zbog kvaliteta korisničke službe i kašnjenja letova. Promotivna cijena za godišnju kartu važi do 16. avgusta, nakon čega će porasti na 599 eura.

Destinacije i aerodromi

Počevši od septembra, pretplatnici će moći putovati do destinacija u Evropi, Sjevernoj Africi, Bliskom istoku i Aziji, pod uslovom da rezervišu let najmanje tri dana unaprijed i plate fiksnu naknadu od 9,99 eura.

Wizz Air je objavio da je dostupno 10.000 pretplata, raspoređenih po aerodromima sa kojih kompanija obavlja letove. Ipak, kada je BBC News provjerio njihovu web stranicu, otkriveno je da su neke opcije za „preferirani aerodrom“ već rasprodate.

Na stranici je prikazana poruka: „Ako ne možete izabrati željeni aerodrom, to znači da je kapacitet popunjen i da Wizz Air trenutno ne može ponuditi članstvo u programu ‘Wizz All You Can Fly’“.

Reklama

Dokument sa uslovima korišćenja na web sajtu Wizz Air-a takođe napominje da dostupnost sjedišta nije garantovana za članove i da će zavisiti od „različitih spoljašnjih i unutrašnjih faktora“.BIZLife

Nastavite čitati

TURIZAM

Počela onlajn prodaja karata za trajektnu liniju Kamenari – Lepetane

Objavljeno

 

Od

Onlajn kupovina karata za trajektnu liniju Kamenari – Lepetane počela je 16.08.2024. godine, obavijestili su iz Javnog preduzeća za upravljanje morskim dobrom.

Kako su kazali, platforma nudi brzu, jednostavanu i pouzdanu mogućnost korisnicima da u nekoliko koraka kupe karte, čime se smanjuje potreba za čekanjem u redu i pojednostavljuje sam proces putovanja.

Karte za trajekt moguće je kupiti direktno sa računara ili mobilnog uređaja na zvaničnim web stranicama: https://trajekt.me https://ferrymontenegro.me

– Ova inicijativa u saradnji sa M&I Systems Group predstavlja jedan od značajnijih pomaka u modernizaciji i digitalizaciji naših usluga, omogućavajući brzu, jednostavnu i sigurnu kupovinu karata putem interneta. Naš cilj je da ovim korakom unaprijedimo kvalitet usluga koje pružamo i omogućimo našim korisnicima što prijatnije iskustvo prilikom korišćenja trajektne linije – saopštili su iz Javnog preduzeća za upravljanje morskim dobrom.

Nastavite čitati

VINARSTVO

Mostar preuzeo titulu „Evropskog grada vina“ – Trebinje „Najbolja održiva destinacija za vinski turizam“

Objavljeno

 

Juče je na svečanom prijemu u vijećnici francuskog grada Toulousea, gradonačelnik Mostara Mario Kordić preuzeo titulu Evropskog grada vina Dionisio 2024. godine.

„Nakon što smo prošle godine preuzeli nagradu u Portugalu ove godine je, kao u ragbiju, predajemo Mostaru. Želio bih još dodati da su upravo gradovi predvodnici Evropske unije, te da su još od srednjeg vijeka na ovamo održavali veze i stvarali su evropski duh suradnje. Tako i danas na ovom događanju slavimo vino, jer vino povezuje sve ljude bez obzira na naciju“, izjavio je ovom prilikom gradonačelnik Toulousea Jean-Luc Moudenc.

Titulu Evropskog grada vina Dionisio dodjeljuje Evropska mreža vinskih gradova RECEVIN s ciljem promocije destinacija koje su uspješno povezale vinogradarstvo i turizam, podsjećaju iz Grada Mostara.

Ova titula posljednja je u nizu priznanja koje su hercegovački vinari i Hercegovina kao vinogradarska regija osvojili u proteklom periodu, uključujući članstvo Vinske ceste Hercegovine u Kulturnoj ruti Vijeća Europe Iter Vitis, nagradu „Najbolji Iter Vitis vinski grad“ za Grad Mostar, „Najbolja održiva destinacija za vinski turizam“ za Grad Trebinje, „Najbolja praksa unapređenja kulturno-povijesnog nasljeđa i vina“ za manastir Tvrdoš, te 39 medalja za hercegovačka vina na Decanter World Wine Awards 2023, najprestižnijem svjetskom ocjenjivanju vina.

Ovo je izvanredno priznanje našem gradu i svim ljubiteljima vina u našoj regiji. Recevin Dionisio Grad Vina za 2024. godinu predstavlja iznimnu priliku za promociju Vinske ceste Hercegovine i njenih vinara te će potaknuti razvoj turizma i gospodarstva u našem gradu. Ovo je prilika da svi zajedno pokažemo što Mostar i Hercegovina mogu ponuditi svijetu“, izjavio je mostarski gradonačelnik.

Pored Grada Mostara, delegacija Bosne i Hercegovine uključuje i predstavnike Spoljnotrgovinske komore, koja u saradnji s lokalnim zajednicama rukovodi Vinskom ceste Hercegovine, te projekta USAID Turizam, koji pruža značajnu podršku njenom razvoju.

Reklama

Ponosni smo na Grad Mostar i čestitamo im na prestižnoj tituli – Europski grad vina za 2024. Ovo priznanje dodatno ističe značaj Hercegovine u svijetu vinskog turizma. Vinska cesta Hercegovine nudi jedinstveno i bogato iskustvo za ljubitelje vina, omogućujući im da uživaju u izvrsnim okusima naših lokalno proizvedenih vina dok istražuju jedinstvenu kulturnu baštinu Hercegovine. Ova prilika također predstavlja značajan korak prema promociji naših vina i vinogradara na međunarodnoj razini. Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine ostaje posvećena podršci vinogradarima i vinarijama, i nastavlja razvijati Vinsku cestu Hercegovine kao jednu od vodećih destinacija za vinski turizam”, izjavio je dopredsjednik Spoljnotrgovinske komore Vjekoslav Vuković, navodi se u saopštenju.

Od Ljubuškog i Čitluka u zapadnoj Hercegovini, preko Mostara, Čapljine i Stoca u centralnom dijelu, pa sve do Trebinja na jugoistoku, proizvođači vina Vinske ceste Hercegovine stekli su međunarodnu prepoznatljivost kroz autohtone sorte vina žilavke, blatine, vranca i trnjaka.

Vinarije su tek najvidljiviji dio Vinske ceste Hercegovine, ali ona uključuje i mnoge prirodne atrakcije, bogato kulturno naslijeđe, gastronomsku ponudu i jedinstvenu kulturu gostoprimstva.

swot.ba

Nastavite čitati

U trendu