Connect with us

ANALIZE

Frizeri i kozmetičari dižu cijene kako bi opstali

Objavljeno

 


Pojedini frizeri i kozmetičari u RS već su podigli cijene svojih usluga nakon što skoro dva mjeseca nisu radili, a drugi iz uslužnih djelatnosti takođe najavljuju da bi mogli da promijene svoje cjenovnike ukoliko se situacija u narednom periodu ne vrati u normalu.

Dragica Arsić, predsjednica Udruženja frizera i kozmetičara grada Banjaluke, kazala je da je došlo do pada obima posla do 30 odsto zato što uslovi rada tako zahtijevaju.

Sada se mora ulagati i u zaštitnu opremu, pojačana dezinfekciona sredstva, a i zbog distance mora se primati manje mušterija.

„Postoji opravdana bojaznost da frizeri, privatne stomatološke ordinacije i ugostiteljski objekti neće imati posla kao što je bilo ranije“, kazala je Arsićeva.

Dodala je su predstavnici uslužnih djelatnosti morali da podignu cijenu svojih usluga ili će tek da poskupe.

„Postoji oni koji su digli cijene od 10 odsto pa nadalje, ali sve je prihvatljivo, jer ljudi moraju na neki način opstati“, poručila je Arsićeva.

Reklama

Dodaje da je ranije kozmetičke i frizerske salone posjećivao veliki broj ljudi iz dijaspore, od kojih su imali zaradu, što ove godine neće biti slučaj.

Nataša Marjanović, vlasnica frizerskog i kozmetičkog salona OM iz Prijedora, rekla je da je prvih dana kad su počeli s radom bilo posla, ali sad se već osjetno vidi da nije kao nekad.

„Tek u narednom periodu će i dalje da pada jer dijaspora, koja je u ljetnom periodu bila udarna i koja donosi veći dio prihoda našim salonima, sada je upitna. Ove godina nema ni proslave maturskih večeri, a ni svadbi još, koje su davale svoj doprinos salonima“, ispričala je ona.

Dodala je da je u njihovom salon došlo do povećanja cijena šišanja.

Iz jednog kozmetičkog salona u Bijeljini ističu da su povećali cijene usluga 20 odsto, jer bi inače bili prinuđeni da daju otkaze radnicima.

Saša Dabić, predsjednik Komore doktora stomatologije RS, ističe da zasad neće biti povećanja cijena usluga u ovoj djelatnosti, ali kasnije to ne isključuje.

Reklama

„Ukoliko se u naredna dva-tri mjeseca cijene zaštitne opreme, maski, rukavica, ne vrate na martovski nivo, za očekivati je da se povećaju cijene pružanja stomatoloških usluga, jer zaštitna oprema umnogome utiče na troškove rada“, kazao je Dabić za „Nezavisne“.

Dodao je da ljudi iz dijaspore uveliko posjećuju privatne ambulante i čine veliki dio profita.

„Ukoliko se ne otvore granice, naše privatne stomatološke ambulante imaće manji obim posla, jer veliki broj naših pacijenata su upravo ljudi koji dolaze iz dijaspore, te se nadam da će to sve profunkcionisati u julu“, kazao je Dabić.

Lazo Šešić, predsjednik Zanatsko-preduzetničke komore Republike Srpske, ističe da nema potrebe da pojedine uslužbe djelatnosti dignu cijenu svojih usluga.

„Normalno je da niko neće imati posla kao što je ima prije ove pandemije izazvane virusom korona, bitno je da se preživi, a od Nove godine ćemo valjda svi isplivati“, kazao je Šešić.

Izvor: Nezavisne novine

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu