Connect with us

ANALIZE

Tržište nekretnina u BiH odolijeva korona krizi

Objavljeno

 


Pandemija koronavirusa uzdrmala je sva tržišta u Bosni i Hercegovini, među njima i tržište nekretnina.
Prvi put nakon dugo vremena prednost prilikom traženja novog životnog prostora dobijaju nekretnine na osami izvan gradskih centara. Međutim, kada su cijene u pitanju – promjena nema, izvještava BHRT.

Što se tiče cijena one nisu ni rasle ni padale, tako da kvadrat stana u centru grada u zgradi novogradnje kupca košta oko 2000 km, par stotina više ili manje, ovisno o tržištu i onome što prodavač nudi.

– Mi u Mostaru trenutno nemamo nijednu novu investiciju sto se tiče stambene zgrade, to su sve zgrade započete prije pandemije, stanovi koji su ostali neprodani dok je došla pandemija. Cijene su ostale na istom nivou, nisu se ni dizale ni spuštale, nove nekretnine su od 2.100 do 2.400 po kvadratnom metru. Tako je bilo i prije pandemije a ostalo je i sada, pojašnjava Franjo Sivrić, vlasnik agencije za nekretnine.

Za razliku od Mostara, u kojem su nove investicije stale, u Banjoj Luci se i dalje gradi. Potražnja je najviše povećana za iznajmljivanjem kuća izvan gradskog područja, ali i za malim stanovima.

– Ja znam za barem 2-3 nova projekta koja su uveliko u toku a ima ih sigurno daleko više. Gradnja u Banjaluci nije stala, potražnja za malim stanovima do 50-60 kvadrata je blago povećana. Riječ je o stanovima kojih nema puno u ponudi, rekla je vlasnica agencije za nekretnine Stanislava Ligka.

Iako su cijene nekretnina trenutno stabilne veoma su bitni potrošačka moć i kamate koje banke daju na kredite za kupnju stana.
Kako navodi BHRT, porast potražnje za kućama na osami malo je narastao ali ono što je još važnije da stanova na dan koji su u turizmu bili vrlo rasprostranjeni sada gotovo i nema.

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu