Connect with us

PRIVREDA

Izgledna izgradnja brze ceste ili autoputa Tuzla – Brčko

Objavljeno

 


Definiranje projektnog zadatka za brzu cestu ili autoput na relaciji Tuzla – Brčko prioritetni ja zadatak, kako bi JP Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine do kraja ove godine pokrenule proceduru izrade glavnog projekta, rečeno je na sastanku posvećenom deblokadi Tuzlanskog kantona, sa akcentom na trasu prema Brčkom i Evropskoj uniji.
Kako je rečeno, već odavno postoji društveno – ekonomska opravdanost za izgradnju moderne saobraćajnice minimalne strukture dva puta po dvije saobraćajne trake, uz zaustavne trake i druge infrastrukturne elemente ukoliko se bude radilo o karakteru autoceste.

Sastanak je za podlogu imao postojeće idejno rješenje za ovaj putni pravac, a koje je uradila grupa profesora, entuzijasta sa Rudarsko – geološko – građevinskog fakulteta u Tuzli.

„Izgradnja moderne saobraćajnice u ovom pravcu znači prije svega otvaranje prema evropskoj ekonomskoj zajednici, Evropskoj uniji, drugo, to je saobraćajna deblokada koja će omogućiti bolju prohodnost roba i usluga domaćih privrednika prema EU i treće, ovakvi javni radovi će angažovati operativu i privredna društva sa područja našeg kantona, a to će otvoriti nova radna mjesta i generisati nove vrijednosti. Imajući u vidu društveno ekonomski značaj ovog projekta s jedne strane, te ozbiljnost pristupa i postojanje volje da se krene sa realizacijom s druge strane, ja bih zamolio gradske službe gradova Tuzla i Srebrenik da svoj dio poslova urade što je prije moguće i time nam pomognu da što prije započnemo i sa konkretnim radovima“, rekao je premijer Tuzlanskog kantona Denijal Tulumović, prenosi Tuzlainfo.ba.

„Današnji sastanak je rezultat naše nedavne posjete JP Autoceste FBiH, što pokazuje našu opredijeljenost i spremnost za promptno reagiranje i stvaranje preduslova za kvalitetnije povezivanje Tuzle i Tuzlanskog kantona sa drugim regijama. U ovom projektu kantonalno ministarstvo nema velikog upliva u realizaciju projekta, ali kao neko ko živi na ovom kantonu i koga ova tematika zanima, izuzetno sam zainteresiran za ovu problematiku i učinit ćemo sve što je u našoj mogućnosti da pomognemo i ubrzamo njeno rješavanje. Bit ćemo podrška, da u saradnji sa gradovima Tuzlom i Srebrenikom otklanjamo ili pomognemo u rješavanju problema na koje se bude nailazilo tokom realizacije“, rekao je ministar trgovine, turizma i saobraćaja Edin Buševac.

„Uz sastanke koji su mu prethodili ali i druge projekte koje smo započeli, a tu prije svega mislim na dionicu magistralne ceste Šićki Brod – Đurđevik, današnji susret je pokazatelj konkretnog opredjeljenja Tuzlanskog kantona za putnu deblokadu. Moramo biti iskreni i reći da se po prvi puta tek u posljednjih godinu dana na Federalnom nivou osjeti taj pozitivan pritisak Tuzlanskog kantona za rješavanje pitanja putne infrastrukture“, rekao je premijer Federacije BiH Fadil Novalić ističući spremnost i opredjeljenje Vlade FBiH da pomogne realizaciju ovih projekata.

„Danas smo počeli konkretno i sa relevantnim akterima razgovarati o realizaciji ovog projekta. Vlada ima konstantnu komunikaciju sa svim finansijskim institucijama koje mogu biti izvori finansiranja ovog projekta. Veoma dobro poznajemo njihova pravila i u tom smislu danas smo pažnju usmjerili i na bitne aspekte koji će doprinijeti boljem pozicioniranju ovog projekta kod finansijera. U tom smislu je potrebno projektni zadatak i idejni projekat konačno sa usaglasiti sa revizionim primjedbama, a sve kako bi smo do Nove godine mogli otvoriti tender za Glavni projekat. Do tada ja ću sa turskim investitorima razgovarati o osiguranja sredstava za izgradnju“, zaključio je Novalić.

Reklama

„JP Autoceste FBiH u Planu poslovanja za ovu godinu imamo osiguranih 12 miliona KM za izradu Idejnog i Glavnog projekta za ovaj putni pravac. S tim u vezi najbitnije je da se krene sa ovim početnim aktivnostima, a sve kako bi smo što prije došli i do Glavnog projekta. Do izrade i završetka Glavnog projekta, a time i početka konkretnih aktivnosti trebat će nam oko godinu i po dana, a to će zavisiti i od budućih istraživanja koja su nam, kao ulazni podaci, potrebna za utvrđivanje projektnog zadatka. Mislim da su svi prisutni danas veoma dobro i jako ozbiljno shvatili ovu našu ideju i očekujem da ćemo imati jaku podršku u toku njene realizacije“.

O ozbiljnosti današnjeg sastanka govori činjenica da su za izradu glavnog projekta već osigurana finansijska sredstva, kao i da su sastanku, koji je organiziran na inicijativu Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona, između ostalih prisustvovali premijer Federacije Bosne i Hercegovine Fadil Novalić, članovi Uprave JP Autoceste FBiH Adnan Terzić i Ešef Džafić, predsjednik Skupštine Tuzlanskog kantona Žarko Vujović, premijer Tuzlanskog kantona Denijal Tulumović, kantonalni ministri prostornog uređenja i zaštite okolice i trgovine, turizma i saobraćaja Elvir Rožnjaković i Edin Buševac, te dekan Rudarsko – geološko-građevinskog fakulteta Univerziteta u Tuzli Kemal Gutić.

Biznisinfo

PRIVREDA

Zaduženost Republike Srpske gotovo dvostruko veća od FBiH

Objavljeno

 

Od

Prvo zaduženje u ovoj godini Vlada Republike Srpske planira već ove sedmice. Zakazana je aukcija šestomjesečnih trezorskih zapisa na Banjalučkoj berzi, putem koje se RS planira zadužiti 10 miliona KM.

Podsjetimo da je Narodna skupština RS krajem prošle godine usvojila odluke o dugoročnom i kratkoročnom zaduženju RS za 2024. godinu kojima je predviđeno da se taj entitet može zadužiti iznosom do 1,2 milijarde KM.

Najavljeno je da će 87. aukcija trezorskih zapisa RS biti održana 25. januara na Banjalučkoj berzi. Planirani iznos emisije je 10 miliona KM sa rokom dospijeća šest mjeseci. Biće to prvo ovogodišnje zaduženje RS.

Maksimalan iznos kratkoročnog duga prema odluci koja je usvojena krajem godine ne može biti veće od 337 miliona KM u ovoj godini, a dugoročno maksimalno 951 milion KM.

Sredstva pribavljena dugoročnim zaduživanjem biće upotrijebljena u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama RS za finansiranje kapitalnih investicija, refinansiranje ukupnog duga ili dijela duga RS, plaćanje uslovnih obaveza po osnovu garancija RS te za finansiranje budžetskog deficita u slučajevima kada Ministarstvo finansija procijeni da će planirani rashodi biti veći od iznosa planiranih prihoda, naveli su iz Vlade.

Ukupan javni dug RS je oko 6,2 milijarde KM što je oko 40 posto BDP-a i vlast ovog entiteta tvrdi da RS nema problema sa otplatom te da je zaduženost na istorijskom minimumu. Opozicija je stava da se i u ovoj godini nastavlja politika neosmišljenog zaduživanja kojima se krpe rupe u budžetu.

Reklama

Neosmiljeno zaduživanje kao što je neosmiljeno bez osnovnih ekonomskih parametara, recimo, podići minimalnu platu u RS. To je vjestačka priča koja služi za jednokratnu upotrebu i zadovoljenje političkih mjera koje služe samo za izbornu priču – smatra Milan Miličević, predsjednik SDS-a.

To zaista zvuči mnogo, ovako kada razmišljate, ali to je opet u okvirima onih normalnih zaduženja BDP-a i dugoročno – kaže Anja Ljubojević, potpredsjednica NSRS.

Zbog priča o sankcijama, podsjeća nas sagovornik, nije isključeno da se Vlada kada je riječ o zaduženju na međunarodnom tržištu okrene dalekoistočnim zemljama.

Zaduženje koje mora da obavi RS nije ozbiljan iznos ni za jednu berzu, tako da je samo pitanje koliko je politička situacija stabilna u smislu investitora koji bi pozajmili taj novac za obveznice, mada je kamata koja je određena vrlo atraktivna i vjerujem da će biti lako naći investitore – ističe ekonomski analitičar Zoran Pavlović.

Ukupan javni dug FBiH je oko 6,4 milijarde KM i veći je za oko 200 miliona KM u odnosu na RS. No, gledano u odnosu na BDP zaduženost RS je gotovo dvostruko veća u odnosu na drugi entitet.

BHRT

Reklama
Nastavite čitati

PRIVREDA

Odobrena akvizicija: Britanci vlasnici Mtel-ove firme „Sky Towers Infrastucture“

Objavljeno

 

Od

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine dopustilo je koncentraciju na tržištu iznajmljivanja telekomunikacijskih tornjeva, odnosno, tržištu pružanja prostora na tornjevima za instalaciju infrastrukture elektronskih komunikacijskih mreža na području Bosne i Hercegovine.

Drugim riječima, Vijeće je odobrilo prodaju Mtelove firme Sky Towers Infrastucture međunarodnom gigantu Actis EU Menagement S à.r.l. Luksemburg, izvještava BiznisInfo.ba.

Kako smo ranije pisali, kompanija Actis, vodeći globalni investitor u održivu infrastrukturu sa sjedištem u Londonu, preuzima veliku mrežu telekomunikacionih stubova u Bosni i Hercegovini koja je pripadala firmi Mtel, odnosno Telekomu Srbija.

Odlukom Konkurencijskog vijeća otklonjena je prepreka za ovu veliku akviziciju.

Kako smo ranije pisali, Telekom Srbija Grupa osnovala je Sky Towers Infrastructure u Srbiji, Crnoj Gori i BiH na koje je prenijela vlasništvo nad antenskim stubovima, kao i nad poslovima njihove izgradnje i održavanja. Sky Towers Infrastructure tako je postao vlasnik antenskih stubova i ostale pasivne telekomunikacione infrastrukture.

Prošlog mjeseca smo objavili da Telekom Srbija sprema prodaju ove infrastrukture, i to ukupno 1.827 ovih stubova, od kojih se 995 nalazi u Srbiji, 725 u Bosni i Hercegovini i 107 u u Crnoj Gori.

Reklama

Telekom Srbije posljednjih godina se agresivno širio u cijelom regionu, uključujući BiH, ali je ujedno drastično uvećao dugove. Iz kompanije su kasnije rekli da se prodaju stubovi, ali ne i oprema za telekomunikacije povezana sa njima, kao što su bazne stanice.

Telekom će i dalje ostati korisnik tih stubova u svojstvu zakupca, a njihovom prodajom će prikupiti značajna sredstva.

BiznisInfo.ba

Nastavite čitati

PRIVREDA

Nakon 44 godine gasi se proizvodnja u Prevent FAD-u

Objavljeno

 

Od

Prevent grupacija odlučila je da ugasi proizvodnju u kompaniji Prevent FAD Jelah i otpusti radnike.

Kako je kazao predsjednik sindikata Prevent FAD-a Enes Roša, firma gasi proizvodnju nakon 44 godine rada, a 59 radnika ostaće bez posla.

Otkaze je već dobilo 35 radnika, a preostala 24 su iz zaštićenih kategorija kojima uprava takođe namjerava dati otkaz.

Prema navodima Roše, iz kompanije su kao razlog za gašenje naveli da proizvodni program nije profitabilan, mada je kompanija ostvarila prošle godine dobit od 2,6 mil KM. Navodno, kompanija planira mašine iz Jelaha izmjestiti u Željezaru Ilijaš.

Povodom odluke o gašenju proizvodnje i otkazima, radnici su protestvovali pred Upravom Preventa u Sarajevu tražeći da im minimalne zakonske otpremnine koje je ponudila Uprava budu uvećane.

Iz Prevent grupacije nisu se oglašavali ovim povodom.

Reklama

Prevent FAD bio je poznat kao proizvođač kočionih diskova koje je izvozio na tržište EU za direktnu ugradnju u vozila VW grupacije.

Prevent je nedavno zatvorio fabriku u Bužimu u kojoj je bez posla ostalo 70 radnika.

eKapija

Nastavite čitati

U trendu